2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö 4-1

Matchtrådar för alla matcher.
8mars73
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 15:50

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö 4-1

Inlägg av 8mars73 »

Sniper skrev: sön 03 mar 2024, 14:17 Utöver poängmakande - hur har Ashton varit i slutspel? Poängmässigt har det varit skralt både hos oss och i KHL. 1+0 på 24 matcher (målet kom mot Örebro). Man få gå tillbaka tio år för att hitta andra siffror. 4+5 på 12 matcher i Toronto Marlies 2013-14 https://www.eliteprospects.com/player/2 ... ter-ashton
Absolut en relevant fråga. Kan ofta vara lite andra spelare som sticker ut i Play-off. Lite mer attityd, lite mer kropp. Vilja att vara irriterande och hålla lagets energi högt. Skulle kunna vara en spelare av Ashtons kaliber, men tydligen inte då.....
Sånt där som vi inte är så bra på att ladda laget med.
Pellefant
Inlägg: 61
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 12:39

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Pellefant »

Aggeman skrev: sön 03 mar 2024, 12:11
8mars73 skrev: sön 03 mar 2024, 11:31
Aggeman skrev: sön 03 mar 2024, 10:46

Jag tycker inte lön eller ett utgående kontrakt ska väga in vilka som får spela. Det handlar om att sätta det bästa laget på isen, och Ashton är mycket bättre än exempelvis Karlsson.

Om han ska vara kvar nästa säsong är en annan fråga.
Kan inte se att jag har skrivit det heller, bara att jag utläste besvikelse i hans ansikte.
Kan hålla med dig om att han är bättre än MK, och kanske kommer att visa sina kvaliteter i kommande matcher om inte annat för sin egen framtid.
Om han får chansen.
Medveten om att du inte skrev det, spekulerar kring hur tankarna kan tänkas gå bland tränarna när de formerar laget. Jag kunde tydliggjort det bättre.

Givetvis måste Ashton förvänta sig att gå ner i lön vid en eventuell förlängning. Jag tycker dock det är problematiskt då det alltid pratas så mycket om kontrakten nästa år under pågående säsong. Att vi supportrar kan diskutera det är rimligt, men att spelare gör det kan leda till fokus på fel saker (se Lindholm). Jag tycker i den mån det går att man ska diskutera detta när säsongen är slut. Men det är väl marknaden som inte tillåter klubbar att ha is i magen.
Ashton bör ju kunna få chansen framöver, gissningsvis blir Knuts (han var ju riktigt groggy efter den omtalade tacklingen) borta ett tag? Någon som vet?
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Aggeman »

Pellefant skrev: sön 03 mar 2024, 16:08
Ashton bör ju kunna få chansen framöver, gissningsvis blir Knuts (han var ju riktigt groggy efter den omtalade tacklingen) borta ett tag? Någon som vet?
7-10 dagar läste jag någonstans. Det kanske var i hockeynews.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö 4-1

Inlägg av Stjärnan »

Phu. Tillbaka i vardan igen.. Efter en hektisk helg med diverse störande moment så har jag inte kunna detaljsett allt. Missar även nästa drabbning dessvärre.
Men... sett ordentligt ikapp i går kväll. En sak som passerade mig "live" var hur Eddie fick pucken på sig i ansiktet eller skallen (gasnka hård handledare dessutom) i slutet av andra perioden... Inte en min, som Oldén sa. Är han värsta Ovetjkin? (eller tog den bara på ett skydd)

Vi är ju klasser bättre än Malmö vilket för frågan till, Hur bra är det här laget egentligen? Svaret är enklet. Vi är det sjätte bästa laget i Sverige för tillfället. Malmö var ganska dåliga men kanske gjorde vi dem just det.
Hade vi adderat kryddan mentalitet så hade vi definitivt tillhört topp 4. I bägge pauserna nämnde Noren och Vejdemo just den biten att vi blir lite naiva när det går lite för enkelt.
Hur sjutton ska vi råda bot på det? För det är en ingrediens som behöver tvättas bort om vi ska gå längre än till första rundan.
Steg ett är att inse det själva. Vilket de nu verkar ha gjort.
Steg två är att visa det framöver.
Steg tre är att hålla i det.

Känns som att vi kan vara på väg dit.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö 4-1

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: mån 04 mar 2024, 07:47 . Malmö var ganska dåliga men kanske gjorde vi dem just det.
Finns nog en anledning varför de flesta lagen som förlorat mot oss tycker att de gjort en riktig plattmatch eller tom årets sämsta insats.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö 4-1

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: mån 04 mar 2024, 10:10
Stjärnan skrev: mån 04 mar 2024, 07:47 . Malmö var ganska dåliga men kanske gjorde vi dem just det.
Finns nog en anledning varför de flesta lagen som förlorat mot oss tycker att de gjort en riktig plattmatch eller tom årets sämsta insats.
Ha, ja jag har reflekterat över det uttalandet ett antal ggr. Senast (innan malmö) var det ju Rogers huvuddpår.
Avd: Tänk vilken tur vi har.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!