Tjomme

Användarens profilbild
SteveY

Re: Tjomme

Inlägg av SteveY »

… och hur mycket behöver man inte punga upp för en sådan spelare i februari!? Lär ju inte vara billigt. Hur många miljoner har Tjomme att spela med?

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Förutom mycket av det som redan skrivits om Tjomme, som jag tyvärr är beredd att behöva hålla med om, så lägger jag till att han och även Hedberg, har jag för mig, har outat i media att ingen spelare vill komma till oss.
Vad hjälper det att säga en sådan sak utåt?!
Det lär väl varken bli enklare eller billigare att få hit en spelare efter att man sagt det?
Det är väl självklart att man kan få hit en spelare på korttidskontrak säsongen ut om man kan betala för det. Inte alla kanske nappar, men någon...
Det är lite som att gardera mot egna fans att "jag kommer titta med ett öga från min lugna position I båten, men skyll inte på mig när jag inte hittar en förstärkning".
Nej, knip igen och börja jobba istället.

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

CMB

Inlägg av CMB »

Men glöm inte, vi är Leksands IF:

Leksands IF - om spelaren själv får välja!

Leksands IF - alltid nåt i bakfickan!

Leksands IF - dramat man aldrig glömmer!

Kom igen LIF!

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

SteelSky skrev: tis 20 jan 2026, 22:03

Förutom mycket av det som redan skrivits om Tjomme, som jag tyvärr är beredd att behöva hålla med om, så lägger jag till att han och även Hedberg, har jag för mig, har outat i media att ingen spelare vill komma till oss.
Vad hjälper det att säga en sådan sak utåt?!
Det lär väl varken bli enklare eller billigare att få hit en spelare efter att man sagt det?
Det är väl självklart att man kan få hit en spelare på korttidskontrak säsongen ut om man kan betala för det. Inte alla kanske nappar, men någon...
Det är lite som att gardera mot egna fans att "jag kommer titta med ett öga från min lugna position I båten, men skyll inte på mig när jag inte hittar en förstärkning".
Nej, knip igen och börja jobba istället.

Skriver någon på så blir han ”FRÄLSAREN” i alla blåvit(gula) ögon.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

En målvakt.
Bredd möjligtvis om vi får nån skada.

Sen ska det inte värvas någonting. Punkt.
Bästa sättet att undvika tråkigheter.

"Black as midnight on a moonless night"

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Gösen skrev: tis 20 jan 2026, 22:54

En målvakt.

Jag säger emot. Vi behöver en spelare som håller tilltänkt Max V.-klass och en som håller tilltänkt Caito-klass. Sen kan Max och Caito fortsätta agera bredd.

W. Churchill

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

SteelSky skrev: tis 20 jan 2026, 23:12

En målvakt.

Jag säger emot. Vi behöver en spelare som håller tilltänkt Max V.-klass och en som håller tilltänkt Caito-klass. Sen kan Max och Caito fortsätta agera bredd.

Kommer de agera bredd då? Eller kommer de agera alibispelare som tycker det är skönt att ansvaret nu ligger på två extremt överbetalda knektar? Blir det Karlberg och Eljas som hamnar utanför? Två energispelare som höjer sig med uppgiften, där den första (trots bristfällig skridskoåkning) ändå har ett sniperavslut på glidande puck de gångerna han får chansen i slottet.

Ser hellre Viktor Johansson istället för Caito.
Men Caito spelar oavsett vem som plockas in.

De som gjort att vi hamnat där vi hamnat ska få förtroendet och uppgiften att även ta oss därifrån. Tillsammans. Det går inte att köpa några enkla lösningar.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: ons 21 jan 2026, 06:22
SteelSky skrev: tis 20 jan 2026, 23:12

En målvakt.

Kommer de agera bredd då? Eller kommer de agera alibispelare som tycker det är skönt att ansvaret nu ligger på två extremt överbetalda knektar? Blir det Karlberg och Eljas som hamnar utanför? Två energispelare som höjer sig med uppgiften, där den första (trots bristfällig skridskoåkning) ändå har ett sniperavslut på glidande puck de gångerna han får chansen i slottet.

Ser hellre Viktor Johansson istället för Caito.
Men Caito spelar oavsett vem som plockas in.

De som gjort att vi hamnat där vi hamnat ska få förtroendet och uppgiften att även ta oss därifrån. Tillsammans. Det går inte att köpa några enkla lösningar.

Håller som sagt med i mycket, förutom att det visst går att köpa enkla lösningar. Det är bara en pengafråga. Och i vårt fall så har vi inte det. Så på så vis har du rätt. För just oss går det inte.
Men för vår del så går det att lösa på ett billigare sätt.
En målvakt som sagt. Och två eller tre nya tränare. Eller om en enda räcker... Det kan jag inte så mycket om. Men det behövs nytt bakom bänken under kvalet.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Förstår vad du skriver Gösen. Visst är det poänger som är värda att begrunda. Jag utgår naivt att bästa spelare ska spela. Exempelvis så är Caito sjunde back för närvarande i min bok. Sen förstår jag att man har velat få igång våra tänkta stjärnor genom speltid. För vissa har det funkat hyfsat, för andra inte. Det lär dras åt mer och mer vad säsongen lider. Så ja, Karlberg och Eljas bör få spela en del. Fler spelare innebär mer tävling också, vilket jag verkligen tror behövs i detta, (utifrån sett och hört) mysiga Leksand.

W. Churchill

Lampa

Inlägg av Lampa »

Sitter Tjomme still i båten och inte agerar kommer vi åka ut, 100%. Ska återvända till detta inlägget när det inträffar.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Lampa skrev: ons 21 jan 2026, 08:52

Sitter Tjomme still i båten och inte agerar kommer vi åka ut, 100%. Ska återvända till detta inlägget när det inträffar.

På samma sätt som vi ska återvända när vi värvar och åker ur. Lex 25 års histoia.

Rätt enkelt att både hitta värvningar och få in dem i laget när man är Frölunda eller annat lag med guldambitioner.

Lite knepigare i en skör trupp som inget hellre vill än att försvinna från radarn.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Knepigt, men knappast omöjligt.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Med nuvarande tränare i ett kval så åker vi ur, 100%. Oavsett vilket lag vi har. Det är min absoluta övertygelse.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lampa

Inlägg av Lampa »

Stjärnan skrev: ons 21 jan 2026, 10:24

Med nuvarande tränare i ett kval så åker vi ur, 100%. Oavsett vilket lag vi har. Det är min absoluta övertygelse.

Helt enig, nåt behöver iallafall göras.

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Lampa skrev: ons 21 jan 2026, 10:25
Stjärnan skrev: ons 21 jan 2026, 10:24

Helt enig, nåt behöver iallafall göras.

Något måste helt klart göras, går det inte hitta kompetens (eller om den är för dyr) så måste åtminstone ny ENERGI in i laget (som spelare eller ledare, gärna både och).