Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av CMB »

Alla möjliga Woke- och PKsignaler skriker högt men det är ju enbart min skepsis just nu.

https://www.svtplay.se/video/jAB7DaV/hatet-i-leksand
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

CMB skrev: sön 21 apr 2024, 02:39 Alla möjliga Woke- och PKsignaler skriker högt men det är ju enbart min skepsis just nu.

https://www.svtplay.se/video/jAB7DaV/hatet-i-leksand
Jag minns en snubbe på X som sa sig ha sökt "psykologhjälp" efter att han lämnat sin tränarroll i något av LIF:s juniorlag, alternativt damlaget. Inlägget postades för ett par år sedan, tror jag, och tränar-sejouren ägde rum ytterligare ett antal år tidigare. Om arkivet (Superstars forum) funnits kvar hade jag kunnat få fram både tweeten, namnet, årtalen och exakta laget han tränade.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: sön 21 apr 2024, 11:33
CMB skrev: sön 21 apr 2024, 02:39 Alla möjliga Woke- och PKsignaler skriker högt men det är ju enbart min skepsis just nu.

https://www.svtplay.se/video/jAB7DaV/hatet-i-leksand
Jag minns en snubbe på X som sa sig ha sökt "psykologhjälp" efter att han lämnat sin tränarroll i något av LIF:s juniorlag, alternativt damlaget. Inlägget postades för ett par år sedan, tror jag, och tränar-sejouren ägde rum ytterligare ett antal år tidigare. Om arkivet (Superstars forum) funnits kvar hade jag kunnat få fram både tweeten, namnet, årtalen och exakta laget han tränade.
Handlar det om Kjell Kruse-tiden? Genomförde inte den ledningen en rad, främst ekonomiska, reformer som mötte motstånd? Det var väl en en hel del turbulens den tiden?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: sön 21 apr 2024, 11:50
Sniper skrev: sön 21 apr 2024, 11:33
CMB skrev: sön 21 apr 2024, 02:39 Alla möjliga Woke- och PKsignaler skriker högt men det är ju enbart min skepsis just nu.

https://www.svtplay.se/video/jAB7DaV/hatet-i-leksand
Jag minns en snubbe på X som sa sig ha sökt "psykologhjälp" efter att han lämnat sin tränarroll i något av LIF:s juniorlag, alternativt damlaget. Inlägget postades för ett par år sedan, tror jag, och tränar-sejouren ägde rum ytterligare ett antal år tidigare. Om arkivet (Superstars forum) funnits kvar hade jag kunnat få fram både tweeten, namnet, årtalen och exakta laget han tränade.
Handlar det om Kjell Kruse-tiden? Genomförde inte den ledningen en rad, främst ekonomiska, reformer som mötte motstånd? Det var väl en en hel del turbulens den tiden?
Nej, något eller några år senare. Tweeten kan också ha postats så sent som förra våren, när alla möjliga tog tillfället i akt att svartmåla LIF, inspirerade av hejaklacksledarens ord om att mycket är ruttet i föreningen.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Lillgud »

_Hatet i Leksand_

Jag misstänker att det bör då handla om det `färskaste och senaste ´ det är väll det mest logiska att de förhört sig för lite i eftersvall vågorna med berörda personer, när den tilltänkta mer meriterade styrelsen störtades och valberednings förslag inte togs emot väl av superstars och som sen fick igenom lite sin vilja…till styrelse….

I en granskning gjord av SVT Sport och SVT Dalarna berättar flera personer nu för första gången om vad som hände när de ville modernisera och professionalisera ishockeyklubben Leksands IF.
- En kallades hora och fitta.
- En annan var tvungen att söka psykolog hjälp.
- Andra personer kände sig skrämda till tystnad.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Lillgud »

ÅTGÄRDSPROGRAM FRAMTAGET av Leksands IF
Publicerad: 2024-03-31

Vägen framåt
För Leksands IF är det av yttersta vikt att vi riktar våra blickar framåt. Det som hände under sommaren 2023 ska inte hända igen. Stöket tog både kraft och tid från viktigare arbetsuppgifter.
Hot, hat och kränkningar är inte acceptabelt i och runt vår förening. Ansvaret för att sådant inte sker har samtliga leksingar som genom sina individuella handlingar bidrar till den helhet som är Leksands IF.

Händelseförlopp och bakgrund
Orsakerna till det som hände i somras går att spåra längre tillbaka i tiden. Runt en förening som Leksands IF som engagerar och berör så många kommer det alltid finnas olika åsikter om vilken väg som är rätt att gå. Det har funnits grupperingar som har försökt påverka föreningen på andra sätt än via demokratins normala vägar. Motioner, demokratiska val och andra mer etablerade och transparenta metoder har åsidosatts. Åsikter och förslag har ibland värderats utifrån vem som framfört dem, i stället för att man lyssnat på och sedan bedömt dessa åsikter och förslag utifrån deras innebörd.

• Föreningen ska ta fram en handlingsplan för hur man ska hantera hat, hot och kränkande behandling som drabbar styrelsemedlemmar och valberedning.
Senast redigerad av Lillgud den sön 21 apr 2024, 13:43, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Lillgud skrev: sön 21 apr 2024, 13:25 _Hatet i Leksand_

Jag misstänker att det bör då handla om det `färskaste och senaste ´ det är väll det mest logiska att de förhört sig för lite i eftersvall vågorna med berörda personer, när den tilltänkta mer meriterade styrelsen störtades och valberednings förslag inte togs emot väl av superstars och som sen fick igenom lite sin vilja…till styrelse….

I en granskning gjord av SVT Sport och SVT Dalarna berättar flera personer nu för första gången om vad som hände när de ville modernisera och professionalisera ishockeyklubben Leksands IF.
- En kallades hora och fitta.
- En annan var tvungen att söka psykolog hjälp.
- Andra personer kände sig skrämda till tystnad.
Ja, med tanke på det där med "modernisera och professionalisera" så lär det nog vara det.

Ska vi ha uppesittarkväll fram till 02:00? :mrgreen:
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

"Trådstartaren" CMB till egentlige trådstartaren Mats_ume:

Bild

För nytillkomna läsare har alltså inläggen ovan flyttats över från LIF i media-tråden.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: sön 21 apr 2024, 14:57 "Trådstartaren" CMB till egentlige trådstartaren Mats_ume:

Bild

För nytillkomna läsare har alltså inläggen ovan flyttats över från LIF i media-tråden.
Bild
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: sön 21 apr 2024, 14:57 "Trådstartaren" CMB till egentlige trådstartaren Mats_ume:

Bild

För nytillkomna läsare har alltså inläggen ovan flyttats över från LIF i media-tråden.
Administratören (Mats_ume) har överlåtit till moderatorn (Sniper) att redigera rubriken på varje inlägg från "LIF i media" till det nya namnet så att tråden ser enhetlig ut. 8-)
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: sön 21 apr 2024, 15:34
Sniper skrev: sön 21 apr 2024, 14:57 "Trådstartaren" CMB till egentlige trådstartaren Mats_ume:

Bild

För nytillkomna läsare har alltså inläggen ovan flyttats över från LIF i media-tråden.
Administratören (Mats_ume) har överlåtit till moderatorn (Sniper) att redigera rubriken på varje inlägg från "LIF i media" till det nya namnet så att tråden ser enhetlig ut. 8-)
Och som i ett trollslag har också varje inlägg i tränartrådens tre sista sidor fått uppdaterad rubrik. Får väl ta resten senare. Ett manuellt skitgöra. Värre än det här:
Gösen skrev: mån 04 mar 2024, 10:07 Han kan ju lika gärna fylla på toarullarna emellanåt.
Återstår gör sedan sidan 1-5 i nostalgitråden.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 21 apr 2024, 13:39
Lillgud skrev: sön 21 apr 2024, 13:25 _Hatet i Leksand_

Jag misstänker att det bör då handla om det `färskaste och senaste ´ det är väll det mest logiska att de förhört sig för lite i eftersvall vågorna med berörda personer, när den tilltänkta mer meriterade styrelsen störtades och valberednings förslag inte togs emot väl av superstars och som sen fick igenom lite sin vilja…till styrelse….

I en granskning gjord av SVT Sport och SVT Dalarna berättar flera personer nu för första gången om vad som hände när de ville modernisera och professionalisera ishockeyklubben Leksands IF.
- En kallades hora och fitta.
- En annan var tvungen att söka psykolog hjälp.
- Andra personer kände sig skrämda till tystnad.
Ja, med tanke på det där med "modernisera och professionalisera" så lär det nog vara det.

Ska vi ha uppesittarkväll fram till 02:00? :mrgreen:
Tja. Ett eventuellt särspel mellan Åberg och Scheffler har möjligtvis precis slutat då.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Wittgenstein »

Är vinklingen pro- eller anti-upprorsmakare?

https://twitter.com/more10nho/status/17 ... GsVfw&s=19

Jag trodde nog att det skulle var upprorsmakare som känt sig påhoppade, men ovanstående talar emot.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Aggeman »

Wittgenstein skrev: sön 21 apr 2024, 17:53 Är vinklingen pro- eller anti-upprorsmakare?

https://twitter.com/more10nho/status/17 ... GsVfw&s=19

Jag trodde nog att det skulle var upprorsmakare som känt sig påhoppade, men ovanstående talar emot.
Min gissning är att upprorsmakarna får skit.

SVT kanske även denna gång blir fällda av granskningsnämnden…
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Aggeman skrev: sön 21 apr 2024, 20:38

Min gissning är att upprorsmakarna får skit.

Och Sniper och Gösen får vatten på sin kvarn.
Sen tar vi det en vända till ...
Utan att någon kan släcka forumet :mrgreen:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.