bokmal skrev: fre 09 aug 2024, 15:04Själv blev jag lugnad av veckorapporten på youtube där vi får se ryggtavlan på några tröjor. Med gult.
Det känns ju som ett klockrent bevis på att det gula kommer vara kvar, i alla fall i en uppsättning tröjor. Sedan blir väl den stora farhågan att det bara är försäsongströjor...
Det där hade jag missat, och det känns ju mycket lovande. Då kanske jag kan krypa tillbaka in under min sten och återkomma som det gulas beskyddare om ett år.
Eventuellt färgbesked OCH valda/tilldelade tröjnummer i en enda smäll - inte illa.
Wiborg skrev: fre 09 aug 2024, 15:33
Det känns ju som ett klockrent bevis på att det gula kommer vara kvar, i alla fall i en uppsättning tröjor. Sedan blir väl den stora farhågan att det bara är försäsongströjor...
Än kan vi inte ropa hej - även om det vore väldigt märkligt att ha med gult på försäsongen och sen låta färgen försvinna vid grundseriestart. Nästan sadistiskt mot oss som värnar om det gula. Ryck bort plåstret direkt om det nu ska ryckas bort.
Annars kan man ju fastslå att försäsongströjor kan se ut hur som helst:
Wiborg skrev: fre 09 aug 2024, 15:33
Det där hade jag missat, och det känns ju mycket lovande. Då kanske jag kan krypa tillbaka in under min sten och återkomma som det gulas beskyddare om ett år.
Eventuellt färgbesked OCH valda/tilldelade tröjnummer i en enda smäll - inte illa.
Och här är Lukas Vejdemo i sin tröja:
Ekonomiavdelningens tröjprototyp nedan blev ej verklighet men de accepterade till slut ett spill på 10%:
Nåväl, lite sparsmakat gult är ingen katastrof. TJ:s resonemang kring Alsing och hans ”överraskande” höjning av sitt spel på slutet med funderingen att ”han kanske släppte på bromsen (ej ordagranna citat, men andemeningen)” är det däremot. Vad är tränarnas jobb?
Sniper skrev: tor 15 aug 2024, 18:47
Nytt indicium: Tror ni Jakob Hellsten skulle ha ett stänk av gult på masken om inte också matchställen hade detta stänk?
Indicium 3: Färska Facebook-poster i framträdande gult.
Indicierna hopar sig och i väntan på domstolens första utslag, dvs. smygtitterna vi brukar bjudas på, så känner jag ingen oro. När CMB buar så jublar jag. Jag tror inte längre på ett negativt utslag.
Jag gillade verkligen fjolårets original med blåa längder på ärmarna. Hoppas de kvarstår i någon form (men misstänker att de bara fick en (halv) säsong)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Nästa lördag får därmed ett annat utseende, där själva matchen flyttas till Clas Ohlson Foundation Arena, men där alla kringaktiviteter består innan, under och efter matchen, med autografskrivning, möjligheter att köpa den nya matchtröjan, mat, intervjuer och underhållning.