Lillgud skrev: ↑tis 26 mar 2024, 19:14
Jätte oväntat….
Att Mantas skulle släppa in en puck snabbt….
2 skott på mål och 1 i mål….redan insläppt…
Jätte stabilt….
Har du skrivit något positivt någon gång någonsin? Går det bra lyser du med din frånvaro och går det mindre bra så hugger du direkt på dina hackkycklingar som är sämre på någon obskyr statistik med noll relevans. Såg du ens målet? Hur i helvete kan Zacke sparka in pucken inåt banan? Och hur kan Kloos lämna sin gubbe så att det blir helt tomt i mitten? Och var fan är backen? Nej, det ska givetvis gnällas på Armalis som blir helt ensam i mitten för det är så jävla lätt att visa på att han har ju faktiskt bara räddat ett skott innan.
Lillgud skrev: ↑tis 26 mar 2024, 19:45
….Mantas slutspels-dödaren….
Är du på riktigt?
Klas skrev: ↑tis 26 mar 2024, 20:00
3-2 och Ash lägger ett dragskott i magen på LJ. Lite större smarthet krävs.
Japp, där borde Mantas ha gjort bättre ifrån sig. Förlåt, men jag blir bara så jävla trött på drevet mot Mantas som får så sjukt jävla ofötjänt kritik från vissa. Man hade bestämt sig redan innan förra matchen när det var klart att Filip inte var med att släpper Mantas in ett mål så är han dålig. Håller han inte nollan så är han den sämsta målvakten i serien. Jag jämförde det tidigare med att det börjar likna häxjakten på Karlberg i Masugnen, jag tar tillbaka det. Det är värre än häxjakten på Karlberg i Masugnen.
Lampa skrev: ↑tis 26 mar 2024, 21:45
Man måste ha extremt extremt dålig kunskap om hockey om man skyller denna förlust på Mantas. Då ska man nog byta till att börja följa schack eller dylikt.
Fast siffrorna ljuger inte, Armalis var sämst, det är hans fel. Det ser varenda jävel som tittar på siffror istället för hockey och letar fel på hackkycklingar. Det är sen gammalt. Det här är dessutom ett lag som är väldigt överskattat och vi ligger risigt till inför nästa säsong om vi inte stuvar om ordentligt, det kan du läsa mer om i Sillytråden, det finns en del statistik på det också.
kungT skrev: ↑tis 26 mar 2024, 21:47
Har inte orkat läsa 23 sidor.
Jag förstår inte att Challe har lovat Armalis match 2 i Göteborg hur än Larsson presterar.
Nu blev Larsson "sjuk" tro det den som vill.
Idag var han Larsson frisk och Rönnqvist säger i sändning att Armalis blivit lovad den här matchen också
.
Snälla men kan inte bestämma matcher innan och lova sin djurgårds kompis speltid.
Bästa ska spela det här som händer just nu är helt galet!!!
Och vi ser resultatet.
Och du tror att det är så det har gått till på riktigt?
Klas skrev: ↑tis 26 mar 2024, 21:54
Sniper skrev: ↑tis 26 mar 2024, 21:49
När Filip inte stod tänkte jag stillsamt att det måste bero på att han inte kände sig fullt återställd efter sjukdom - att han kände att det fattades några procent.
Men nu är jag mer inne på att tränarna meddelade Mantas att han skulle stå redan innan Filip kunde delta på värmningen i förmiddags. De verkar ha den policyn: målvakterna ska i god tid veta och kunna förbereda sig.
Vilket iofs är klokt. Men med facit i hand blev utfallet mindre önskvärt.
Allt annat än Filip i kassen på torsdag vore……en smula överraskande.
Är Filip 100 så är det klart att han ska stå och tror att han hade gjort det idag också. Men har han varit febersjuk och först i förmiddags kunnat ge klartecken på spel så är ju frågan om han verkligen hade varit helt hundra i form. Fullt frisk och fullt återställd är ju inte samma sak.
Klas skrev: ↑tis 26 mar 2024, 21:59
Därmed inte sagt att det är enbart Mantas fel att vi förlorar ikväll.
Så inte Wiborg går bananas och citerar mig i morrn.
Det är lugnt, du har ju varit sansad i kritiken, finns andra som gjort att det kliat i fingrarna att skriva saker som kanske hade lett till att sniper fått jobba lite för första gången i rollen som moderator.
Jag tycker att Mantas hade kunnat ta första målet, det är ingen tavla men det är inte heller omöjligt att ta den. Dock så är det ju ett par andra på isen som gör klart större missar men de går nästan helt fria från kritiken här inne. Andra målet sitter högt och tight under ribban med skymning, belastar man Armalis det minsta för det skottet så är det något allvarligt fel. Sedan är det väl inte Armalis fel att Frölunda inte skjuter 45 skott i magen under matchen som hade gjort att Armalis haft bättre räddningsprocent än Lasse Johansson, för det verkar ju vara det enda som räknas, räddningsprocenten.
Ludde skrev: ↑tis 26 mar 2024, 22:14
Gösen skrev: ↑tis 26 mar 2024, 22:09
Det finns ju verkligen inget konstigt med att Filip satt på bänken idag om han låg med feber för bara nått dygn sedan. Olyckligt möjligtvis men naturligtvis helt rätt hur redo han enligt rapporter än må förklaras vara.
Är man med på bänken är man i min värld helt redo för spel annars kan man lika gärna stoppa in vem som helst där. Mantas hade kunnat bli skadad och fått kliva av i första bytet då kan man inte skylla på att Filip nyss haft snuva så han är inte redo att hoppa in.
Ifall man är helt frisk från sjukdom och färdig för att spela men inte riktigt helt återhämtad (kan vara så enkelt som att man inte hunnit få in tillräckligt med energi och vätska i kroppen) så kanske man inte är tillräckligt bra för att vara den bättre av de två målvakterna men tillräckligt bra för att vara bättre än "vem som helst". Det är inte alltid svart eller vitt även om det hade varit en lättare värld att leva i för vissa.
Aggeman skrev: ↑tis 26 mar 2024, 22:47
Jag vill hävda att man kan lasta Mantas för båda målen. Andra målet är en horribelt passiv försvarsinsats, men jag tycker Mantas lämnar för mycket nät och sätter sig för tidigt.
Ja, och med lite vilja kan man även hävda att det var han som bomade straffen också. Med din logik så borde även Lasse Johansson lastas för Leksands mål i slutminuten, det var ju till och med fri sikt på det målet så den ska han ha!
Jag har inget mer att tillägga om Armalis och övriga tankar om matchen verkar ju vara irrelevant eller i alla fall ointresant så jag skippar det. Armalis är skit och synd att vi har så jävla inkompetent ledning som låter honom spela istället för en febersjuk Larsson, avgå alla!