Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: lör 24 aug 2024, 10:42 När man jämför att skicka in en digital anmälan till en granskningnämnd med ett barn som ska dräpa en eldsprutande drake med ett träsvärd.

Chefsideolog :d
Precis min tanke också när jag läste inlägget på X. Vad exakt är det som är så modigt med att skicka en anmälan till granskningsnämnden? Han får väl på sin höjd hem ett protokoll i brevlådan. Men jag antar att Emil dras med en stor skräck för allt som kan liknas vid myndigheter med tanke på att han vill nedmontera den offentliga sektorn.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Ludde »

Resultatet av att några få människor anser sig vara väldigt mycket viktigare än dom är.

Blir ju väldigt löjeväckande och påminner om när människor måste posta all godhet i sociala medier för att påtala hur duktig och korrekt man är.

https://m.youtube.com/watch?v=PTmCxbcRXs4
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Danoil
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 14:12

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Danoil »

Alltså jag skriver inte här mer.. alls.. Men nu kunde jag inte hålla mig - det här är nog den bästa tråden jag läst i något forum någonsin. Många skratt och klarsynta analyser vilket man inte är bortskämd med i vardagen! Så jag ville bara säga tack typ..¨

För protokollet så tycker jag Superstars var ett galet kul projekt en gång i tiden som bröt ny mark med kreativitet och roliga galna idéer. Nu gör man allt för att kväsa kreativitet och galna idéer för att bevaka sina positioner är viktigare. Nytt blod, nya idéer och nya galenskaper vore vägen framåt.

Att slåss mot drakar känns mer medeltid...

Tack igen :grin:
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av CMB »

Byt ut ”…var farligt.” mot ”…vore bekvämast att låta det rinna ut i sanden.”. Så anser man sig blivit vinklat eller felaktigt överkörd så är det just det som är ens skyldighet att göra, dvs inte låta dem komma undan utan något ifrågasättande. Och ni har säkert en hel del vänner vars åsikter ni respekterar som nog vill hävda att skattefinansierade SVT är just en drake som, t ex, sprutar vänsterpropaganda.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Wittgenstein »

CMB skrev: lör 24 aug 2024, 14:37 Byt ut ”…var farligt.” mot ”…vore bekvämast att låta det rinna ut i sanden.”. Så anser man sig blivit vinklat eller felaktigt överkörd så är det just det som är ens skyldighet att göra, dvs inte låta dem komma undan utan något ifrågasättande. Och ni har säkert en hel del vänner vars åsikter ni respekterar som nog vill hävda att skattefinansierade SVT är just en drake som, t ex, sprutar vänsterpropaganda.
Det är jättebra att Emil (och Superstars) anmäler om de anser att det är ett fall för granskningsnämnden. Vad vissa av oss vänder oss emot är väl sätter han framställer det, som något slags utfall av mod och heroism. Det känns mest löjeväckande.

Jag tror förövrigt att du och jag tycker olika om många saker här i världen, CMB. Inte bara om färgsättningen på Leksands IFs tröjor. Men det är ok, på färjan har vi högt i tak. Vilket inte alltid tycks vara fallet i LIFs supporterled.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: lör 24 aug 2024, 14:37 Byt ut ”…var farligt.” mot ”…vore bekvämast att låta det rinna ut i sanden.”. Så anser man sig blivit vinklat eller felaktigt överkörd så är det just det som är ens skyldighet att göra, dvs inte låta dem komma undan utan något ifrågasättande. Och ni har säkert en hel del vänner vars åsikter ni respekterar som nog vill hävda att skattefinansierade SVT är just en drake som, t ex, sprutar vänsterpropaganda.
Hurududu Peter Rätz!
Om du har dina vänsterspöken så har vi våra.
:YMHUG:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av CMB »

Wittgenstein och Gösen: jag har egentligen ingen direkt åsikt i denna fråga då jag är sparsamt insatt i den vad gäller rätt och fel och nyanserna däremellan. Och jag känner inte heller de inblandade personerna. Det ligger bara i min natur att när ”alla” tycker likadant (och då särskilt mot en ”fiende”) så varnar mina synapsklockor för potentiellt sektbeteende. :mrgreen:

Mvh herr Tvärtemot

:YMHUG:
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: lör 24 aug 2024, 15:37 Wittgenstein och Gösen: jag har egentligen ingen direkt åsikt i denna fråga då jag är sparsamt insatt i den vad gäller rätt och fel och nyanserna däremellan. Och jag känner inte heller de inblandade personerna. Det ligger bara i min natur att när ”alla” tycker likadant (och då särskilt mot en ”fiende”) så varnar mina synapsklockor för potentiellt sektbeteende. :mrgreen:

Mvh herr Tvärtemot

:YMHUG:
Jag är faktiskt precis likadan.
Ibland måste jag till och med frångå mina övertygelser och principer enbart för att vara tvärt emot.

Det är tur att man inte är politiskt intresserad för då hade jag antagligen varit en schizofren högerkommunist.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Mats_ume »

Danoil skrev: lör 24 aug 2024, 14:34 Alltså jag skriver inte här mer.. alls.. Men nu kunde jag inte hålla mig - det här är nog den bästa tråden jag läst i något forum någonsin. Många skratt och klarsynta analyser vilket man inte är bortskämd med i vardagen! Så jag ville bara säga tack typ..¨

För protokollet så tycker jag Superstars var ett galet kul projekt en gång i tiden som bröt ny mark med kreativitet och roliga galna idéer. Nu gör man allt för att kväsa kreativitet och galna idéer för att bevaka sina positioner är viktigare. Nytt blod, nya idéer och nya galenskaper vore vägen framåt.

Att slåss mot drakar känns mer medeltid...

Tack igen :grin:
Välkommen tillbaka! 8-)
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Tittarna rasar mot SVT:s LIF-granskning – vändningen: ”Kommer behandlas”

Granskningsnämnden har mottagit åtta anmälningar mot SVT:s kortdokumentär ”Hatet i Leksand”.

SVT Sports utgivare Johanna Bäckström Lerneby har påstått att Leksand Superstars anmälan inkommit för sent och inte ska hanteras – men uppgifterna stämmer inte.

– Nu finns det åtta anmälningar i ärendet. Dessa har kommit in i tid i förhållande till den linjära sändningen och kommer således att behandlas, säger Anna Dingertz, biträdande avdelningschef på Mediemyndigheten.
https://www.falukuriren.se/2024-08-31/t ... behandlas/
Tittarna som rasar:
1. Leksand Superstars
2. Emil Nilsén
3. Supporter på X som följt deras exempel
4. Supporter på X som följt deras exempel
5. Supporter på X som följt deras exempel
6. Supporter på X som följt deras exempel
7. Supporter på X som följt deras exempel
8. Supporter på Facebook som följt deras exempel

Alltså ingen brokig samling av LIF-supportrar och neutrala tittare (får man förmoda).

* * *

Hur som helst - bensin på elden:

Bild
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Ludde »

Superstars ordförande verkar vara en riktigt oskön typ, så förblindad av vikten att han ska ha rätt hela tiden så han skiter i alla konsekvenser.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Wittgenstein »

Inflytelserika supportrar driver uppenbarligen en process för att upprätta sitt eget rykte. Jag misstänker att detta delvis också är pådrivet av politiskt motiverade känslor inför public service. Att de samtidigt drar smuts över LIF bryr de sig inte om. Jag, som leksandssupporter långt utomsocknes, har mer än en gång fått påpekat från folk att det återigen tycks vara cirkus i Leksand. Jag kan inte säga emot.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Mats_ume »

Wittgenstein skrev: lör 31 aug 2024, 11:55 Inflytelserika supportrar driver uppenbarligen en process för att upprätta sitt eget rykte. Jag misstänker att detta delvis också är pådrivet av politiskt motiverade känslor inför public service. Att de samtidigt drar smuts över LIF bryr de sig inte om. Jag, som leksandssupporter långt utomsocknes, har mer än en gång fått påpekat från folk att det återigen tycks vara cirkus i Leksand. Jag kan inte säga emot.
Kan en konsekvens av detta bli att det kommer bli svårt att hitta kompetent folk som vill engagera sig i Leksands IF? (Människor med rätt kompetens som samtidigt inte alls är intresserade av att hamna i skottgluggen från vissa supporterled)
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Vad spelar kompetens för roll? Huvudsaken de är medlemmar och äkta Leksingar. Det bästa vore förstås om Superstars tar hand om hela ruljansen själva.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: lör 31 aug 2024, 15:23 Vad spelar kompetens för roll? Huvudsaken de är medlemmar och äkta Leksingar. Det bästa vore förstås om Superstars tar hand om hela ruljansen själva.
Precis, så de slipper falanger... :-?
Pain is temporary, glory is forever