Klas åker bil och lyssnar på sportradion.
Nostalgi, saknar dock den klassiska måljingeln.
Hur ser spelet ut?
Energifyllt och offensivt.
Som mig bakom tangentbordet med andra ord.
De enda som skapat tryck är kedjan med två juniorer och en back.
I övrigt åker vi rätt snabbt på skridskorna, men kan inte själva hantera farten. Dålig timing i forecheck, taffliga med pucken, stressade avslut när vi kommer in i zon (som resulterar i kontringar) och svårt att ta oss igenom mittzon.
Gösen skrev: tor 28 nov 2024, 20:04
Östman och pucken verkar hysa agg mot varandra idag.
Östman? Ser du någon i Leksand som kan hantera puck? Passningsspelet är på så låg nivå att man häpnar. Sitter inte passningarna i midjan eller knävecket så är de 2 meter bakom, studsande eller rakt till motspelare. Inte konstigt att vi inte har tillstymmelse till anfallsspel.
Att vi bara ligger under med 1 mål efter de här 2 perioderna får laget ta som en skänk från ovan.
Frugan fick ta ratten så andra har jag sett på telefonen. Brynäs är riktigt bra, det får man ge dom. Om bara våra spetsar kan leverera hälften av det man förväntar sig så tar vi detta .än så länge gör dom ju inte det tyvärr. Men 1 perre kvar. Är det nu vi får fira med ett Max-mål?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Någon gång får man betala priset av att har så många skadade. Ingen skugga ska falla på juniorerna som ersatt utan det är spetsen i laget som blir lidande. Jag hade hoppats mer från sådana som Vejdemo och Östman.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Gösen skrev: tor 28 nov 2024, 20:04
Östman och pucken verkar hysa agg mot varandra idag.
Östman? Ser du någon i Leksand som kan hantera puck? Passningsspelet är på så låg nivå att man häpnar. Sitter inte passningarna i midjan eller knävecket så är de 2 meter bakom, studsande eller rakt till motspelare. Inte konstigt att vi inte har tillstymmelse till anfallsspel.
Att vi bara ligger under med 1 mål efter de här 2 perioderna får laget ta som en skänk från ovan.
Jag häpnar inte.
Tycker vi gör det rätt bra givet förutsättningarna.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.