Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Lampa skrev: ons 27 mar 2024, 06:23
Lillgud skrev: ons 27 mar 2024, 05:53
Lampa skrev: ons 27 mar 2024, 05:15 Enkel fråga till er som skyller på Mantas, hade vi vunnit med Larsson i kassen? bara JA/NEJ räcker.
Ja ja….

——————

Vi hade haft 3-0 i matcher med Filip….som målvakt….
Så stor är skillnaden…..

——————

Laget har nämligen ALLTID segerchans med just Filip i kassen…
Vilket sprider ett lugn och självförtroende i hela laget….
Han är tryggheten själv…
Han har i princip inte gjort någon dålig insats på hela säsongen…
Grymt överraskande imponerande stabil har han varit…

Medans den andra släpper in billiga mål i faktiskt varje match han står i år…
Och skapar en osäkerhet som smittar av sig till hela laget genom sin mer fladdriga stil och sprider returpuckar på ett sätt som inte sker när Filip står….
Det finns aldrig på kartan att Mantas tex skulle kunna stjäla och vinna en match till oss…..
Medans Filip har det i sig att kan göra det….

——————
Intressant. Då skulle vi vunnit med 1-0 igår?

Så klart att han är en bättre målvakt som sprider säkerhet till laget, men med en sådan oförmåga att få in pucken bakom Lasse så hade vi torskat gårdagens match 9/10 ggr.

Man borde istället fokusera på lagets svårigheter att göra mål igår.
Du förstår väl att man inte kan tänka så..?
Om vi inte släppt det billiga 0-1 hade vi mycket väl kunnat fortsätta gå för det och gjort första målet och då hade situationen blivit en helt annan. Hela laget såg ju helt stirriga ut efter det och än värre efter 0-2.
Allt i en match sker efter de förutsättningar som finns och förutsättningarna ändras hela tiden.

Klart Vi blir svagare som lag med Mantas i mål. Har man följt alla matcher under säsongen så är det helt uppenbart.

Sen har du rätt i det andra att vi är kassa på att göra mål. Men även där är förutsättningarna som de är. De har en supermålvakt med ett väldigt tajt försvar. Vi kommer förmodligen inte kunna göra mer än 2 mål på de under 60 minuter.
Senast redigerad av Stjärnan den ons 27 mar 2024, 06:55, redigerad totalt 1 gång.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lillgud
Inlägg: 647
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

Vinstprocent-skillnad mellan målvakterna i våra matcher…

68,96% (69%) vinstchans med Larsson i kassen 20vinster-9förluster
`Egentligen 21-9´ = 70% vinstchans med han i målet….

42,30% (42%) vinstchans med Armalis i kassen 11vinster-15förluster
`Egentligen 10-15´ = 40% vinstchans med han i målet….

`Egentligen´
Då 1 match egentligen inte kanske är helt rättvis `i statistiken där heller´….
Mantas stod i 37min och 20sekunder….
(Merparten av matchen, som var på totalt 63min och 20sekunder lång)
37min och 20sekunder Mantas (11min och 20sekunder mer istid hade)
26min Larsson

Men ser man till omständigheterna….
Ställningen var 2-2….när han utgick. (Matchstraffet mot Oskarshamn)
Mantas hade släppt in 2mål och ställningen var oavgjord.
Larsson kom in och höll sen nollan så att vi faktiskt vann matchen.

Men eftersom Mantas var den som var på isen längst….tidsmässigt.
Var det han som tillägnades den segern i statistiken där.
Mantas hade då blygsamma 88,89% mot Oskarshamn
Filip kom in och stängde igen kassen och hade då 100% mot Oskarshamn

——————

Vinstprocenten är alltså skyhöga 70% med Filip i kassen….
21 vinster mot endast 9 förluster…..
Det är TUNGA trygga stabila siffror….att luta sig mot….
21vinster mot 9förluster…..vi verkligen VINNER när han står….
Det är så tydligt……
Herregud 21vinster mot 9förluster….det är en sån målvakt man tar guld med….
Han bara vinner och vinner matcher åt oss….

Men när Mantas står….är vi istället ett `förlorar-lag´ vinner bara i 40% av fallen….
Då förlorar vi istället i matcherna…..
10vinster mot 15 förluster….!!!
Redan på förhand vet vi….att oddsen är betydligt större att vi ju nu kommer att förlora….
Det lutar mot förlust….det är störst chans att vi skall förlora…..då det är han som står i målet.
Trots att laget i sig är det samma… Men det skiljer på namnet på målvaktströjan…
STOR chans för förlust om man använder denna målvakt alltså…
——————

Segerprocenten är alltså skyhöga 30% bättre med Filip….!!!
Noterbart att Filip fått starta i 29matcher och Mantas i 26matcher….
Den ena är så sjukt favoriserad att det är äckligt….och ovärdigt….
De är inte jämna på något plan överhuvudtaget i sina prestationer……
Vi hade haft en topp-placering i tabellen om vi hade låtit Filip stått oftare…..

Deras räddningsprocent:

Serien (Filip är 2,11% bättre)
92,0% Filip
89,89% Mantas

Slutspelet (Filip är 10,44% bättre)
96,15% Filip
85,71% Mantas

————————————————
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Wiborg »

Lillgud skrev: tis 26 mar 2024, 19:14 Jätte oväntat….
Att Mantas skulle släppa in en puck snabbt….
2 skott på mål och 1 i mål….redan insläppt…

Jätte stabilt….
Har du skrivit något positivt någon gång någonsin? Går det bra lyser du med din frånvaro och går det mindre bra så hugger du direkt på dina hackkycklingar som är sämre på någon obskyr statistik med noll relevans. Såg du ens målet? Hur i helvete kan Zacke sparka in pucken inåt banan? Och hur kan Kloos lämna sin gubbe så att det blir helt tomt i mitten? Och var fan är backen? Nej, det ska givetvis gnällas på Armalis som blir helt ensam i mitten för det är så jävla lätt att visa på att han har ju faktiskt bara räddat ett skott innan.
Lillgud skrev: tis 26 mar 2024, 19:45 ….Mantas slutspels-dödaren….
Är du på riktigt?
Klas skrev: tis 26 mar 2024, 20:00 3-2 och Ash lägger ett dragskott i magen på LJ. Lite större smarthet krävs.
Japp, där borde Mantas ha gjort bättre ifrån sig. Förlåt, men jag blir bara så jävla trött på drevet mot Mantas som får så sjukt jävla ofötjänt kritik från vissa. Man hade bestämt sig redan innan förra matchen när det var klart att Filip inte var med att släpper Mantas in ett mål så är han dålig. Håller han inte nollan så är han den sämsta målvakten i serien. Jag jämförde det tidigare med att det börjar likna häxjakten på Karlberg i Masugnen, jag tar tillbaka det. Det är värre än häxjakten på Karlberg i Masugnen.
Lampa skrev: tis 26 mar 2024, 21:45 Man måste ha extremt extremt dålig kunskap om hockey om man skyller denna förlust på Mantas. Då ska man nog byta till att börja följa schack eller dylikt.
Fast siffrorna ljuger inte, Armalis var sämst, det är hans fel. Det ser varenda jävel som tittar på siffror istället för hockey och letar fel på hackkycklingar. Det är sen gammalt. Det här är dessutom ett lag som är väldigt överskattat och vi ligger risigt till inför nästa säsong om vi inte stuvar om ordentligt, det kan du läsa mer om i Sillytråden, det finns en del statistik på det också.
kungT skrev: tis 26 mar 2024, 21:47 Har inte orkat läsa 23 sidor.
Jag förstår inte att Challe har lovat Armalis match 2 i Göteborg hur än Larsson presterar.
Nu blev Larsson "sjuk" tro det den som vill.
Idag var han Larsson frisk och Rönnqvist säger i sändning att Armalis blivit lovad den här matchen också :o .
Snälla men kan inte bestämma matcher innan och lova sin djurgårds kompis speltid.
Bästa ska spela det här som händer just nu är helt galet!!!
Och vi ser resultatet.
Och du tror att det är så det har gått till på riktigt?
Klas skrev: tis 26 mar 2024, 21:54
Sniper skrev: tis 26 mar 2024, 21:49 När Filip inte stod tänkte jag stillsamt att det måste bero på att han inte kände sig fullt återställd efter sjukdom - att han kände att det fattades några procent.

Men nu är jag mer inne på att tränarna meddelade Mantas att han skulle stå redan innan Filip kunde delta på värmningen i förmiddags. De verkar ha den policyn: målvakterna ska i god tid veta och kunna förbereda sig.
Vilket iofs är klokt. Men med facit i hand blev utfallet mindre önskvärt.
Allt annat än Filip i kassen på torsdag vore……en smula överraskande.
Är Filip 100 så är det klart att han ska stå och tror att han hade gjort det idag också. Men har han varit febersjuk och först i förmiddags kunnat ge klartecken på spel så är ju frågan om han verkligen hade varit helt hundra i form. Fullt frisk och fullt återställd är ju inte samma sak.
Klas skrev: tis 26 mar 2024, 21:59 Därmed inte sagt att det är enbart Mantas fel att vi förlorar ikväll.
Så inte Wiborg går bananas och citerar mig i morrn. 8-)
Det är lugnt, du har ju varit sansad i kritiken, finns andra som gjort att det kliat i fingrarna att skriva saker som kanske hade lett till att sniper fått jobba lite för första gången i rollen som moderator.

Jag tycker att Mantas hade kunnat ta första målet, det är ingen tavla men det är inte heller omöjligt att ta den. Dock så är det ju ett par andra på isen som gör klart större missar men de går nästan helt fria från kritiken här inne. Andra målet sitter högt och tight under ribban med skymning, belastar man Armalis det minsta för det skottet så är det något allvarligt fel. Sedan är det väl inte Armalis fel att Frölunda inte skjuter 45 skott i magen under matchen som hade gjort att Armalis haft bättre räddningsprocent än Lasse Johansson, för det verkar ju vara det enda som räknas, räddningsprocenten.
Ludde skrev: tis 26 mar 2024, 22:14
Gösen skrev: tis 26 mar 2024, 22:09 Det finns ju verkligen inget konstigt med att Filip satt på bänken idag om han låg med feber för bara nått dygn sedan. Olyckligt möjligtvis men naturligtvis helt rätt hur redo han enligt rapporter än må förklaras vara.
Är man med på bänken är man i min värld helt redo för spel annars kan man lika gärna stoppa in vem som helst där. Mantas hade kunnat bli skadad och fått kliva av i första bytet då kan man inte skylla på att Filip nyss haft snuva så han är inte redo att hoppa in.
Ifall man är helt frisk från sjukdom och färdig för att spela men inte riktigt helt återhämtad (kan vara så enkelt som att man inte hunnit få in tillräckligt med energi och vätska i kroppen) så kanske man inte är tillräckligt bra för att vara den bättre av de två målvakterna men tillräckligt bra för att vara bättre än "vem som helst". Det är inte alltid svart eller vitt även om det hade varit en lättare värld att leva i för vissa.
Aggeman skrev: tis 26 mar 2024, 22:47 Jag vill hävda att man kan lasta Mantas för båda målen. Andra målet är en horribelt passiv försvarsinsats, men jag tycker Mantas lämnar för mycket nät och sätter sig för tidigt.
Ja, och med lite vilja kan man även hävda att det var han som bomade straffen också. Med din logik så borde även Lasse Johansson lastas för Leksands mål i slutminuten, det var ju till och med fri sikt på det målet så den ska han ha!

Jag har inget mer att tillägga om Armalis och övriga tankar om matchen verkar ju vara irrelevant eller i alla fall ointresant så jag skippar det. Armalis är skit och synd att vi har så jävla inkompetent ledning som låter honom spela istället för en febersjuk Larsson, avgå alla!
Pain is temporary, glory is forever
Lillgud
Inlägg: 647
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

Eastis skrev: tis 26 mar 2024, 18:27 Kanon! Armalis tur att göra en prickfri match men där Lasse istället står för missarna!
Man måste `älska ´ hur Wiborg väljer ut sina citat….

Ett av de grövsta och sjukaste felpostade inläggen innan match är detta…..ovan….

Men det blundar vi för….
Inlägg som pekar åt detta håll….skulle citatmaskinen aldrig notera…..
Fast texten är helt uppdiktat i en persons fantasi och drömvärld…..

————

Men `slutspelsdödaren´ råkade du störa dig på…..
Min slutspels stämning dog dock i samma veva….som han entrade isen i slutspelet….
Så i `min värld´…är då det ett passande namn….

En riktigt tung stämnings sänkare….eftersom i samma veva som vi spelar med han….
Förstår man direkt hur oddsen för vidare avancemang minskar EXTREMT mycket….
Och det är så djävla bittert surt…

———-
Användarens profilbild
bender
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av bender »

Lampa skrev: ons 27 mar 2024, 06:23
Lillgud skrev: ons 27 mar 2024, 05:53
Lampa skrev: ons 27 mar 2024, 05:15 Enkel fråga till er som skyller på Mantas, hade vi vunnit med Larsson i kassen? bara JA/NEJ räcker.
Ja ja….

——————

Vi hade haft 3-0 i matcher med Filip….som målvakt….
Så stor är skillnaden…..

——————

Laget har nämligen ALLTID segerchans med just Filip i kassen…
Vilket sprider ett lugn och självförtroende i hela laget….
Han är tryggheten själv…
Han har i princip inte gjort någon dålig insats på hela säsongen…
Grymt överraskande imponerande stabil har han varit…

Medans den andra släpper in billiga mål i faktiskt varje match han står i år…
Och skapar en osäkerhet som smittar av sig till hela laget genom sin mer fladdriga stil och sprider returpuckar på ett sätt som inte sker när Filip står….
Det finns aldrig på kartan att Mantas tex skulle kunna stjäla och vinna en match till oss…..
Medans Filip har det i sig att kan göra det….

——————
Intressant. Då skulle vi vunnit med 1-0 igår?

Så klart att han är en bättre målvakt som sprider säkerhet till laget, men med en sådan oförmåga att få in pucken bakom Lasse så hade vi torskat gårdagens match 9/10 ggr.

Man borde istället fokusera på lagets svårigheter att göra mål igår.
Du förstår inte den mentala biten i att ha en målvakt som läcker in puckar när vi har momentum? Ser du inte hur laget tappar luft varje gång det händer, och får kriga för att komma tillbaka? Vilket de inte riktigt gör efter första, och ännu mindre efter andra insläppta. En målvakt som inte slänger in puckar tillåter oss att fortsätta pumpa sönder motståndaren.

Vi hade gjort mer än 1 mål framåt igår med en tät målvakt.
Lillgud
Inlägg: 647
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

Mantas blev även totalt utklassad ifjol av Rifalk….
När vi spelade just slutspel….
Tråkigt med en så medioker målvakt (Mantas) när `riktiga målvakter´ snarare höjer sig i ett slutspel… Det är det som visar på lite karaktär….
Historien upprepar sig… Vi slås ut ur slutspelet….pga målvakten….

Mantas katastrof siffror ifjol under slutspelet var….på de 3 matcherna mot Rögle….
88,33% !!!!!


Om man bortser från Frans Tuohimaa (80,00%) som fick stå från start i en match för Skellefteå ifjol…
Så var det ingen annan målvakt i hela slutspelet ifjol som hade sämre slutspels siffror än Mantas Armalis….

Namnet `slutspels dödaren´ ej helt taget ur luften….direkt…

Kikar man procenten på målvakterna som startade matcher i slutspelet ifjol….
93,80% Larmi
93,55% Arntzen
93,21% Söderström
92,77% L.Johansson
92,59% Rifalk
92,26 Enroth
91,22% Lassinantti
90,53% Tomkins
89,29% Dichow
88,72% J.Johansson (Precis som Mantas dåligt slutspel,ifjol med)
88,42% Juel
88,33% Mantas
80,00% Tuohimaa

För Leksands del….vore bättre chansa med Rosengren….
Än att någonsin mer sätta in Mantas i slutspelet….
Han har förbrukat sina chanser med råge….för resten av säsongen….
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

En förlust är ju surt och tråkigt på alla sätt.
Men det förstör inte stämningen. 1-2 och serien lever i högsta grad.

Det som fullständigt kväver stämningen är alla osupportande inlägg och behovet av att leta syndabockar.

Kom igen nu dönickar. Det här vinner vi!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bender
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av bender »

Gösen skrev: ons 27 mar 2024, 07:55 En förlust är ju surt och tråkigt på alla sätt.
Men det förstör inte stämningen. 1-2 och serien lever i högsta grad.

Det som fullständigt kväver stämningen är alla osupportande inlägg och behovet av att leta syndabockar.

Kom igen nu dönickar. Det här vinner vi!
Som sagt, ställer vi Filip i mål så vänder vi den här serien. Vi ÄR mycket bättre än Frölunda. Det har vi varit i 3 matcher nu, det ser alla.
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

kungT skrev: ↑Igår, 21:47
Har inte orkat läsa 23 sidor.
Jag förstår inte att Challe har lovat Armalis match 2 i Göteborg hur än Larsson presterar.
Nu blev Larsson "sjuk" tro det den som vill.
Idag var han Larsson frisk och Rönnqvist säger i sändning att Armalis blivit lovad den här matchen också :o .
Snälla men kan inte bestämma matcher innan och lova sin djurgårds kompis speltid.
Bästa ska spela det här som händer just nu är helt galet!!!
Och vi ser resultatet.

Wiborg: Och du tror att det är så det har gått till på riktigt?
Nej, men varför säger man det från Leksandshåll i söndags? Varför gör man narr av sig själva? Varför inte bara säga att Filip kände sig krasslig på morgonen så vi låter Mantas stå idag. Eftersom han inte ens var med i båset vore det ingen hemlighet att han är just krasslig.
Istället drar man helt i onödan till med att man hade på förhand tänkt ställa Mantas i match 2. Varför göra bort sig och säga det om det inte vore sant? (varför ens säga det öht?) Jag menar, Roger gör ju narr av detta. Liksom Niklas Eriksson gjorde när vi mötte Örebro i slutet av säsongen. Alla motståndarcoacher skrattar sig lyckliga när vi valt att ställa Mantas, och de skrattar helt öppet. Men Challarna förstår inte detta.

Med hela säsongen i minne så är jag tämligen säker på att det var hela sanningen vi hörde i söndags. De gjorde som de har gjort hela säsongen, sagt till målvakterna att det är lugnt, ingen behöver bli förtvivlad. Ni få dela på matcherna här i Scandinavium.
I så fall, så otroligt inkompetent agerat av ledarna. Faktiskt helt ofattbart. Jag har så svårt att tro det, men allt pekar ju på att det är så det har gått till.

Däremot tror jag även de inser att Filip ska stå och tänkte nog låta honom göra det igår om han inte nyss varit sjuk. Garanterat 100% kommer han stå i morgon och på lördag. Men är det för sent?
Nu kan man inte hänga Challarna för detta om Filip blev sjuk, det är som det är, otur för oss.
Men hela deras uttagningsprocess stinker. Vilken hållhake finns det för att ställa Mantas i hälften av matcherna under säsongen? Och som sagt, varför bestämma innan match 1 att de ska få varsin match när det är så enormt stor skillnad på de.

Jag vill också betona att Mantas ska gå fri från skuld i detta. Han gör förstås sitt bästa.

Nu går vi för att vända detta. Förhoppningsvis finns det ännu tid även om snaran börjar dras åt.
Senast redigerad av Stjärnan den ons 27 mar 2024, 08:30, redigerad totalt 1 gång.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Uffe88 »

Lampa skrev: ons 27 mar 2024, 06:23
Lillgud skrev: ons 27 mar 2024, 05:53
Lampa skrev: ons 27 mar 2024, 05:15 Enkel fråga till er som skyller på Mantas, hade vi vunnit med Larsson i kassen? bara JA/NEJ räcker.
Ja ja….

——————

Vi hade haft 3-0 i matcher med Filip….som målvakt….
Så stor är skillnaden…..

——————

Laget har nämligen ALLTID segerchans med just Filip i kassen…
Vilket sprider ett lugn och självförtroende i hela laget….
Han är tryggheten själv…
Han har i princip inte gjort någon dålig insats på hela säsongen…
Grymt överraskande imponerande stabil har han varit…

Medans den andra släpper in billiga mål i faktiskt varje match han står i år…
Och skapar en osäkerhet som smittar av sig till hela laget genom sin mer fladdriga stil och sprider returpuckar på ett sätt som inte sker när Filip står….
Det finns aldrig på kartan att Mantas tex skulle kunna stjäla och vinna en match till oss…..
Medans Filip har det i sig att kan göra det….

——————
Intressant. Då skulle vi vunnit med 1-0 igår?

Så klart att han är en bättre målvakt som sprider säkerhet till laget, men med en sådan oförmåga att få in pucken bakom Lasse så hade vi torskat gårdagens match 9/10 ggr.

Man borde istället fokusera på lagets svårigheter att göra mål igår.
Om du har sysslat med lagidrott? så skulle du förstå hur mycket det påverkar psykiskt av att spela med en svag målvakt. Du överarbetar situationer som back och du spelar stressat som forward.

En jävla dröm för motståndarna att spela mot en kass och darrig målvakt. Det ger enormt mycket energi att veta om att motståndarnas målvakt kommer förr eller senare släppa in billiga puckar.

Kan jämföras med att spela mot en målvakt som Filip eller LJ som snarare kan paralysera och bli spöke för motståndaren.

Torskar vi den här serien så gjorde vi det match 2 när vi hade indianerna i gungning.

Spelar Mantas någonting mer den här säsongen (om Fille kan spela) så kommer jag fimpa mitt medlemskap
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 614
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av bjernagris »

Det är väl mänskligt att leta förklaringsmodeller som underlättar för en att hantera livets avigsidor. Men sällan har nedan citat känts mer aktuellt...
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts.
- Bertrand Russell
Vi vet ju faktiskt väldigt lite om F. Larssons status och hur laguttagningarna gått till. Det vi vet är det vi har fått till oss via media, som antingen kan vara sant, falskt, missförstånd, rävspel eller en kombination.
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av svepet »

Kanske dags att skapa en egen Mantas-tråd ;) .
Även jag är en Filip-förespråkare o visst såg ingen av målen igår otagbart men det finns andra parametrar som måste bättras på om inte säsongen ta slut i samband med påsksnapsen på lördag.
Special teams har vi redan nämnt, även effektiviteten i avsluten. En tredje som jag tycker måste upp är coachningen. Hände lite i tredje igår men inte tillräckligt. Krävs mer aktiv coachning nu när vi är i slutspelet, nu finns inget att spara på som i serielunken.
Max måste få en lekkamrat som kan hitta honom med öppnande passningar. Precis som Bagarn vill jag se Felix med honom. Felix är nu ett rent resursslöseri bredvid två trubbiga gnuggare.
Ash har jag gillat, kanske mest för att han verkar sympatisk person. Stundtals har han varit bra i vår tröja men på sistone har han faktiskt varit riktigt blek. Han kan få gnugga i en fjärde på sin höjd nu.
Flytta in Kloos på Karlbergs plats. Visst har Karlberg gjort det bra men det skulle ändå bli en liten nivåhöjning av den enheten o intressant med återförening med Lang.

PC Vejdemo Elvenes
Max PZ Felix
Lang Östman Kloos

Fjärde centrar Knuts mellan två av Karlberg, Ash o Karlsson

Kommer Hrivik in kan vi lägga in honom på Östmans plats o låta han centra fjärde med Knuts på kanten
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lampa »

Uffe88 skrev: ons 27 mar 2024, 08:28
Om du har sysslat med lagidrott? så skulle du förstå hur mycket det påverkar psykiskt av att spela med en svag målvakt. Du överarbetar situationer som back och du spelar stressat som forward.

En jävla dröm för motståndarna att spela mot en kass och darrig målvakt. Det ger enormt mycket energi att veta om att motståndarnas målvakt kommer förr eller senare släppa in billiga puckar.

Kan jämföras med att spela mot en målvakt som Filip eller LJ som snarare kan paralysera och bli spöke för motståndaren.

Torskar vi den här serien så gjorde vi det match 2 när vi hade indianerna i gungning.

Spelar Mantas någonting mer den här säsongen (om Fille kan spela) så kommer jag fimpa mitt medlemskap
Har sysslat med lagidrott väldigt mycket förmodligen mer än de flesta härinne. Och jag kan säga att vi hade torskat precis lika hårt med Filip i kassen igår. Det är laget som förlorar, så skrattretande att se folk skylla på en spelare. Du missar att man ger bort pucken totalt vid 0-1? Osv osv.

Men så klart ska Filip stå om han är helt frisk. Men skyller man allt på Mantas, så ska man nog börja följa något annat. I match 2 kan man säga att han var en extremt stor del i torsken då han borde haft sista.
Wiborg skrev: ons 27 mar 2024, 07:03 Fast siffrorna ljuger inte, Armalis var sämst, det är hans fel. Det ser varenda jävel som tittar på siffror istället för hockey och letar fel på hackkycklingar. Det är sen gammalt. Det här är dessutom ett lag som är väldigt överskattat och vi ligger risigt till inför nästa säsong om vi inte stuvar om ordentligt, det kan du läsa mer om i Sillytråden, det finns en del statistik på det också.
Precis! Så är det ju. En katastrofsäsong, Tjomme har kört ner oss i skiten, nästnästa säsong är det HA/konkurs.

Skämt åsido. Många som påpekar om lagsport hit och dit men ändå skyller förlusten på en person.
Lillgud
Inlägg: 647
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

Hela skiten stinker…
Och det har legat som en ”vilande störande tickande bomb” inför just slutspelet… Som bara väntats på att skulle brisera då….

Det är mest synd om Filip som inte ens fått det riktiga erkännandet av våra tränare….
Han kan aldrig någonsin under säsongen känt sig på riktigt som klubbens 1a trots att han landslagsdebuterat. Utan han är nykomlingen som matchats jämnt med förra säsongens 1a och den på förhand tilltänkta 1an i år Mantas. Det har liksom inte spelat någon roll vad Filip gjort , då mönstret kring matchningen har fortsatt som om de vore lika värdefulla för laget.

Killen höll bland annat nollan i sin första shl-match…
Mantas stod omg1 och omg2 och omg3 släppte totalt in 11mål på de 3matcherna… Filip höll nollan direkt…i omg4.
Efter det fick ändå sen Mantas 2matcher igen…

Trots att Filip höll nollan ”det hette väll då med att det var bestämt sen innan”…
När väl sen Filip får chansen igen…då håller han nollan igen även i sin 2ndra SHL-match….då i omg7.

Kikade sen även specifikt om var någon tydligare skillnad med Hellkvist. Men de stod exact 6matcher var under tiden Hellkvist ledde laget. Så både med Hellkvist och sen vidare med övriga har de coachat dom väldigt jämnt alltså.

Filip skulle vara om möjligt ännu bättre om han kände det fulla förtroendet och visste att han var vår givna förste målvakt och vår slutspels målvakt…
Som säsongen sett ut borde rollerna vart glasklara sen länge… Men i just Leksand har det vart jättetveksamt på förhand om hur de skulle matcha målvakterna…
Då dom matchats broderligt rättvist under hela säsongen.
Trots det uppenbara att det är klass skillnad på dom.

Men det är tränarna som har bäddat för det här…
Och som sagt Roger driver/lurar öppet Leksand…
Att han tex kan hinta om Tuohimaa…
Är för att han vet att Leksand har så nära till hands att matcha båda målvakterna… Och därmed locka in dom i tänket att använda båda målvakterna… (Helst om till och med Roger kanske går i de tankarna) Men det kommer ju aldrig hända…. Det bara någon dimridå som han kastar ur sig…
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Hade detta varit något annat lags forum hade man skrattat gott åt alla konspirationsteorier. Man kan nästan förutse att vi inom en snar framtid får lösa oss till att det är Tjommes fel då han skrivit in en garanti om minst 50% spelade slutspelsmatcher i Mantas kontrakt.

Sen är det väl oftast så att de som aldrig praktiserat någonting själva på proffesionell nivå. Oavsett vad det än gäller är de som vet bäst och kritiserar mest.
Det kan man tycka är lite märkligt men det är verkligen sedan gammalt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.