Får för mig att jag hört någonstans att nya avtalet inte innebär någon nämnvärd skillnad alls till klubbarna.
Kan ev. varit Sanny & Svensson i deras pod.
Är det verkligen ett nytt avtal?
Skulle Växjö få minst?Mats_ume skrev: ↑fre 05 apr 2024, 14:58 Det finns en sak jag sagt i 20 år men som aldrig får fäste, troligtvis för att den anses för "odemokratisk" eller "ojämlik". Och det är att varje klubb borde få äga sina egna TV-rättigheter. Dvs de som vill se Leksand på TV köper sändningen genom Leksands IF. Detta skulle innebära att våra TV-intäkter skulle skjuta i höjden i jämförelse med de andra SHL-lagen.
Så du vill köpa dig ett sm-guld? Att det blir som spanska/franska ligan där spänningen ligger i om PSG eller PSG vinner, eller som i den mycket mer ovissa spanska ligan med sina 2-3 guldkandidater? LIF hade i år en hög spelarbudget (enl vad jag läst), och LIF hade bra spelare. Och jag utgår från att de som vill se LIF också vill se deras motståndare göra motstånd. Varken långsiktighet eller krav som saknas. Inte heller något fel på spelarnas inställning. LIF spelar inte tillräckligt bra, därför når vi inte längre.Mats_ume skrev: ↑fre 05 apr 2024, 14:58 Det finns en sak jag sagt i 20 år men som aldrig får fäste, troligtvis för att den anses för "odemokratisk" eller "ojämlik". Och det är att varje klubb borde få äga sina egna TV-rättigheter. Dvs de som vill se Leksand på TV köper sändningen genom Leksands IF. Detta skulle innebära att våra TV-intäkter skulle skjuta i höjden i jämförelse med de andra SHL-lagen.
Där kom denCMB skrev: ↑fre 05 apr 2024, 15:16Så du vill köpa dig ett sm-guld? Att det blir som spanska/franska ligan där spänningen ligger i om PSG eller PSG vinner, eller som i den mycket mer ovissa spanska ligan med sina 2-3 guldkandidater? LIF hade i år en hög spelarbudget (enl vad jag läst), och LIF hade bra spelare. Och jag utgår från att de som vill se LIF också vill se deras motståndare göra motstånd. Varken långsiktighet eller krav som saknas. Inte heller något fel på spelarnas inställning. LIF spelar inte tillräckligt bra, därför når vi inte längre.Mats_ume skrev: ↑fre 05 apr 2024, 14:58 Det finns en sak jag sagt i 20 år men som aldrig får fäste, troligtvis för att den anses för "odemokratisk" eller "ojämlik". Och det är att varje klubb borde få äga sina egna TV-rättigheter. Dvs de som vill se Leksand på TV köper sändningen genom Leksands IF. Detta skulle innebära att våra TV-intäkter skulle skjuta i höjden i jämförelse med de andra SHL-lagen.
Ta in Viktor Tuurala till forwards. Om det inte blir bättre (vassare offensiv) lovar jag att aldrig mer ha något inlägg med Nakna pistolen, Clouseu, eller skriva kors o tvärs.
Jag ser väl tv-rättigheter som en produkt som SHL(-lagen) säljer medans tröjor den enskilda klubbens försäljning. Nåväl, olika syn hel enkelt.Mats_ume skrev: ↑fre 05 apr 2024, 16:16Där kom denCMB skrev: ↑fre 05 apr 2024, 15:16Så du vill köpa dig ett sm-guld? Att det blir som spanska/franska ligan där spänningen ligger i om PSG eller PSG vinner, eller som i den mycket mer ovissa spanska ligan med sina 2-3 guldkandidater? LIF hade i år en hög spelarbudget (enl vad jag läst), och LIF hade bra spelare. Och jag utgår från att de som vill se LIF också vill se deras motståndare göra motstånd. Varken långsiktighet eller krav som saknas. Inte heller något fel på spelarnas inställning. LIF spelar inte tillräckligt bra, därför når vi inte längre.Mats_ume skrev: ↑fre 05 apr 2024, 14:58 Det finns en sak jag sagt i 20 år men som aldrig får fäste, troligtvis för att den anses för "odemokratisk" eller "ojämlik". Och det är att varje klubb borde få äga sina egna TV-rättigheter. Dvs de som vill se Leksand på TV köper sändningen genom Leksands IF. Detta skulle innebära att våra TV-intäkter skulle skjuta i höjden i jämförelse med de andra SHL-lagen.
Ta in Viktor Tuurala till forwards. Om det inte blir bättre (vassare offensiv) lovar jag att aldrig mer ha något inlägg med Nakna pistolen, Clouseu, eller skriva kors o tvärs.
En av våra största potentiella resurser är TV-intäkter. Ser inte någon självklarhet att dessa ska delas lika mellan klubbarna, på samma sätt som biljettintäkter/loger/reklam/tröjspons inte på något sätt delas lika mellan klubbarna.
Vi hade en hög spelarbudget tack vare att vi hade ett antal företagare som tog upp plånboken samt att vi negligerat arenaunderhållet.
Noterar att även dala tidningarna (Falu Kuriren) är faktiskt tufft hårda….kring back diskussion inför nästa säsong…Lillgud skrev: ↑tor 04 apr 2024, 19:26 Johan Svensson Expressen…
Om Leksands backskifte….
- Jag tycker man hade mått bra av en riktigt etablerad back. Om det är så att Axel Rindell och Joonas Lyytinen ska ersätta Olle Alsing och Anton Lindholm, då har man nedgraderat sig rejält på sin backsida i min bok.
Och Aftonbladet var inne på något liknande om vår backrockad till nästa säsong…
När dom kommenterade tex Lindholm-Alsing ut.
Och Rindell och Lyytinen in.
Dom antydde att Lindholm och Alsing hade nästan dubbelt så höga löner… Mot för vad Leksand nu behöver betala för Rindell och Lyytinen i lön.
Nu kanske man inte kan påstå det så rakt ut och dumförklara dom så heller…bjernagris skrev: ↑lör 06 apr 2024, 09:42 Om man använder poängskörd och plus-minusstatistik som främsta bedömningskriterier för backar torde Mike Siklenka framstå som en drömvärvning.
J. Lyytinen rankas av Hockeylabbet - en podcast som använder avancerad statistik för att analysera och utvärdera hockey - som en av ligans bästa defensiva backar. Säkert samma siffror som Johansson/Carnbro har använt i sin utvärdering. Jag litar mer på dem än på någon prao på Falu-Kuriren som har läst Lyytinens EP-profil.Lillgud skrev: ↑lör 06 apr 2024, 12:46Nu kanske man inte kan påstå det så rakt ut och dumförklara dom så heller…bjernagris skrev: ↑lör 06 apr 2024, 09:42 Om man använder poängskörd och plus-minusstatistik som främsta bedömningskriterier för backar torde Mike Siklenka framstå som en drömvärvning.
För dom skriver ju faktiskt den ….DEFENSIVE….
Och de tycker inte han gjort något större avtryck….
Men jag reagerade ju lite själv på meningen därför lyfte in det….den kom lite oväntat….
- Defensive Joonas Lyytinen, 28, kom till Timrå mitt under förra säsongen och har inte gjort något större avtryck.
Knappast någon prao….bjernagris skrev: ↑lör 06 apr 2024, 13:07Jag litar mer på dem än på någon prao på Falu-Kuriren som har läst Lyytinens EP-profil.
Säg inte det. Att han är harmlös. Liffe alltså.
QPR-maskoten Jude the Cat sparkas.
Detta efter att ha flörtat med kvinnliga supportrar under matchdagarna, rapporterar The Sun.
– Han dansade alltid med dem och försökte sedan få dem att ge honom sitt nummer, säger en källa till tidningen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... de-the-cat