Frågelådan

Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Re: Frågelådan

Inlägg av Leksing i vargaland »

Sniper skrev: lör 08 feb 2025, 15:18 När enskild tangent på bärbar dator plötsligt blir trög brukar det inte dröja länge förrän allt återgår till det normala.

Men om problemet kvarstår efter ett dygn - vad gör man då?

En burk med tryckluft (som blåser bort eventuellt damm) rekommenderas på nätet. "Så att man inte behöver använda dammsugare", tillade någon.

Vad är det för fel med dammsugare?

Jag tog nyss fram min ur garderoben och sög lite över bokstaven "t" och vips var den inte längre trög.
Varför du inte ska använda dammsugaren beror på att den som säljer luft på burk inte tjänar några pengar på dig.
Som ni vet så kan jag inget om datorer men principen är som svarvarna på mitt jobb, tryckluft skicka in lite av skiten in i datorn och dammsugaren tar bort skiten.
Lat Värmlänning
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: sön 02 mar 2025, 20:17
Wittgenstein skrev: sön 02 mar 2025, 19:59
Gösen skrev: sön 02 mar 2025, 19:54 På golffronten intet nytt.
Ska vi säga så och låta tråden vila åtminstone några veckor till?
Sluta skicka in läsarfrågor stup i kvarten då.
Är det dags för Färjan att börja arbeta på vårt remissvar till 2020-talets psykiatrireform?
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Mats_ume skrev: sön 02 mar 2025, 20:22
Gösen skrev: sön 02 mar 2025, 20:17
Wittgenstein skrev: sön 02 mar 2025, 19:59

Ska vi säga så och låta tråden vila åtminstone några veckor till?
Sluta skicka in läsarfrågor stup i kvarten då.
Är det dags för Färjan att börja arbeta på vårt remissvar till 2020-talets psykiatrireform?
Med tanke på vad du visat upp i form av dina recensioner så hoppas jag isf att det blir du som står för författandet. 5 plus!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Har inte tidningen Leksingen blivit vansinnigt intetsägande och trist? Eller har den kanske alltid varit det och det är en annan som tröttnat på intervjuer med hockeyspelare djupa som vattenpölar?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Wittgenstein skrev: tis 25 mar 2025, 08:18 Har inte tidningen Leksingen blivit vansinnigt intetsägande och trist? Eller har den kanske alltid varit det och det är en annan som tröttnat på intervjuer med hockeyspelare djupa som vattenpölar?
Jag har inte tänkt riktigt på det, men överlag är min känsla dels att journalistiken inte längre vill gå in på djupet och göra några djupare reportage med spelare osv. Tar man studiomatcherna för några år sedan så hade de ju ordentliga reportage med besök hemma hos spelare osv, idag är det ju bara snack med kommentatorerna före matchen och i pauserna. Del två i det hela tror jag att fler och fler är inte är intresserade av att visa upp sitt privatliv kanske med all rätt på grund av sociala medier och hatet som kan komma därifrån och även att man till viss del målar upp familjen som måltavla för de riktiga idioterna. Därmed inte sagt att det inte går att göra mer intressanta reportage i Leksingen, den kan absolut färschas upp lite, men samtidigt, är det det vi behöver lägga krutet på just nu? Red ut stormen med ekonomin, sedan kan man utveckla medlemstidning och förhoppningsvis även produktion av material till hemsidan. Hade varit underbart om Studio 19 kunde återuppstå...
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tis 25 mar 2025, 08:51 Red ut stormen med ekonomin, sedan kan man utveckla medlemstidning och förhoppningsvis även produktion av material till hemsidan. Hade varit underbart om Studio 19 kunde återuppstå...
Ja, Gerdin skulle ju knappast göra Studio 19 2.0 gratis https://se.linkedin.com/in/pergerdin?tr ... earch-card

Å andra sidan skulle både Studio 19 och en attraktiv medlemstidning kunna vara ett vinnande recept i supporterkretsar och få alla positivt ställda till klubben vilket i förlängningen gynnar ekonomin.

Om nu alla skulle gilla ett Studio 19 i gamla tappningen. Själv var jag initialt gubbsur när det begav sig. Kallade Emil "coola katten" i krönika och tyckte programmet överlag hade flabbskaft-prägel. Jag var mer gubbsur när jag inte var gubbe än nu.

Men varje Raffl-framträdande smälte naturligtvis det hårda hjärtat.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog