Silly season 25/26

Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Leksing i vargaland »

Klas skrev: lör 01 mar 2025, 09:39
Sniper skrev: lör 01 mar 2025, 08:36
Patrik Norén, 32, är fostrad i Leksands juniorled och har tillbringat sammanlagt tolv säsonger i klubben under olika sejourer. De fem senaste säsongerna har killen från Säter dessutom varit assisterande kapten.

Den här säsongen ser dock ut att bli den sista i dalaklubben. Åtminstone för den här sejouren.

Kontraktet går ut och uppgifter till Silly-surr säger att parterna inte är överens om lönenivån i ett nytt avtal och att det inte ens har varit några förhandlingar. Leksand ska inte ha kommit med något konkret bud.

Intresse saknas dock inte från annat håll, så det mesta talar för att Norén fortsätter karriären i en annan SHL-klubb.https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -farjestad
Det är business, jag förstår ju det. :roll:

Eller inte…. :evil: Hur fan kan man gå till en annan SHL-klubb? Ung spelare i början av karriären, absolut. Men nu, gammal trotjänare osv….inte fan vill jag se Norén i nån annan tröja än vår.
Läste en kommentar i Aftonbladets chatt om att Norres flickvän skulle ta över något familjeföretag. Skribenten skrev att det var ett ryckte.
Lat Värmlänning
Lampa

Inlägg av Lampa »

Det är lurigt om man skickar både Norén, Östman, och Zackrisson och Karlsson, mycket hjärta som försvinner där.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Leksand har varit på jakt efter en ny huvudtränare till nästa säsong.

Nu kan Expressen avslöja att den är över.

Johan Hedberg kommer lämna Färjestad efter säsongen för att över Leksand.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... farjestad/
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: lör 01 mar 2025, 12:27

Och blåvita tröjor ovanpå det?
CMB

Inlägg av CMB »

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Mats_ume skrev: lör 01 mar 2025, 12:39

Tvärtom, nästa års retrotröjor kommer ha breda fina kragar och röd reklam.

Bild

Jag tror detta kan bli bra!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: lör 01 mar 2025, 12:39

Nej, kommer t.o.m kräva att målvakternas plock är gul.

Bild
CMB

Inlägg av CMB »

Det är ju skitsnyggt. Ett matchande träningsställ till försäsongen från samma designer vore pricken över i:

Bild
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Lampa skrev: lör 01 mar 2025, 12:26 Det är lurigt om man skickar både Norén, Östman, och Zackrisson och Karlsson, mycket hjärta som försvinner där.
Ja man får inte rensa för mycket i truppen, det blir lätt pannkaka då och VIKTIGT är det att vi får in kvalitetshöjning på samtliga poster. Vejdemo tror jag skulle kunna ta över Zackrissons roll på ett bra sätt, men det gäller då också att hitta en center i absolut toppklass. Försvinner Östman så försvinner vårat i princip enda vapen med ett skott värt namnet, här behövs minst två in med den egenskapen. Vad det gäller Norén och Karlsson så tycker jag båda varit bra denna säsong och där är det en del av hjärtat som försvinner i så fall, men några byten måste man ju göra. Lägg här till att Kloos kanske försvinner, hur är det med Eddie blir han kvar?
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Einar Berg skrev: lör 01 mar 2025, 10:57
Klas skrev: lör 01 mar 2025, 09:39
Sniper skrev: lör 01 mar 2025, 08:36
Det är business, jag förstår ju det. :roll:

Eller inte…. :evil: Hur fan kan man gå till en annan SHL-klubb? Ung spelare i början av karriären, absolut. Men nu, gammal trotjänare osv….inte fan vill jag se Norén i nån annan tröja än vår.
Enligt Tjomme så är han för dyr, för det han presterar. Om vi ska vara ärliga så har han inte varit bra i år. Visst...vaknade till lite innan han blev skadad. Men det finns bättre, yngre, billigare.
Jag har förståelse för båda sidorna här. Norén har hjärta för klubben, men inte tillräckligt för att gå ner i lön? Hade jag velat gå ner i lön för att fortsätta i samma förening om jag kan få högre lön på andra ställen? Beror givetvis på hur mycket lönen skiljer sig men jag har förståelse för att man ser sig om efter andra alternativ samtidigt som jag förstår att man måste krympa budgeten och inte kan erbjuda samma lön som konkurenter. Tråkigt om han lämnar men inget jag kommer ligga sömnlös över. Detsamma skulle gälla Östman ifall man inte lyckas behålla honom.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: tis 25 feb 2025, 09:42 - Han reser till Nordamerika 3-12 mars och ville inte berätta vart.
Bokade avresedag ett datum som visade sig vara närmaste vardag efter att Leksand definitivt säkrade kontraktet.
#kung
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Suck! Ta inte in en urleksing som huvudtränare utan gå på skills istället. Han har ju allt att förlora i lilla byn.
Blir det ändå han så hoppas jag på en ny andratränare med objektivt öga och bra på att kravställa.
- Ni har inte en challe
Lampa

Inlägg av Lampa »

Hoppas man hittar en likvärdig ersättare till Kloos. Ett sådant jobb han lägger ner, vinner puck, transporterar och skyddar i anfallszon kommer saknas kraftigt.

Tänk förövrigt vilka möjligheter det bör öppnas upp 26/27 när Hrivik och PCs kontrakt löper ut. Bör frigöras en del där.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Vid ett intervjutillfälle under vintern sa Tjomme att det alltid finns en möjlighet att bryta kontrakt (men att det är lite bökigt). Han sa det helt oombett, utan rak fråga om saken. Här kommer MIN lista på spelare som skulle kunna vara aktuella:

Jon Knuts - borde ta sitt ansvar och avsluta karriären i förtid.
Lukas Vejdemo - Djurgården har alla chanser att gå upp och då är väl DIF den givna klubbadressen 2025/26.
Marek Hrivik - för att travestera Wennerholm: jag gillar inte det jag ser just nu. Och har egentligen inte gillat det sedan han återvände från KHL.
Axel Rindell - har spelat okej under en tid, men borde ersättas av någon som har verklig offensiv uppsida: Joyaux.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Leksands lagkapten Patrik Zackrisson fyller 38 år om några dagar och har ett utgående kontrakt.

Leksand siktar på att föryngra och göra spelartruppen billigare till kommande säsong och preliminärt ingår inte ”Zacke” i framtidsplanerna. Lagkaptenen vill väldigt gärna stanna i Siljansmetropolen.

Sista ordet är inte riktigt sagt ännu. Det har att göra med avslutningen på säsongen och om general manager Thomas Johansson kan äska mer pengar till spelarbudgeten.

Familjen Zackrisson bor numera i Leksand och har sålt av sitt boende i Stockholmstrakten.

Patrik Zackrisson siktar som förstaserve – om det inte blir någon fortsättning i Leksand – på att göra en ”Jonas Ahnelöv” kommande säsong. Träna och hålla igång och sedan ta ett kortare kontrakt utomlands med en hög nettolön.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... rden-jagar