Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

Ludde skrev: tis 26 mar 2024, 21:57 Stämmer detta angående tränarnas val av målvakt idag så borde den beslutsfattande tränaren entledigas omgående.
Är väl mindre klokt att börja entlediga tränare nu va…?
Däremot lär nog inte Mantas få några fler matcher på ett tag…

Därmed inte sagt att det är enbart Mantas fel att vi förlorar ikväll.
Så inte Wiborg går bananas och citerar mig i morrn. 8-)
Senast redigerad av Klas den tis 26 mar 2024, 22:00, redigerad totalt 1 gång.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Ludde skrev: tis 26 mar 2024, 21:57 Stämmer detta angående tränarnas val av målvakt idag så borde den beslutsfattande tränaren entledigas omgående.
Som sagt så hittar man på vad som helst för att mörka skador och sjukdom hur löjlig det än må bli emellanåt.

Senast sa Armalis att han hade fått tillräckligt med tid att förbereda sig. Han är alltid redo att spela.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Ullvi, typ »

Lillgud skrev: tis 26 mar 2024, 21:58
kungT skrev: tis 26 mar 2024, 21:47 Har inte orkat läsa 23 sidor.
Jag förstår inte att Challe har lovat Armalis match 2 i Göteborg hur än Larsson presterar.
Nu blev Larsson "sjuk" tro det den som vill.
Idag var han Larsson frisk och Rönnqvist säger i sändning att Armalis blivit lovad den här matchen också :o .
Snälla men kan inte bestämma matcher innan och lova sin djurgårds kompis speltid.
Bästa ska spela det här som händer just nu är helt galet!!!
Och vi ser resultatet.
Intressant……
Folk sa som sagt även ju före match 2 att Armalis hade blivit lovad den matchen…..
Det är bara så sjukt och ännu mer ilska om det verkligen var så….
För det är Filip som förtjänar att alltid att stå om han är frisk…

Och även efter den tidiga träningen idag….
Sades det att Filip var redo för spel…..
Ändå står sen Armalis och Filip satt i båset…

Stor skandal om inte Leksand spelar med sin bästa målvakt…
Men det har daltats med Armalis under hela säsongen….
Trots att det vart uppenbart vem av dom som är bäst….
Så har de ändå delat broderligt på jobbet under säsongen….
Men det måste ju vara så att Kung Filip Larsson varit förkyld och inte fysiskt redo för match redan idag? Snacket om att Mantas blivit lovad matcher får man ju bara hoppas är bullshit. Det är ju faktiskt liksom bara för idiotiskt...
kungT
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 23 okt 2023, 18:19

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av kungT »

Match 2 i Göteborg och match 1 i Leksand.
Sååå bitter på det här.
Vi hade haft 2-0 från Göteborg med Larsson i kassen.
Wikegård sa själv i sändning att som utomstående förstår man inte bytet men Challe har lovat Armalis match 2 i Göteborg.
NU säger Rönnqvist innan matchen ikväll att Armalis blivit lovad den här matchen också
Lillgud
Inlägg: 647
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

Det är fan skandal….
Om de inte hade tålamod att vänta in förmiddagens träning…
För att välja och utse rätt målvakt då…

Fan vad jag hatar det här djävla oprofessionella agerandet….
Va fan…det här är fucking slutspel….
Är de bästa spelarna tillgängliga och de själva ger klartecken och de ser ut att vara i spelmässigt bra skick på dagens träning…

Då skall väll för fan bästa målvakten spela….
Vilken djävla amatör förening…
Undra på att vi alltid slås ut i slutspel…
Nej men du vet….Mantas vill gärna veta någon dag innan om han skall stå….
Vi har inte tid att vänta och se om Filip blir redo…
Så vi kör på Mantas oavsett om Filip blir tillgänglig…

Aldrig någonsin på kartan att Roger i Frölunda resonerat så….
Han hade väntat till 2timmar innan matchstart i förhoppning att just Lasse skullle spela….

Men det här är Leksands problem under hela säsongen….
De ansvariga gör ingen skillnad på våra målvakter…
De anser att de är likvärdiga… (Vilket 90% av övriga fans kan se att de INTE är….
Filip är klasser bättre än Mantas….)

Så det vore inte ens ett förvånat agerande av dom…
Det är just därför flera av oss sitter och skriker oss hesa inför varje match om just detta….
För vi har vart sjukt oroliga för att de skall välja just Mantas före Filip , eller matcha Mantas likvärdigt även med Filip under slutspelet.
Och det är helt uppåt väggarna så djävla fel och irriterande.
Det är ett ödesdigert kostsamt misstag.
Senast redigerad av Lillgud den tis 26 mar 2024, 22:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Det finns ju verkligen inget konstigt med att Filip satt på bänken idag om han låg med feber för bara nått dygn sedan. Olyckligt möjligtvis men naturligtvis helt rätt hur redo han enligt rapporter än må förklaras vara.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 614
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av bjernagris »

Det märkligaste i hela den här målvaktssoppan är ju att de som är ansvariga för laguttagningen har sämre koll än oss forumskribenter på vem som är bäst lämpad att stå.
Senast redigerad av bjernagris den tis 26 mar 2024, 22:15, redigerad totalt 1 gång.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Ludde »

Gösen skrev: tis 26 mar 2024, 22:09 Det finns ju verkligen inget konstigt med att Filip satt på bänken idag om han låg med feber för bara nått dygn sedan. Olyckligt möjligtvis men naturligtvis helt rätt hur redo han enligt rapporter än må förklaras vara.
Är man med på bänken är man i min värld helt redo för spel annars kan man lika gärna stoppa in vem som helst där. Mantas hade kunnat bli skadad och fått kliva av i första bytet då kan man inte skylla på att Filip nyss haft snuva så han är inte redo att hoppa in.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Ullvi, typ »

Ludde skrev: tis 26 mar 2024, 22:14
Gösen skrev: tis 26 mar 2024, 22:09 Det finns ju verkligen inget konstigt med att Filip satt på bänken idag om han låg med feber för bara nått dygn sedan. Olyckligt möjligtvis men naturligtvis helt rätt hur redo han enligt rapporter än må förklaras vara.
Är man med på bänken är man i min värld helt redo för spel annars kan man lika gärna stoppa in vem som helst där. Mantas hade kunnat bli skadad och fått kliva av i första bytet då kan man inte skylla på att Filip nyss haft snuva så han är inte redo att hoppa in.
Man kanske ändå föredrar det jämfört med att ha tredjemålis...
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: tis 26 mar 2024, 21:49 När Filip inte stod tänkte jag stillsamt att det måste bero på att han inte kände sig fullt återställd efter sjukdom - att han kände att det fattades några procent.

Men nu är jag mer inne på att tränarna meddelade Mantas att han skulle stå redan innan Filip kunde delta på värmningen i förmiddags. De verkar ha den policyn: målvakterna ska i god tid veta och kunna förbereda sig.
De har sedan begynnelsen hävdat att målvakt tas ut med övriga laget på matchdag vilket innebär matchvärmning. Om det bara är ett spel för galleriet eller helt sant vet jag inte.

Men om de medvetet (kanske tom lite på förhand) valt att köra efter nåt sjukt schema typ F,M,M,F blir jag galen över inkompetensen. Jag kan inte tro de är så fel ute (även om säsongen har nästan redan bevisat det) utan jag tror han blev småsjuk alt spelat småskadad och därför valde man Mantas.
Hade de trott på Mantas hade väl han fått börja?

Men nu kan hur det än varit innan tvivel finnas. Vår enda chans är att låta filip stå resten. Han kommer inte besegra Frölunda i 3 raka men kanske i 3 av 4.
Mantas kommer INTE det.

Men om LHC är kvar i racet vid ett överidsavgörande ikväll så ska väl vi vara kvar i racet vi med.

Vila, ladda och på’t igen ba’
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
kungT
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 23 okt 2023, 18:19

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av kungT »

Jag håller med Gösen.
Klart Wikegård hittade på att Armalis blev lovad match 2 i Göteborg fast han som utomstående inte fattade det det.
Rönnqvist som djurgårdare ljuger också ikväll om Armalis blivit lovad. djurgårdare känns som ett gäng lögnare...

Som vanligt här. solen skiner och ingen har gjort något fel och förlusterna kommer....
Challe har gjort en dunder tabbe acceptera och gå vidare. 3-0 har blivit 1-2
Vi får hoppas på att Larsson är "frisk" i nästa match.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Ludde skrev: tis 26 mar 2024, 22:14
Gösen skrev: tis 26 mar 2024, 22:09 Det finns ju verkligen inget konstigt med att Filip satt på bänken idag om han låg med feber för bara nått dygn sedan. Olyckligt möjligtvis men naturligtvis helt rätt hur redo han enligt rapporter än må förklaras vara.
Är man med på bänken är man i min värld helt redo för spel annars kan man lika gärna stoppa in vem som helst där. Mantas hade kunnat bli skadad och fått kliva av i första bytet då kan man inte skylla på att Filip nyss haft snuva så han är inte redo att hoppa in.
Men att han kan spela betyder såklart inte att man inte kan tänka ett steg längre.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

kungT skrev: tis 26 mar 2024, 22:20 Jag håller med Gösen.
Klart Wikegård hittade på att Armalis blev lovad match 2 i Göteborg fast han som utomstående inte fattade det det.
Rönnqvist som djurgårdare ljuger också ikväll om Armalis blivit lovad. djurgårdare känns som ett gäng lögnare...

Som vanligt här. solen skiner och ingen har gjort något fel och förlusterna kommer....
Challe har gjort en dunder tabbe acceptera och gå vidare. 3-0 har blivit 1-2
Vi får hoppas på att Larsson är "frisk" i nästa match.
Precis.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1741
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 26 mar 2024, 14:31 Från Rakapuckar.com

***Text***
Det här skulle också vara intressant att läsa https://rakapuckar.com/lasse-ar-nummer- ... -frolunda/
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 614
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av bjernagris »

Många teorier som blivit "sanningar" nu.

Plot twist: Filip Larsson meddelade själv tränarna innan match att han inte kände sig tillräckligt kry för att stå.

Ingenting jag har någon insyn i men det är en teori lika sannolik som att man "lovar" målvakter matcher på förhand.