Sniper skrev: tis 26 mar 2024, 21:49
När Filip inte stod tänkte jag stillsamt att det måste bero på att han inte kände sig fullt återställd efter sjukdom - att han kände att det fattades några procent.
Men nu är jag mer inne på att tränarna meddelade Mantas att han skulle stå redan innan Filip kunde delta på värmningen i förmiddags. De verkar ha den policyn: målvakterna ska i god tid veta och kunna förbereda sig.
De har sedan begynnelsen hävdat att målvakt tas ut med övriga laget på matchdag vilket innebär matchvärmning. Om det bara är ett spel för galleriet eller helt sant vet jag inte.
Men om de medvetet (kanske tom lite på förhand) valt att köra efter nåt sjukt schema typ F,M,M,F blir jag galen över inkompetensen. Jag kan inte tro de är så fel ute (även om säsongen har nästan redan bevisat det) utan jag tror han blev småsjuk alt spelat småskadad och därför valde man Mantas.
Hade de trott på Mantas hade väl han fått börja?
Men nu kan hur det än varit innan tvivel finnas. Vår enda chans är att låta filip stå resten. Han kommer inte besegra Frölunda i 3 raka men kanske i 3 av 4.
Mantas kommer INTE det.
Men om LHC är kvar i racet vid ett överidsavgörande ikväll så ska väl vi vara kvar i racet vi med.
Vila, ladda och på’t igen ba’