Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
AB:
"Leksand jagar ”Jägaren”
Dubbelpost (sniper hann före)
"Leksand jagar ”Jägaren”
Dubbelpost (sniper hann före)
Senast redigerad av SteelSky den fre 11 apr 2025, 17:50, redigerad totalt 1 gång.
Södra Siljan speglar vinnare
-
Vad är det för "galet rykte" om Hrivik som diskuteras i podden Sanny & Svensson? Någon som orkat/hunnit lyssna?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Att Hrivik skulle vara aktuell för Färjestad.
Men Madhawk säger att han inte ens tror på det själv. Så det är nog ingen sanning i det.
Men Madhawk säger att han inte ens tror på det själv. Så det är nog ingen sanning i det.
-
Hrivik själv har väl sagt att han inte kan tänka sig något annat lag i Sverige än Leksand.Einar Berg skrev: fre 11 apr 2025, 12:49 Att Hrivik skulle vara aktuell för Färjestad.
Sådan uttalanden har ju iofs en tendens att behäftas med ett bäst-föredatum..
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
...och det uttalades som som "att Färjestad skulle vara intresserade av Hrivik" vilket känns något lägre sensation än "aktuell" och dom trodde väl som sagt inte på det ryktet. Finns att lyssna på ganska exakt 29:00 in i podden.Klas skrev: fre 11 apr 2025, 12:55Hrivik själv har väl sagt att han inte kan tänka sig något annat lag i Sverige än Leksand.Einar Berg skrev: fre 11 apr 2025, 12:49 Att Hrivik skulle vara aktuell för Färjestad.
Sådan uttalanden har ju iofs en tendens att behäftas med ett bäst-föredatum..
....som tillägg så tycker jag känslan är att båda dessa herrar har väldigt dålig koll på just Leksand av alla lag, gissningsvis har ingen av dem någon nära kontaktperson i vår organisation.
-
Tar credd för den, min spaning från 03 feb garanterat.

Nej, vi kan nog inte räkna med Victor på heltid, skrev mest med som utfyllnad, det kan lika gärna vara en annan junior då jag inte tror det kommer värvas en 8e back.Pellefant skrev: fre 11 apr 2025, 10:54 Ja har man inte råd med 8 bra backar så är det väl till att spela med 6 kompetenta (annars är jag lite emot detta med att köra med 6 backar under en hel match), någon/några kommer alltid vara skadade enligt vår tradition de senaste åren. Tycker inte man ska räkna V Johansson som en A-lagsspelare fullt ut i en första säsong, det är orättvist både mot honom, laget och resten, han ska inte ens behöva spela hälften av matcherna.
Matt caito 180cm 86kg
Anton Johansson 193 cm 89kg
Fred Nilsson 185 cm 81kg
Alexander Lundqvist 189cm 83kg
Joonas Lyytinen 183cm 79kg
Olle Strandell 180cm 82kg
Stefan Milosevic 192cm 100kg
Victor Johansson 186cm 75kg
Axel Rindell 182cm 87kg
Har vi tyngd och storlek så det räcker där bak? Har vi de som kan gå in och flytta på eller hålla undan motståndarna i ett BP?
Men vi är garanterat lite lätta på backsidan. Speciellt om AJ blir borta under hösten på camp/NHL spel.
Hade jag varit TJ hade jag velat bredda med typ en Brandon Davidson/Like Witkowski typ av back. Men känns tveksamt?
-
viewtopic.php?p=27777#p27777VonGustaf skrev: fre 11 apr 2025, 10:45 Noterar att Marcus Westfält nu har fått lämna Färjestad. Så vad säger rykten om honom nu??
-
Sitter och kollar på AIK..... om inte de skulle gå upp så är backen Barklund väldigt intressant( klasser bättre än Milosevic)
Pajen var ju nyss sportchef där (lämnade för någon månad sedan) och skulle säkert kunna locka över något hyfsat till rätt bra pris.
Pajen var ju nyss sportchef där (lämnade för någon månad sedan) och skulle säkert kunna locka över något hyfsat till rätt bra pris.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
Blir nog inga gnagare så länge Tjomme är sportchef.
Skulle vara kul å se om djurgårdsspelarna som lovat att stanna i DIF oavsett division verkligen stannar om dom spelar HA nästa år.
Skulle vara kul å se om djurgårdsspelarna som lovat att stanna i DIF oavsett division verkligen stannar om dom spelar HA nästa år.
-
- Intendent

Thomas Johansson, AIK, i början på 2000-talet
-
Något jag tycker är märkligt är att vi inte värvat mer från Djurgården inför säsongen 24/25. Även andra lag tycks ha lämnat Djurgården ifred? Konspiratoriskt lagd som jag är, så gissar jag att det är en icke officiell överenskommelse, FÖR att så många vill (eller nästan kräver) ett stockholmslag i SHL. Kan det finnas någon rimlighet i mitt påstående?
-
Tycker vi har tillräckligt djurgårdsanknytning i blodet just nu, eller ja mer innan kanske. Med det sagt, vilka håller på SHL nivå? De bärande spelarna - Klasen, Axelsson, Kruger, Brodin, Kelleher, Hävelid, Thoresen, Rensfeldt, Wiegel....ingen av de skulle jag vilja se i Leksand och ingen av de håller i SHL nästa säsong. De jag dock skulle vilja se i Leksand är isf Frondell eller Eklund, födda 2006 och 2007. Så nä, köper inte den tesen. Det blir ett Stockholmslag i SHL nästa säsong och det blir inte Djurgården.Pellefant skrev: Igår, 23:53 Något jag tycker är märkligt är att vi inte värvat mer från Djurgården inför säsongen 24/25. Även andra lag tycks ha lämnat Djurgården ifred? Konspiratoriskt lagd som jag är, så gissar jag att det är en icke officiell överenskommelse, FÖR att så många vill (eller nästan kräver) ett stockholmslag i SHL. Kan det finnas någon rimlighet i mitt påstående?
-
Ok, men håller den om man även tilläger att Solna AIK och Södertälje lämnats i fred?syd b. skrev: Idag, 01:31Tycker vi har tillräckligt djurgårdsanknytning i blodet just nu, eller ja mer innan kanske. Med det sagt, vilka håller på SHL nivå? De bärande spelarna - Klasen, Axelsson, Kruger, Brodin, Kelleher, Hävelid, Thoresen, Rensfeldt, Wiegel....ingen av de skulle jag vilja se i Leksand och ingen av de håller i SHL nästa säsong. De jag dock skulle vilja se i Leksand är isf Frondell eller Eklund, födda 2006 och 2007. Så nä, köper inte den tesen. Det blir ett Stockholmslag i SHL nästa säsong och det blir inte Djurgården.Pellefant skrev: Igår, 23:53 Något jag tycker är märkligt är att vi inte värvat mer från Djurgården inför säsongen 24/25. Även andra lag tycks ha lämnat Djurgården ifred? Konspiratoriskt lagd som jag är, så gissar jag att det är en icke officiell överenskommelse, FÖR att så många vill (eller nästan kräver) ett stockholmslag i SHL. Kan det finnas någon rimlighet i mitt påstående?
....och inte bara lämnats i fred av oss, utan alla lag/sportchefer som instämmer i att vi behöver ett stockholmslag i SHL.
-
Pellefant skrev: Idag, 07:17Ok, men håller den om man även tillägger att Solna AIK och Södertälje lämnats i fred?syd b. skrev: Idag, 01:31Tycker vi har tillräckligt djurgårdsanknytning i blodet just nu, eller ja mer innan kanske. Med det sagt, vilka håller på SHL nivå? De bärande spelarna - Klasen, Axelsson, Kruger, Brodin, Kelleher, Hävelid, Thoresen, Rensfeldt, Wiegel....ingen av de skulle jag vilja se i Leksand och ingen av de håller i SHL nästa säsong. De jag dock skulle vilja se i Leksand är isf Frondell eller Eklund, födda 2006 och 2007. Så nä, köper inte den tesen. Det blir ett Stockholmslag i SHL nästa säsong och det blir inte Djurgården.Pellefant skrev: Igår, 23:53 Något jag tycker är märkligt är att vi inte värvat mer från Djurgården inför säsongen 24/25. Även andra lag tycks ha lämnat Djurgården ifred? Konspiratoriskt lagd som jag är, så gissar jag att det är en icke officiell överenskommelse, FÖR att så många vill (eller nästan kräver) ett stockholmslag i SHL. Kan det finnas någon rimlighet i mitt påstående?
....och inte bara lämnats i fred av oss, utan alla lag/sportchefer som instämmer i att vi behöver ett stockholmslag i SHL.
-
Vilka är det som instämmer i det?
Har ingen större koll men gissar att även Kalmar och Vimmerby lämnats i fred i samma utsträckning.
Finns det en hemlig konspiration från dem som instämmer i att vi behöver ett småladslag i SHL?
Har ingen större koll men gissar att även Kalmar och Vimmerby lämnats i fred i samma utsträckning.
Finns det en hemlig konspiration från dem som instämmer i att vi behöver ett småladslag i SHL?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.