Styrelser samt ekonomi

Pellefant

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Pellefant »

Ja jösses, vad säger man om denna pajkastning.
Ludde

Inlägg av Ludde »

Superstars kommer bli vår undergång till slut, noll nytänk och allt ska vara som det alltid varit hela tiden.

Stämmer det att vi ej suttit i denna situationen om den speglade styrelsen blivit vald så kanske tjära och fjädrar vore på sin plats.

Man kan inte bedriva elitverksamhet och omsätta 200 ish miljoner per säsong med amatörer i styrelsen.

När drevet går följer fåren med på rad och ingen försöker ens att ta reda på vad man röstar för eller emot, man litar blint på kompisgänget och deras åsikt.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Ludde skrev: Igår, 22:34 .

När drevet går följer fåren med på rad och ingen försöker ens att ta reda på vad man röstar för eller emot, man litar blint på kompisgänget och deras åsikt.
Och det gäller såklart oavsett vilken sida man redan sedan länge bestämt sig för att stödja och tro på.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
HIPS

Inlägg av HIPS »

Gösen skrev: Igår, 22:46

Och det gäller såklart oavsett vilken sida man redan sedan länge bestämt sig för att stödja och tro på.
Det stämmer så klart, men jag måste erkänna att Emil är fundamentalt usel på att föra en debatt på ett sätt som skulle göra att jag får sympati med hans åsikter. Han kan säkert ha rätt i sak om mycket (jag har inte den insynen), men han är för mig urtypen av person som gräver ner sig så långt han kan i skyttegraven och fullständigt vägrar se att även "hans sida" kan ha varit felande i allt detta.

För mig resulterar det bara i aversion och att jag helt enkelt inte orkar med honom - tyvärr, för han har som sagt säkert mycket bra att säga.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

HIPS skrev: Idag, 09:15

Det stämmer så klart, men jag måste erkänna att Emil är fundamentalt usel på att föra en debatt på ett sätt som skulle göra att jag får sympati med hans åsikter. Han kan säkert ha rätt i sak om mycket (jag har inte den insynen), men han är för mig urtypen av person som gräver ner sig så långt han kan i skyttegraven och fullständigt vägrar se att även "hans sida" kan ha varit felande i allt detta.

För mig resulterar det bara i aversion och att jag helt enkelt inte orkar med honom - tyvärr, för han har som sagt säkert mycket bra att säga.
Ungefär så är det ju tyvärr.
I sak håller jag med honom till nästan fullo för tyvärr igen, så anser jag honom rätt utifrån mina personliga erfarenheter av berörda personer och framförallt ett långdraget ständigt återkommande problem i föreningen. Men som sagt. Allt trams på bl.a. X gör det svårt att tycka om dem.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

HIPS skrev: Idag, 09:15

Bra beskrivet, exakt så känner jag också.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

HIPS skrev: Idag, 09:15 För mig resulterar det bara i aversion och att jag helt enkelt inte orkar med honom - tyvärr, för han har som sagt säkert mycket bra att säga.
Jag har också mycket svårt för att han hela tiden utgår ifrån någon sorts underdog-persektiv. Han som haft styrelseposter och anställningar och dessutom har en stor svans inom supporterkretsen som följer allt han säger är allt annat än en underdog i sammanhanget. Han är i allra högsta grad en maktspelare. Han har dessutom haft denna makt i 20 år. Har allt bara skett över hans huvud hela tiden?

Ett tillägg: ett "utifrånperspektiv" kanske är ett bättre ord. Och Emil är allt annat än en outsider i sammanhanget. Well, ni fattar vad jag menar.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Ullvi, typ

Inlägg av Ullvi, typ »

En är jättejättearg och en kan inte skriva. Jag hade gjort som Kloos och dragit som en avlöning