Styrelser samt ekonomi

Användarens profilbild
Klas

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Klas »

Ja herregud….är det på riktigt, eller skriver Emil under influens av exotiska rökdon?

Jag har så klart ingen orsak att misstro Emil, det han skriver är ju hans bild av förloppet. Men det låter ju så jävla galet så man undrar vad det är för fel på folk…🙄
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Om nu någon inte vet det och vill veta det så ligger nästa års bidrag till SHL klubbarna på 50 mille. Enl SHLs VD.
Dessutom tas fallskärmen som vi redan nämnt här inne bort. Extra tufft att åka ur just i år alltså.. och i framtiden.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: tis 25 mar 2025, 15:48 Om nu någon inte vet det och vill veta det så ligger nästa års bidrag till SHL klubbarna på 50 mille. Enl SHLs VD.
Dessutom tas fallskärmen som vi redan nämnt här inne bort. Extra tufft att åka ur just i år alltså.. och i framtiden.
Och ett lite mindre tufft år för nykomlingen vem det nu blir...
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 25 mar 2025, 13:48 Det finns ingen Netflix-serie där man med sån förväntan ser fram emot nästa avsnitt som man gör med trottoarbiten.
I väntan på det kan man läsa X-inlägg av den allt ettrigare Claes Bergström. Här ett urval:

Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Utan att sympatisera med någon av sidorna så kan jag tycka att det är lite märkligt att man väljer denna typ av offentliga pajkastning. Som upplagt för nytt årsmöteskaos. Jag kan heller inte säga att förtroendet för den fd ordföranden ökar, beteendet är kanske inte så väldigt ordförandekompatibelt.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: ons 26 mar 2025, 11:54 Utan att sympatisera med någon av sidorna så kan jag tycka att det är lite märkligt att man väljer denna typ av offentliga pajkastning. Som upplagt för nytt årsmöteskaos. Jag kan heller inte säga att förtroendet för den fd ordföranden ökar, beteendet är kanske inte så väldigt ordförandekompatibelt.
Nivån:

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Själv tycker jag det är synd att det här inte offentliggjordes redan från första början.
Så mycket badwill Superstars dragit på sig genom allt trams på X fördolt till att handla om en moring.

Det handlar ju varken om att man ville få in en moring eller om rundade stadgar vilket många av oss förstod. Men utan något konkret att greppa så framstod istället Superstars som rättshaveristerna istället för de verkliga kuppmakarna.

Jag tror på Emil fullt ut. Det ligger helt i linje med tidigare upplevelser av dessa gubbar och jag stödjer fullt ut att allting vecklas ut och offentliggöra och att smutsiga bykar tvättas i fullt dagsljus.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: ons 26 mar 2025, 12:26 Själv tycker jag det är synd att det här inte offentliggjordes redan från första början.
Så mycket badwill Superstars dragit på sig genom allt trams på X fördolt till att handla om en moring.

Det handlar ju varken om att man ville få in en moring eller om rundade stadgar vilket många av oss förstod. Men utan något konkret att greppa så framstod istället Superstars som rättshaveristerna istället för de verkliga kuppmakarna.

Jag tror på Emil fullt ut. Det ligger helt i linje med tidigare upplevelser av dessa gubbar och jag stödjer fullt ut att allting vecklas ut och offentliggöra och att smutsiga bykar tvättas i fullt dagsljus.
Det kanske inte bara handlade om en moring, men nog handlade det heller inte bara om stadgar...
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Inlägget i sin helhet för de som stöter på patrull när de försöker klicka sig in på X:
Den ekonomiska situationen i klubben är riktigt tuff.
Det finns dock ett flertal olika sätt vi kan bidra på.
Ett av dem är att om du tänkt/vill följa Leksands IF samtliga matcher under kommande säsong, så tecknar du ett abonnemang på TV4-play.

Genom att du tecknar dig för ett 12 månaders abonnemang innan den 31 mars så kan vi tillsammans bidra med ytterligare en TV-miljon in på LIF-kontot.

Om vi får ihop ett hundratal personer till som tecknar sig för detta, med Leksands IF som favoritklubb, så uppnår vi gränsen för när bonusmiljonen delas ut.
Den miljonen behövs!

Så går du i funderingarna att skaffa ett abonnemang, eller kanske byta ett befintligt, gör slag i sak och fixa det innan den 31:a mars.
Du kan själv spara ca. 1200 kr på ett år.
En vinn vinn alltså - du sparar pengar och Leksands IF får pengar!

Teckna nu och säkra matcherna för kommande säsong samt en hel del annan sport till detta förmånliga pris.

Läs mer här om hur du går tillväga och vad som ingår i det abonnemang.
Ludde

Inlägg av Ludde »

Det som utspelar sig just nu har bara en förlorare och det är Leksands IF.

Finns alltid flera sidor av ett mynt och oavsett vem som har ”rätt” i det här fallet så har jag ytterst svårt för människor som för narrativet att dom är det bästa för Leksands framtid.

Pajkastning och bitterhet kommer inte leda till något bra överhuvudtaget.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Men har man en växande cancersvulst så behöver man förr eller senare göra någonting åt den om man vill läka och påbörja ett nytt friskt liv.

Att Emil nu (äntligen någon) berättar vad det egentligen handlar om kan jag inte se som någon pajkastning.
Ludde

Inlägg av Ludde »

Gösen skrev: ons 26 mar 2025, 22:00 Men har man en växande cancersvulst så behöver man förr eller senare göra någonting åt den om man vill läka och påbörja ett nytt friskt liv.

Att Emil nu (äntligen någon) berättar vad det egentligen handlar om kan jag inte se som någon pajkastning.
Jag är dock inte övertygad om att Emils och Superstars sanning är den verkliga sanningen.

Än mindre vet jag om det är deras väg som leder till framgång, blir lite martyr och offerkofta över det hela typ åker hellre ur med Masar i laget än vinner SM guld med tjecker.

(Minns inte exakta antalet men det minns säkert någon annan)

Organisationer som ska se ut som dom alltid gjort och tänket att allt var bättre förr leder inte till utveckling.

Därmed inte sagt att jag är ett superfan av Sven Rosén och hans möjligheter att skapa någonting av Leksands IF heller.

Utveckligen kanske drivs bäst utan någon av dessa grupperingar överhuvudtaget.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Ludde skrev: ons 26 mar 2025, 23:29

Så är det.
Och om Superstars kan man ha många åsikter.
Men jag ser Trottoarbiten som Emils berättelse, inte Superstars. Vill man få folk att engagera sig, komma till stämman och rösta för, eller kanske emot någonting så räcker det inte att säga -lita på mig-. Man behöver veta vad och varför.

Leksands IF, medlemsägt till 89% slänger sig med visioner hit och dit där man varje gång belyser att man vill vara transparenta. Ändå fifflas det, i skymundan, bakom stängda dörrar med mer än bara ekonomin. På stämman hålls media utanför. Endast de med aktieinnehav och rösträtt får delta. Alla vi som deläger de där 89% hålls utanför enbart representerade av de företrädare som stämman röstat fram att företräda oss, dvs. Styrelsen i ideella.
En stämma som inte går att följa eller ens ta del av i efterhand. Mer än det man vill att vi ska ta del av.

Något är ruttet och det behöver städas.
Frågan är: vem man kan lita på.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: ons 26 mar 2025, 22:00 Men har man en växande cancersvulst så behöver man förr eller senare göra någonting åt den om man vill läka och påbörja ett nytt friskt liv.
Den där cancern tycks långdragen, för nog fan har det alltid funnits något att bråka om.
Ludde skrev: ons 26 mar 2025, 23:29 Utveckligen kanske drivs bäst utan någon av dessa grupperingar överhuvudtaget.
Helt rätt! Gubbliga eller supporterfalang, i mina ögon är de lika illa. Om några år är supporterprofilerna i 60-årsåldern och därmed den nya gubbligan, ser de inte det själva? Grundproblemet är nog just att dessa individer hela tiden vill vara med och peta i verksamheten, sola sig i dess glans, de tycks omöjligen kunna nöja sig med att vara enkla supportrar. Av denna anledning tror kan det bästa vore om helt utomstående tog hand om styrelseposterna.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: tor 27 mar 2025, 06:37
Ludde skrev: ons 26 mar 2025, 23:29

Något är ruttet och det behöver städas.
Frågan är: vem man kan lita på.
https://youtu.be/vUFOFaj9CTU?si=fVsL0kE06GSOhtg8
då kommer Halta Lotta hem till mej
med rösten fylld av gråt
och snyftar, vem i hela världen kan man lita på
Ja, vem fan kan man lita på?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.