2024-11-28 Torsdag 19:00 Leksand - Brynäs 1-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

2024-11-28 Torsdag 19:00 Leksand - Brynäs 1-4

Inlägg av Sniper »

Serieledare 1: Leksand-Frölunda 1-0
Serieledare 2: Leksand-Luleå 2-1
Serieledare 3: Leksand-Brynäs :?:

Kan bli svårt den här gången när vi insett att det inte är motståndarna utan vi själva - klubben Leksand - som är vår värsta fiende.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Lampa

Re: 2024-11-28 Torsdag 19:00 Leksand - Brynäs

Inlägg av Lampa »

Modo har HV och Timrå hemma härnäst. Två segrar för dom och motsatt för oss så står vi där i skiten igen. Nu är det extremt viktigt att spelare kommer tillbaka, men det är väl för mycket att hoppas på. Brynäs slaktar allt just nu och är inne i ett riktigt stim. Kommer bli enormt tufft. Allt annat än 0p gör mig kraftigt förvånad (och glad).
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Lampa skrev: ons 27 nov 2024, 09:45 Modo har HV och Timrå hemma härnäst. Två segrar för dom och motsatt för oss så står vi där i skiten igen. Nu är det extremt viktigt att spelare kommer tillbaka, men det är väl för mycket att hoppas på. Brynäs slaktar allt just nu och är inne i ett riktigt stim. Kommer bli enormt tufft. Allt annat än 0p gör mig kraftigt förvånad (och glad).
Sånt här kan jag bli så jäkla trött på... Ja, då är det "bara" fem poäng ner till kvalstrecket. Det är dessutom tre andra lag mellan som måste om oss också. Vi har tre poäng upp till Timrå på 6:e plats och 11 poäng ner till kval och vissa verkar få panik direkt. Brynäs slaktar inte allt just nu och vi är inte skitdåliga. Vi vann över serieledarna matchen innan Modo, varför skulle Brynäs vara omöjliga? Tuff match blir det garanterat, men jag skulle inte vara ett dugg förvånad över 3 poäng.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Jag förväntar mig tre poäng och blir enormt besviken om det blir noll eller en poäng. Två pinnar kan jag ta beroende på vad som föranledde. Avskyr Brynäs…
Lampa

Inlägg av Lampa »

Wiborg skrev: ons 27 nov 2024, 14:00
Lampa skrev: ons 27 nov 2024, 09:45 Modo har HV och Timrå hemma härnäst. Två segrar för dom och motsatt för oss så står vi där i skiten igen. Nu är det extremt viktigt att spelare kommer tillbaka, men det är väl för mycket att hoppas på. Brynäs slaktar allt just nu och är inne i ett riktigt stim. Kommer bli enormt tufft. Allt annat än 0p gör mig kraftigt förvånad (och glad).
Sånt här kan jag bli så jäkla trött på... Ja, då är det "bara" fem poäng ner till kvalstrecket. Det är dessutom tre andra lag mellan som måste om oss också. Vi har tre poäng upp till Timrå på 6:e plats och 11 poäng ner till kval och vissa verkar få panik direkt. Brynäs slaktar inte allt just nu och vi är inte skitdåliga. Vi vann över serieledarna matchen innan Modo, varför skulle Brynäs vara omöjliga? Tuff match blir det garanterat, men jag skulle inte vara ett dugg förvånad över 3 poäng.
Personligen är jag just i år mer nojig över kval än vanligt, lite extra när just nu rätt negativa vindar blåser. Det kan jävligt fort gå åt helvete.

Brynäs har öst in mål det sista medans vi med nöd och näppe gör två mot Modo. Väldigt många tongivande spelare på skadelistan gör det inte bättre heller.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Vi gör ju 0-2 mål per match så tippar denna till säkra 1-4.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Nu drar jag och sonen mot Leksand. Hoppas på fina insatser från laget de närmaste dagarna. Vore ju kul om Elvenes är tillbaka. Lär behövas då motståndet både ikväll och på lördag är tufft. Ska bli intressant att se om de senaste dagarnas nyheter har påverkat laget och i så fall hur. Kvällens resultat? 2-2, följt av en överraskande vinst under sudden.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Om ni tvingas väja ett av lagen nu torsdag, lördag att förlora mot, för att få vinst i den andra. Vilket av lagen väljer ni?

Forna ärkerivalen med sina ståplats-fans som kommer hålla jämn nivå med Superstars ikväll och sjunga lyxfällan-sånger, fans som med en gnutta ångest i bakhuvudet ändå tycker de är oss överlägsna och ser fram emot SM-finalen i vår. Senaste årens kräftgång är sedan länge förträngt.

Eller;

Den evigt självgoda klubben med sina sittplats-fans som högljutt kommer sjunga med i deras klackledares självgoda sånger från alla Tegeras hörn och kanter. Självgoda fans som ser fram emot SM-finalen i vår och som enbart kan se en eventuell förlust mot oss som kraftig underskattning.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Fjodor skrev: tor 28 nov 2024, 07:41 . Vore ju kul om Elvenes är tillbaka. .
Det är han inte.

Onsdagsträningen var frivillig. De flesta körde ett återhämtningspass på gymmet. De sju spelare som syntes på isen var Mantas Armalis, Marcus Gidlöf, Fred Nilsson, Eddie Larsson, Dennis Altörn, Andro Kaderli och August Lissel. Dessutom åkte Peter Cehlárik och Lucas Elvenes skridskor.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Korven

Inlägg av Korven »

Gösen skrev: tor 28 nov 2024, 09:11 Om ni tvingas väja ett av lagen nu torsdag, lördag att förlora mot, för att få vinst i den andra. Vilket av lagen väljer ni?
Jag vinner hellre mot fbk än mot något annat lag, men det grundar sig bara i att jag hade en fbk:are till barndomskompis som var världens sämsta vinnare (mallig, hånande etc.), under en period då de där blåmärkesfärgade vann allt. Sånt sätter sig.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: tor 28 nov 2024, 09:11 Om ni tvingas väja ett av lagen nu torsdag, lördag att förlora mot, för att få vinst i den andra. Vilket av lagen väljer ni?

Forna ärkerivalen med sina ståplats-fans som kommer hålla jämn nivå med Superstars ikväll och sjunga lyxfällan-sånger, fans som med en gnutta ångest i bakhuvudet ändå tycker de är oss överlägsna och ser fram emot SM-finalen i vår. Senaste årens kräftgång är sedan länge förträngt.

Eller;

Den evigt självgoda klubben med sina sittplats-fans som högljutt kommer sjunga med i deras klackledares självgoda sånger från alla Tegeras hörn och kanter. Självgoda fans som ser fram emot SM-finalen i vår och som enbart kan se en eventuell förlust mot oss som kraftig underskattning.
Jag vinner hellre mot Brynäs ikväll. Det vore förjävla skönt.

Tror dock inte att det blir jämn nivå på läktaren ikväll. Brynäs har aldrig haft en bra ståplats. När vår ståplats vill så kan den, hoppas viljan finns ikväll.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: tor 28 nov 2024, 09:11Om ni tvingas väja ett av lagen nu torsdag, lördag att förlora mot, för att få vinst i den andra. Vilket av lagen väljer ni?
Självklart Färjestad för mig. 1997 lever fortfarande hyresfritt i mitt minne.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Länk till motståndarforum är inställd. Det kommer den vara tills sign off-gate bleknat (om sisådär tio år).

Tack FK (som aldrig kunde acceptera att de utestängdes från AB-mötet utan tjatat om saken i ett kvartal nu). Tack läckan (LIF-kretsens motsvarighet till Springa-Inga - en skvallerkärring som sprang mellan husen på barndomsgatan).
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Är absolut inte orolig för kval. Visst kan bli det ett tapp på ett par poäng med så många borta. Men vi kommer igen sen.
Nu till kvällens match.
Gidlöf nollar Brynäs och herr Östman laddar bössan, som han har vilat så länge att det torra krutet ska brännas av ikväll. Han stänker dit den så hårt att när pucken väl landar i halmen, så börjar bocken brinna \:d/
3-0 ikväll. :crazy:
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Matchens ölburk - tjejer utan matchtröja:

Bild
Hofors, Gästrikland https://www.gd.se/artikel/kent-visar-si ... atolburkar

Blir vi avklädda ikväll?