Styrelser samt ekonomi

Ludde

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Ludde »

Är det klarlagt att denne Sven Rosén som uppenbarligen är roten till allt ont och enskilt största hotet mot Leksands existens även är involverad med flera av Leksands absolut största sponsorer?

Hur kommer det sig att flera starka företagare i och runt Ludvika lierat sig med en sån hemsk och inkompetent person?

Är tämligen övertygad om att det kan vara dessa företagare som även ligger bakom Hitachis intåg som sponsor åt Leksand

Nu är jag inte helt insatt i bolagsstyrelser osv men skulle varit intressant att få andra sidan av Emils historia för att kunna balansera upp allt litegrann.
Senast redigerad av Ludde den sön 30 mar 2025, 16:20, redigerad totalt 3 gånger.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Ludde skrev: sön 30 mar 2025, 15:57 Är det klarlagt att denne Sven Rosén som uppenbarligen är roten till allt ont och enskilt största hotet mot Leksands existens även är involverad med flera av Leksands absolut största sponsorer?

Hur kommer det sig att flera starka företagare i och runt Ludvika lierat sig med en sån hemsk och inkompetent person?

Är inte tämligen övertygad om det kan vara dessa företagare som även ligger bakom Hitachis intåg som sponsor åt Leksand

Nu är jag inte helt insatt i bolagsstyrelser osv men skulle varit intressant att få andra sidan av Emils historia för att kunna balansera upp allt litegrann.
Relevanta frågor. Och vad är egentligen S. Roséns agenda? Pengar? Makt och inflytande? Något annat?
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

De är i detta fall mycket få, de är inte på något sätt oförskämda utan diskuterar sakligt som alla andra - ändå är han helt fixerad, ändå verkar han vara beredd att förklara krig mot dem.

Varför får inte de vara anonyma när det tydligen var okej för ettleksandsif.se att vara det?

Om man nu av någon anledning tycker det är olustigt att ett anonymt konto dyker upp bland kommentarerna är det väl bara att ignorera?

Jag har själv några gånger tänkt att det skulle vara kul att ha ett sånt där parodikonto, men det har aldrig blivit av. Man kanske skulle starta ett nu och vara Claes Bergström?
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bild

I väntan på del 2 - borde inte mer fokus läggas på nedanstående? SR har ju inte hackat sig in på LIF:s hemsida och skrivit in sitt namn i valberedningen.
Eftersom jag inte vet vem som tagit vilket beslut i frågan, även om jag har en del teorier, så väljer jag att lägga ansvaret på föreningsstyrelsen. Den styrelsen har som ett av sina viktigaste uppdrag att utöva ägarstyrning av det aktiebolag som driver elitverksamheten. Detta framgår tydligt både i föreningens stadgar, bolagsordningen och det krav som ställs från Riksidrottsförbundet och Ishockeyförbundet för att få delta i seriespel i Sverige.

Att man då, i ljuset av den stökiga sommaren 2023 med tre årsmöten inleder verksamhetsåret 24/25 med att bryta mot gällande policy och sedan mörkar två kontroversiella namn är helt obegripligt.

(...)

Sveket är enhälligt
Det här har alltså passerat genom två styrelser, en klubbdirektör, en ledningsgrupp och en kommunikationsavdelning utan att någon satt ner foten och förklarat att man kan inte göra så här.
https://www.trottoarbiten.se/2025/03/de ... ga-sveket/
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Byter namn på arenan:
”Tydlig markering”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... iris-arena
Rotcod Arena
- Skönt att det gick i lås, säger Sven Rosén. Jag riktar ett tack till Leksands IF:s styrelser för en smidig förhandling utan störande inslag.
Bild
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 01 apr 2025, 00:02
Byter namn på arenan:
”Tydlig markering”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... iris-arena
Rotcod Arena
- Skönt att det gick i lås, säger Sven Rosén. Jag riktar ett tack till Leksands IF:s styrelser för en smidig förhandling utan störande inslag.
Bild
I've got a bug in my phone..
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.