2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand 2-1

Matchtrådar för alla matcher.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand 2-1

Inlägg av Uffe88 »

Wiborg skrev: ons 14 feb 2024, 07:44
Fjodor skrev: tis 13 feb 2024, 23:49 Visst, det är surt att vi för tillfället förlorar och förlorar. Det är också jobbigt att vi möjligen inte har spelartyperna för att klara slutspelshockey. Men matchen idag var enligt mig ett fall framåt jämfört med matcherna innan uppehållet. Det gör att jag inte förlorat hoppet ännu om topp 6. Särskilt som det finns ett flertal spelare som för tillfället inte är i närheten av vad de visat tidigare under säsongen.

Som någon skrev tidigare, hockey är en lagsport och förlusterna beror inte på enstaka spelares prestationer. För tillfället är det för många som dippat samtidigt och då räcker det inte till, särskilt mot topplagen. Får se om vi kan matcha FBK och Växjö senare i veckan, men då krävs betydligt mer från flera forwards.

Kvällens match var helt ok prestationsmässigt i andra och tredje perioden. Mantas bra i målet, Alsing och Anton bästa backar och Zacke gjorde en riktigt bra match.
Jag tror att många stirrar sig blinda på första perioden och ser den som något facit för hur matchen såg ut över lag. Skellefteå var överlägsna i första, det är jag helt med på. Men det är ett helt annat lag som kommer ut i andra perioden och jag tycker att man är det bättre laget i den perioden. Det är inte heller mot ett SAIK som spelade för ledning utan man hade bra press på dem långa stunder och skapade flera bra chanser, klart fler än vad SAIK gjorde. I sista tycker jag också man långa stunder skapar bra tryck och har även då ett par bra chanser att kvittera. Sista minuten lyckas de dock spela av ganska enkelt, men de var helt klart satta under press under matchen. Så jag tycker inte man kan säga att vi inte har ett lag som inte kan stå upp och klara av att ta sig någonstans i ett slutspel tycker jag är helt fel, det finns helt klart möjlighet till det.

Visst suger det att ha fyra raka förluster och det är klart att det finns en risk på fler eftersom vi nu möter topp-två lag. Men att påstå att man är så dåliga som en del här verkar få det till tycker jag tyder på en väldig okunnighet och att man inte klarar av att objektivt titta på hur spelet ser ut och att man låter känslor och förutfattade meningar bestämma vad man ser.

PP såg spelmässigt bättre ut än senaste tiden, vi borde haft ett antal PP till vilket ju även SAIK borde haft även om vi skulle haft någon mer än dem tycker jag. Dock så har ju SAIK en nivå till på sitt PP som var ruggigt snabbt och man ser hur de lyser av självförtroende i spelformen så att det bara blev ett var kanske inte var en nackdel.

Mantas var riktigt bra, AJ var stabil. Såg att Hrivik och Zacke får mycket skit. Tycker att båda gjorde en bra match förutom fadäsen där Hrivik tappade markeringen direkt vid tekning på 2-1-målet. Stark på puck och skapar ytor till lagkamrater. Lang var också bra samtdigt som FUS börjar komma in i det igen.

Det finns att bygga på så sluta var så jäkla negativa ;)
Uppskattar verkligen dina positiva inlägg Wiborg, nyanserade och bra utan att det blir pajjigt åt andra hållet "LTJD - du får inte klaga på Leksand".

Funderar lite på Hrivik, känns inte som att vi får igång honom. Dags att sätta ihop Marre med PC igen?