Laget 25/26

Användarens profilbild
Gösen

Re: Laget 25/26

Inlägg av Gösen »

Var shoppar man målskyttar?

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
CMB

Re: Laget 25/26

Inlägg av CMB »

SteveY skrev: Igår, 16:43
Gösen skrev: Igår, 09:03

Förändra vad?
Eller till vad är kanske en bättre fråga.

Med Gidlöv skadad så är vi svaga i alla lagdelar, men det största problemet enligt mig är målskyttet. Vi gör max 2mål i våra matcher, målskyttet måste upp annars åker vi ur. Jag ser inte att det finns ett annat lag som vi vinner över i bäst av 7, just nu.

Förändringar i spelartruppen är min lösning på problemet.
Vilka av våra spelare (med lite högre lön) kan vara attraktiva för andra lag, och vilka kan vi släppa utan att sabba moralen hos övriga i laget?
Jag kommer fram till två.

1. Nolan Stevens - SSK bör vara intresserade och har pengar, framförallt nu när Omark-affären inte blev av.
  2. Joonas Lyytinen - Något lag i finska ligan skulle mkt väl kunna behöva fylla på med en back. Vi plockar bara hem Victor.

Lyckas vi att göra oss av med dessa två så är det upp till Tjomme att hitta ett par forwards som kan spetsa till laget och offensiven.

Jag gillar att Joonas tycks verkligen brinna för att lira hockey här i LIF (kan vara att han gillar att lira hockey, punkt). Han gör spelmässigt klart färre misstag denna säsong jämfört med förra, och han tar ansvar genom att våga spela hockey. Onödiga utvisningar, ja, men tränarnas nonchalans kring en hand på klubban och omfamningar hos LIFs spelare är bra mycket mer irriterande och kommer bli kostsamt.

Nej, Joonas ska vara kvar om jag får bestämma. Lyckas han och AJ, då har LIF härlig kraft framåt. Och då ska jag även påpeka att jag tyckte Joonas stod för fler och klantigare misstag än Rindell förra säsongen men att Rindell blev nästan komiskt brutalt straffad för sina "misstag" som bortsett från övermodiga blålinjesdragningar var en hel del oflyt vid rätt agerande.