Kulturella och mediala spår av LIF
-
Mats_ume
- Kapten
-
Wiborg
Re: Kulturella och mediala spår av LIF
Bara en dryg vecka efter min födsel, kan det ha varit det första sportnytt jag sett i livet? Inte helt omöjligt ![]()
Pain is temporary, glory is forever
-
Gösen
På den tiden fanns inte sträckningen mellan Häradsbygden och korsningen lima/golfbanan på RV70. Så trafiken ringlade sig verkligen genom bygda och över Leksandsbron. Skulle man vidare norrut på RV70 svängde man ner förbi OK och tog vänster förbi tågstationen och vidare förbi Lima.
I'm the man with a fork in a world of soup
-
Sniper
- Intendent
Anmärkningsvärt bra bildkvalitet i den videon, som får det gula att framträda klart. Propaganda! Och överhuvudtaget en pärla bland all gammal skåpmat.
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Otroligt! Tack för det Mats! Precis allt var ju vackrare då, inte minst spelarna själva. Roland Eriksson, jävla stilig karl! Och som Sniper är inne på, alla ni vitblåpropagerare, har ni sett vilka färger!? Jag tror banne mig t.o.m. CMB skulle mjukna och bli medlem i min förening när han sett detta. Vill LIF förnya tröjorna kan de ju införa rejäla kragar igen, det är ju svinsnyggt.
Publiken också...Inget krångel att gå på match på den tiden. Man drog på sig vanliga jackan för att se Leksand bara för att det händer mycket i ishockey och Leksand spelar bra och rolig ishockey. Jag gissar ingen jävel började tjura för att man råkade ta på sig den röda jackan just den dan.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.