Silly season 26/27

Användarens profilbild
SteveY

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

yohnxd skrev: Idag, 15:34
SteveY skrev: Idag, 15:27
lil'masen skrev: Idag, 14:18

https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter ... ensiv-back

Vi jagar tydligen Kim Johansson.

Check out Kim Johansson on https://eliteprospects.com/player/240671/kim-johansson

Kul med ett konkret rykte!
Samtidig en intressant intervju på hockeysverige.se. Ollas trycker mycket på att spelarna ska vara utvecklingsbara, vilket jag gillar. Det talar emot Zacke, MK och Knuts. Den sistnämnde verkar också högst osäkert om han vill fortsätta pga skada och motivation.

Skulle Zacke och Örjan Lindmark ansluta så skulle det vara GULD.

Jag är nog en av få som inte vill ha tillbaka 39årige Zackrisson.

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Ja Z och Örjan vore fint.

Rykten är trevligt, nu när man inte är så tålmodig, utan snarare behöver råda bot på stigande blodtryck och intag av prozac. Jag vill ju ha den där första-femman på plats snarast så att jag kan andas ut lite. Gidlöf är fortfarande en tröst och ger lite hopp.

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Hockeysverige:

Nu blir det Hockeyallsvenskan, var lägger du grunden i det lagbygget?
Vi vill gärna bygga en grund och stomme med spelare som fanns här förra säsongen. Det finns både hockeyspelare och karaktärer som skulle betyda mycket för oss om dom ville fortsätta och som vi har jobbat på. Några av dom har skrivit på redan medan vi fortfarande sitter och diskuterar med några andra.
Där har vi en bra stomme med svenska spelare som vi känner att vi vill bygga runt. Gärna med någon förankring med Leksand, vilket vi tycker vi är viktigt då det kommer till karaktären.

Svenska spelare (och dit hör inte Max, Nolan, Caito).

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

SteveY skrev: Idag, 15:38

Och jag är en av få (?) som inte vill ha Örjan Lindmark. Räcker det inte med de avtändande tränare vi redan har?

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: Idag, 16:05

Hockeysverige:

Vi vill gärna bygga en grund och stomme med spelare som fanns här förra säsongen. Det finns både hockeyspelare och karaktärer som skulle betyda mycket för oss om dom ville fortsätta och som vi har jobbat på. Några av dom har skrivit på redan medan vi fortfarande sitter och diskuterar med några andra.
Där har vi en bra stomme med svenska spelare som vi känner att vi vill bygga runt. Gärna med någon förankring med Leksand, vilket vi tycker vi är viktigt då det kommer till karaktären.

Luktar förlängning av Olle Strandell lång väg. Karlberg också? Det som talar emot är att Hedberg bänkade honom titt som tätt.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: Idag, 16:11
Sniper skrev: Idag, 16:05

Hockeysverige:

Luktar förlängning av Olle Strandell lång väg. Karlberg också? Det som talar emot är att Hedberg bänkade honom titt som tätt.

Karlberg vill förlänga har jag för mig, Olle kan bli svår, men Ollas & co försöker väl.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

- Gärna med någon förankring med Leksand, vilket vi tycker vi är viktigt då det kommer till karaktären.

Karaktär synonymt med LIF-förankring? Jag ber om ett mirakel...

Bild
Tjomme & Krafterna

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: Idag, 16:09

Och jag är en av få (?) som inte vill ha Örjan Lindmark. Räcker det inte med de avtändande tränare vi redan har?

Jag gillade Örjan som spelare men som tränare lämnar han mig kall.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Wittgenstein skrev: Idag, 16:35
Sniper skrev: Idag, 16:09

Jag gillade Örjan som spelare men som tränare lämnar han mig kall.

Rhodin ska ju till Schweiz, jag skulle gärna vilja ha en backtränare i laget. Lindmark skulle väl inte vara så dumt eller?

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

– Sedan var det nyckeldelar som inte föll på plats. Till exempel powerplay som är en jätteviktig del.

Och vad ska du göra åt det - fylla laget med spelare med LIF-förankring som har inbillad karaktär?
Här är en pp-back som Ollas säkert inte känner till men som någon kan förmedla till honom:
https://hockeysverige.se/intervju/rasmu ... amtidsval/
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -bengtsson

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... -thelander

Nu har denna back nämnts tidigare, men denna vore extremt intressant. Vimmerby och Västerås är intresserade dock.

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

SteveY skrev: Idag, 15:27
lil'masen skrev: Idag, 14:18

https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter ... ensiv-back

Vi jagar tydligen Kim Johansson.

Check out Kim Johansson on https://eliteprospects.com/player/240671/kim-johansson

Kul med ett konkret rykte!
Samtidig en intressant intervju på hockeysverige.se. Ollas trycker mycket på att spelarna ska vara utvecklingsbara, vilket jag gillar. Det talar emot Zacke, MK och Knuts. Den sistnämnde verkar också högst osäkert om han vill fortsätta pga skada och motivation.

Eller för? Skulle tro att de är en förutsättning för att kunna utveckla yngre spelare. Dock inte alla tre.. Jag väljer Zacke (och hoppas han drar med sig Max).

Kim känns zzzzzz. Ännu en snäll 80kg-back, som inte ens i finska ligan presterar imponerande siffror. -14. Inte bättre än våra juniorer. Precis den typen av meningslösa breddspelare man inte vill se värvas. Nej tack.