2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand 2-1

Matchtrådar för alla matcher.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand 2-1

Inlägg av Lillgud »

Hm…
Nu återstår det endast 12st matcher av grundserien….

Och Leksand kommer här till spel med 3st raka förluster i bagaget alltså…

Och här väntar alltså Skellefteå borta….
Ett lag som nyligen slog oss med 1-5 på vår hemmaplan…

Lite oroväckande att vi verkar vara på väg in i en formsvacka….
När nu allt skall avgöras….
Vore så typiskt Leksand att halvt krascha in i slutspelet med ett rejält stukat självförtroende….

Matcherna framöver nu är stenhårda….
Så hur lång blir egentligen förlust raden….

Skellefteå borta
Färjestad hemma
Växjö hemma
Örebro borta
Luleå hemma

Det är inte alls bra att vi har börjat bygga en förlust rad nu….
Kommer vi fortsätta ha problem i omstarten här nu….
Så har vi nog inte så mycket att sätta emot i ett slutspel sen heller…
Dessa matcher lär bli en fingervisning…

Dags att visa nu om det finns någon tendens till vinnarkaraktär i detta lag….
Eller om spelarna redan har börjat spana på semester resor och datum för dom…..
Senast redigerad av Lillgud den tis 13 feb 2024, 21:11, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Sniper »

Hur mycket återstår av säsongen när första matcherna efter uppehållet spelas? En månad eller x antal veckor längre?
Viktiga hålltider

14 mars - start av åttondelsfinaler
21 mars - start av kvartsfinaler
5 april - start av semifinaler
20 april - start av finalen
https://www.shl.se/article/ffhas2z-403dd/view
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Gösen »

5e April är jag upptagen med annat så då får gärna säsongen vara över.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Bagarn »

SaIK har en poäng mer än Leksand.
De har gjort 27 fler mål i PP.
Det är inget annat än helt sjukt.

Ge oss de 27 målen och vi leder SHL med 10 poäng.
Minst.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Sundsvalll »

Hoppas lif kan spela som en kärleksfull kvinna älskar dagen efter som tack för middagen.
Vi måste tillbaka till att äga mittzonen där ligger hela nyckeln äg mittzonen och du kommer få till offensiva delen med
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Gösen »

I Sverige råder två tidszoner.
Centraleuropeisk normaltid (GMT+1)
Samt en liten lokal tidszon i Sundsvall (GMT-31år) där Nilecity fortfarande sänds på tv, där hårtorkar och management by fear är något som praktiseras i svensk hockey och där Hemmafruar serverar middag till sina mentalt trötta och bortskämda män.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Sniper »

Om det fanns en spelare i laget som hette Helheten skulle jag göra honom till hackkyckling. Det är Helhetens fel att Leksand gått sämre på slutet. Inte Marcus Karlbergs. Eller för den skull Lucas Elvenes. Det kuggar inte i som tidigare. En sådan som Elvenes behöver Helheten. Han kan inte passa till sig själv. Där det tidigare funnits passningsalternativ finns alltför ofta en motståndartröja. Och när han försöker ta sig förbi på egen hand sker det i frustration. Självförtroendet har fått sig en knäck av att passningarna inte går fram. Allt är i osynk. Många är stundtals osynliga och verkar tro att det är spel utan puck även när vi har pucken. Andra syns fortfarande. Som exempelvis Karlberg eftersom han har farten och energin. Men på egen hand kan han naturligtvis inte åstadkomma mycket.

Det är mitt inlägg i debatten som rasar på olika håll.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Sundsvalll »

Gösen skrev: sön 04 feb 2024, 13:25 I Sverige råder två tidszoner.
Centraleuropeisk normaltid (GMT+1)
Samt en liten lokal tidszon i Sundsvall (GMT-31år) där Nilecity fortfarande sänds på tv, där hårtorkar och management by fear är något som praktiseras i svensk hockey och där Hemmafruar serverar middag till sina mentalt trötta och bortskämda män.
Och sen finns det dom som sitter i en spritflaska och tror dom är något. Din djävla kuksugande fan skulle stoppa dig i vassen med ett ankare för du är den dummaste kuksugande bögdjäveln ja vet
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Gösen »

Sundsvalll skrev: sön 04 feb 2024, 13:50
Gösen skrev: sön 04 feb 2024, 13:25 I Sverige råder två tidszoner.
Centraleuropeisk normaltid (GMT+1)
Samt en liten lokal tidszon i Sundsvall (GMT-31år) där Nilecity fortfarande sänds på tv, där hårtorkar och management by fear är något som praktiseras i svensk hockey och där Hemmafruar serverar middag till sina mentalt trötta och bortskämda män.
Och sen finns det dom som sitter i en spritflaska och tror dom är något. Din djävla kuksugande fan skulle stoppa dig i vassen med ett ankare för du är den dummaste kuksugande bögdjäveln ja vet
Menar du far där du skrev fan?
Isåfall förstår jag vad du menar😉
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Fjodor »

Sniper skrev: sön 04 feb 2024, 13:30 Om det fanns en spelare i laget som hette Helheten skulle jag göra honom till hackkyckling. Det är Helhetens fel att Leksand gått sämre på slutet. Inte Marcus Karlbergs. Eller för den skull Lucas Elvenes. Det kuggar inte i som tidigare. En sådan som Elvenes behöver Helheten. Han kan inte passa till sig själv. Där det tidigare funnits passningsalternativ finns alltför ofta en motståndartröja. Och när han försöker ta sig förbi på egen hand sker det i frustration. Självförtroendet har fått sig en knäck av att passningarna inte går fram. Allt är i osynk. Många är stundtals osynliga och verkar tro att det är spel utan puck även när vi har pucken. Andra syns fortfarande. Som exempelvis Karlberg eftersom han har farten och energin. Men på egen hand kan han naturligtvis inte åstadkomma mycket.

Det är mitt inlägg i debatten som rasar på olika håll.
Instämmer helt! Är beklämmande att se vad som skrivs på olika håll om både enskilda spelare och ledare. Det är klart det är frustrerande när det inte funkar på isen. Men att tro att det blir bättre att slänga skit hit och dit på enskilda individer är så jäkla lågt. Det är självklart att man som supporter kan ha åsikter om olika spelare och ledare. Men lite kan man väl fundera på hur man framför sina åsikter?

Sedan, visst tyckte jag det fanns saker att säga om laguppställningen igår, men varken jag eller någon annan än tränare och berörda spelare vet orsakerna.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Gösen »

Fjodor skrev: sön 04 feb 2024, 14:06
Sniper skrev: sön 04 feb 2024, 13:30 Om det fanns en spelare i laget som hette Helheten skulle jag göra honom till hackkyckling. Det är Helhetens fel att Leksand gått sämre på slutet. Inte Marcus Karlbergs. Eller för den skull Lucas Elvenes. Det kuggar inte i som tidigare. En sådan som Elvenes behöver Helheten. Han kan inte passa till sig själv. Där det tidigare funnits passningsalternativ finns alltför ofta en motståndartröja. Och när han försöker ta sig förbi på egen hand sker det i frustration. Självförtroendet har fått sig en knäck av att passningarna inte går fram. Allt är i osynk. Många är stundtals osynliga och verkar tro att det är spel utan puck även när vi har pucken. Andra syns fortfarande. Som exempelvis Karlberg eftersom han har farten och energin. Men på egen hand kan han naturligtvis inte åstadkomma mycket.

Det är mitt inlägg i debatten som rasar på olika håll.
Instämmer helt! Är beklämmande att se vad som skrivs på olika håll om både enskilda spelare och ledare. Det är klart det är frustrerande när det inte funkar på isen. Men att tro att det blir bättre att slänga skit hit och dit på enskilda individer är så jäkla lågt. Det är självklart att man som supporter kan ha åsikter om olika spelare och ledare. Men lite kan man väl fundera på hur man framför sina åsikter?

Sedan, visst tyckte jag det fanns saker att säga om laguppställningen igår, men varken jag eller någon annan än tränare och berörda spelare vet orsakerna.
Nu läser inte jag på andra forum men man kan väl gissa att det inte var Cehlarik och Elvenes man tyckte skulle bereda plats till förmån för Knuts och Felix utan kanske mer någon av de som faktiskt spelade bra igår?

Utifrån det som tagits upp tyckte jag första halvan av matchen var rätt bra. Intensiteten fanns och vi vann 4av 5 lösa puckar. Bra närkampsspel. Sen blev ju problemet med vårt PP rätt synliggjort i vår offensiv matchen igenom igår. Spelar ju ingen roll hur stort puckinnehav vi har när vi aldrig kommer på insidan. Visst kan vi behöva någon som står framför mål och stångas men minst lika viktigt är trafiken framför mål som vi tidigare haft och som gett oss minst ett enkelt mål per match.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Ja men det råder ju någon form av losermentalitet i laget. Om puckarna inte trillar in måste vi ha ett drag för att komma in i matchen. I dagsläget känns det som vi blir helt handfallna när det går emot. Ett drag att ta till är ju att vinna kamperna på isen och det gör man genom skridskoåkning och inställning. Om vi inte klarar av det måste tränarna hitta något annat drag som laget klarar av. Jag hoppas få se ett Leksand som kan kriga sig till en seger, det är mycket viktigt till ett slutspel.
Senast redigerad av Aggeman den sön 04 feb 2024, 16:06, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Sniper »

Aggeman skrev: sön 04 feb 2024, 15:42 Ja men det råder ju någon form av loosermentalitet i laget. Om puckarna inte trillar in måste vi ha ett drag för att komma in i matchen. I dagsläget känns det som vi blir helt handfallna när det går emot. Ett drag att ta till är ju att vinna kamperna på isen och det gör man genom skridskoåkning och inställning. Om vi inte klarar av det måste tränarna hitta något annat drag som laget klarar av.
Förr om åren hörde man ständigt att lag "är sårbara efter att dom gjort mål".
Sårbarheten berodde väl på en föreställning att laget dröjde sig kvar i målruset och inte riktigt var beredda när pucken släpptes på nytt.
Men jag kan också tänka mig att motståndarna knöt näven i fickan efter baklängesmålet och sa till sig själva och varandra: "Nu ska vi fan replikera!"
Kanske var de av annat virke än Leksand (och en del andra nutida lag).
Misströstan vid bakslag och när det går emot ÄR faktiskt losermentalitet.
En baklängesmål efter att man tryckt på och inte fått in pucken borde inte vara knäckande utan något som får ett lag att tända till på allvar. Hatar ni att förlora eller inte?
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: sön 04 feb 2024, 15:54
Aggeman skrev: sön 04 feb 2024, 15:42 Ja men det råder ju någon form av loosermentalitet i laget. Om puckarna inte trillar in måste vi ha ett drag för att komma in i matchen. I dagsläget känns det som vi blir helt handfallna när det går emot. Ett drag att ta till är ju att vinna kamperna på isen och det gör man genom skridskoåkning och inställning. Om vi inte klarar av det måste tränarna hitta något annat drag som laget klarar av.
Förr om åren hörde man ständigt att lag "är sårbara efter att dom gjort mål".
Sårbarheten berodde väl på en föreställning att laget dröjde sig kvar i målruset och inte riktigt var beredda när pucken släpptes på nytt.
Men jag kan också tänka mig att motståndarna knöt näven i fickan efter baklängesmålet och sa till sig själva och varandra: "Nu ska vi fan replikera!"
Kanske var de av annat virke än Leksand (och en del andra nutida lag).
Misströstan vid bakslag och när det går emot ÄR faktiskt losermentalitet.
Nu kan jag inte klaga på spelet efter det insläppta målet igår då vi fortsatte att parkera i anfallszon. Men i många andra fall saknar jag någon typ av reaktion. Just det här jävlarannamat som du tar upp vill man se mycket mer av, det kan röra sig om ett brandtal av kaptenen, en schysst tackling eller att bara gnugga vidare och kapitalisera på spelövertaget.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-13 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Sniper »

Leksand efter 0-4 i Karlstad: Tre raka förluster.
Skellefteå efter 1-5 i Leksand: Strafförlust hemma mot Modo och nu har de tappat 0-2 i Malmö. Intressant tredjeperiod!

* * *

- Skellefteå har mage att protestera trots att en av deras spelare rör sig med bägge skridskor inne i målgården och stör målvakten. Bortdömt mål två minuter före slutet.
- Istället för tre poäng blir det två, när de vinner i förlängningen. Naturligtvis efter mål i pp. Deras andra i matchen. Leksandsklantigt av Malmö att göra sig skyldig till felaktigt byte.

* * *
Bagarn skrev: sön 04 feb 2024, 10:24 SaIK har en poäng mer än Leksand.
De har gjort 27 fler mål i PP.
Det är inget annat än helt sjukt.

Ge oss de 27 målen och vi leder SHL med 10 poäng.
Minst.
29 nu alltså.