Stjärnan skrev: ↑fre 13 sep 2024, 21:38
Sniper skrev: ↑fre 13 sep 2024, 09:56
Sniper skrev: ↑tis 20 aug 2024, 17:58
En del vill kanske inte låta sig påverkas av något så bedrägligt som träningsmatcher och inkommer med tabelltips redan före första nedsläpp, medan andra gärna vill avvakta tills åtminstone två träningsmatcher är spelade.
Jag trodde att jag tillhörde första kategorin - de som känner sig mogna att tippa redan före Strömstad - men när jag skissar på tabell inser jag att det fortfarande är kamikaze-tidigt. Det är inte främst Leksand jag vill "se" mer av (har redan bestämt mig för att tippa med hjärtat och placera dem högt eller förhållandevis högt) utan övriga lag.
Om jag hade stått fast vid detta hade jag inte behövt sitta här och grubbla över nytt tabellutseende. Nuvarande tips håller inte.
Och det där med att "tippa med hjärtat". Är det inte vinna tävlingen det handlar om?
Jo nog finns risken att jag ändrar något men det blir ju ändå aldrig som man tänkt. Hur länge är det ändringsbart? Fram till nedsläpp?
Ja precis…
Det är matchdagen 21sept , 15:15…
Som är deadline… Du kan redigera i det innan det datumet/klockslaget…
(Man kan då tex se som på Gösens tips…`som tippade först´ han lämnade in det 21aug…
Men korrigerade sen något 10sept)
Svårt och veta vad som händer framöver här med…
Men Brynäs försöker då lösa och få in…backen Victor Söderström från andra sidan.
Skellefteå jagar fortfarande och skall ha in en back med…helst med styrkan i defensiven som ersättare till Granberg. Även där kommer nog en back från andra sidan då här sen snart helst redan igår… Möjligt de väntar ut camperna på andra sidan och slår till på något namn som blir lite över då.
Luleå har även öppnat dörren lite på glänt att de kikar på en back med….även om det nog kanske riskerar dröja lite där innan anländer något.
HV71 verkar aldrig ge sig heller…de har öppnat lite för något mer tex en center och pengar verkar då finnas än….tex Kalle Kossilas namn har nämnts om han bedöms som `hel och redo ´ här sen.
Annars om ser tabellen efter SHLs lagens interna möten….
Så är det ju Luleå och Linköping som sticker ut lite överraskande negativt….
2st lag som inte alls verkar fått ihop det spelmässigt än…
Dom 2st lagen om ser till försäsongen som går in med `störst frågetecken´ kring sig…till premiären.
Helst som båda lagen innan nämnts som 2lag för den övre halvan med ambitioner att utmana lite i toppen av tabellen.
Lite ursäkter kan väl finnas…
Kikar man på LHC så kommer Rasmus Rissanen missa 1 SHLmatch…. och Nick Shore att missa 4matcher. (Men båda är då på ingång….det deras kontrakt som är skrivna så att de kunde inte anlända till Sverige tidigare än så) Men lite sparkapital finns då där för dom tex…som inte visat upp sig än…
Medans Luleå haft oflyt och fått backen Oskarii Laaksonen skadad på försäsongen och blir nu borta ett längre tag… Laaksonen var ändå 3a ifjol i Luleås interna poängliga…1poäng bara från plats 2 tex… Totalt 29p på 52matcher. Så börjar Luleå lite knackigt nu även i SHL…
Så lär inte Fröberg våga sitta still för länge till…utan då kommer Luleå tvingas förstärka upp med ett namn till på backsidan framöver här… Luleå har också bara 7backar i nuläget egentligen på kontrakt…så utrymme finns då med för det. (Deras back 8 är en 19åring Arttu Tuhkala som lyftes upp lite nu från J-laget när Laaksonen skadades och var endast med i A-truppen 1gång ifjol och då fick vara på isen i 41sekunder)
Annars har väl lag som Timrå under Jokinen….gått överraskande bra istället.
Med tanke på att de tappat sina finska backar till oss.
Och att deras klart starkaste nyförvärv forwarden Kapanen inte ens har anlänt än.
Är ju fortsatt på Campen i Nordamerika…. Finns fortsatt ett lite frågetecken om kommer…
Men Timrå räknar ändå med han…även om även han riskerar missa kanske tex 4st matcher inledningsvis innan kommer.
Men även Örebro och Modo…stått sig då stabilt och gått bra överlag när de mött SHL-motstånd.
Så de gått positivt då med. Brynäs har då inte heller tex gjort bort sig utan visat att de ändå kan mäta sig och hävda sig.
Även bra för Örebro att de blev av med Philip Holms kontrakt då med….
På sikt öppnar det för att de kommer kunna agera på då marknaden med…
Men inledningsvis här tynger fortfarande både Bromes och Holms utköp dom…
Växjö å andra sidan lite svårbedömda….de bara mött 1SHL lag på försäsongen….
När de ställdes mot Linköping….och då vann de på straffar….
Rögle kanske klarnar något mer kring idag när de möter HV71….
Annars de ju bara mött Frölunda 2ggr så de lite svårbedömda än med….
Var de lite står…
Annars är det ju Färjestad och Frölunda som resultatmässigt om ser till försäsongen då ser starka och stabila och pålitliga ut.