2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö 4-1

Matchtrådar för alla matcher.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö 4-1

Inlägg av harfager »

På’t igen då.
Senast redigerad av harfager den sön 03 mar 2024, 00:24, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Sniper »

Malmö vill inte bara pusta ut på riktigt när det gäller kvalstrecket utan också kliva över åttondelsstrecket. Motiverade och kapabla med Kuokkanen, Kivihalme m.fl!

10. Modo (-26) 62
------------------------
11. Rögle (-23) 60
12. Malmö (-9) 59
------------------------
13. HV71 (-39) 50

Frölunda-Modo
Luleå-Rögle
Linköping-HV71
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Eastis »

Ja nu blir det fyra tuffa matcher! Samtliga slåss för livet, nja kanske är HV avsågat så den matchen blir nog inte lika intensiv. Väldigt svårt att möta lagen i botten i slutet av säsongen.

Jag vill se att vi fortsätter från Frölunda matchen med att stänga mittzon, kontrollera eget slott och fortsätta göra mål. Då är jag nöjd!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Gösen »

Med Rubriken
”Jag vet hur det är, jag ville till NHL till varje pris”
Samt en bild på Filip får man för sig att det i dagens SN är en intervju med vår målvakt ang. Framtidsplaner och förhoppningar men det visar sig vara en frågestund med Johan Hedberg om just Filip.


Den gamle Leksandsikonen är tydlig med vad han tycker är allra viktigast för Larsson.
– Han behöver spela mycket matcher, det tror jag är väldigt viktigt för honom. Om det är där eller här ska inte jag säga, men han måste få förtroendet.


https://www.siljannews.se/sport/jag-vet ... varje-pris
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: fre 01 mar 2024, 07:59 Med Rubriken
”Jag vet hur det är, jag ville till NHL till varje pris”
Samt en bild på Filip får man för sig att det i dagens SN är en intervju med vår målvakt ang. Framtidsplaner och förhoppningar men det visar sig vara en frågestund med Johan Hedberg om just Filip.


Den gamle Leksandsikonen är tydlig med vad han tycker är allra viktigast för Larsson.
– Han behöver spela mycket matcher, det tror jag är väldigt viktigt för honom. Om det är där eller här ska inte jag säga, men han måste få förtroendet.


https://www.siljannews.se/sport/jag-vet ... varje-pris
Mmm, spela mycket matcher. En av de bästa i ligan tampas mot en av de sämsta.. Och de delar 50/50. Så uselt av våra ledare. Undrar var i tabellen vi legat om Filip fått stå de matcher han är värd?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: fre 01 mar 2024, 08:34
Gösen skrev: fre 01 mar 2024, 07:59 Med Rubriken
”Jag vet hur det är, jag ville till NHL till varje pris”
Samt en bild på Filip får man för sig att det i dagens SN är en intervju med vår målvakt ang. Framtidsplaner och förhoppningar men det visar sig vara en frågestund med Johan Hedberg om just Filip.


Den gamle Leksandsikonen är tydlig med vad han tycker är allra viktigast för Larsson.
– Han behöver spela mycket matcher, det tror jag är väldigt viktigt för honom. Om det är där eller här ska inte jag säga, men han måste få förtroendet.


https://www.siljannews.se/sport/jag-vet ... varje-pris
Mmm, spela mycket matcher. En av de bästa i ligan tampas mot en av de sämsta.. Och de delar 50/50. Så uselt av våra ledare. Undrar var i tabellen vi legat om Filip fått stå de matcher han är värd?
Filip har helt klart varit den bättre av de två och borde fått fler matcher, men att kalla Armalis för en av de sämsta är väl ändå att ta i? Sedan var väl jag den enda som ifrågasatte varför inte Filip fick fortsätta spela efter sin succédebut, men då var det ok att bänka honom enligt de flesta. Det är lätt att vara efterklok...
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: fre 01 mar 2024, 09:35
Stjärnan skrev: fre 01 mar 2024, 08:34
Gösen skrev: fre 01 mar 2024, 07:59 Med Rubriken
”Jag vet hur det är, jag ville till NHL till varje pris”
Samt en bild på Filip får man för sig att det i dagens SN är en intervju med vår målvakt ang. Framtidsplaner och förhoppningar men det visar sig vara en frågestund med Johan Hedberg om just Filip.


Den gamle Leksandsikonen är tydlig med vad han tycker är allra viktigast för Larsson.
– Han behöver spela mycket matcher, det tror jag är väldigt viktigt för honom. Om det är där eller här ska inte jag säga, men han måste få förtroendet.


https://www.siljannews.se/sport/jag-vet ... varje-pris
Mmm, spela mycket matcher. En av de bästa i ligan tampas mot en av de sämsta.. Och de delar 50/50. Så uselt av våra ledare. Undrar var i tabellen vi legat om Filip fått stå de matcher han är värd?
Filip har helt klart varit den bättre av de två och borde fått fler matcher, men att kalla Armalis för en av de sämsta är väl ändå att ta i? Sedan var väl jag den enda som ifrågasatte varför inte Filip fick fortsätta spela efter sin succédebut, men då var det ok att bänka honom enligt de flesta. Det är lätt att vara efterklok...
Jag gick efter ett minne av Lillguds statistik där Mantas tillhörde botten.. Kanske var ett misstag av mig?

Jag tyckte och tror fortfarande att det var helt rätt att vila Filip efter hans debutnolla. Det visade sig åtminstone inte vara fel då han höll nollan igen nästa gång. Där och då var han färsk och ny i sammanhanget och kanske behövde tid att smälta allt.
Men under säsongen borde man ha agerat annorlunda.
Vem vet hur länge vi få ha kvar honom innan han flyttar till en bättre betald liga. Krama ur vad vi kan av honom redan nu istället.. MEn de ska väl dela på matcherna i slutspelet också kan jag tro, oavsett prestation.
Är Filip för tunn i slutspel, absolut, då kan man byta. Men har man bestämt på förhand att de ska stå varannan match som läget varit under säsongen så är det fullständigt feltänk. Enligt mig.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Gösen »

Det går ju inte att veta men ska jag gissa tror jag mer Filip 2 Mantas 1. Och det är nog rätt. (Räcker ju att vinna fyra😉).
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: fre 01 mar 2024, 10:12 Jag gick efter ett minne av Lillguds statistik där Mantas tillhörde botten.. Kanske var ett misstag av mig?

Jag tyckte och tror fortfarande att det var helt rätt att vila Filip efter hans debutnolla. Det visade sig åtminstone inte vara fel då han höll nollan igen nästa gång. Där och då var han färsk och ny i sammanhanget och kanske behövde tid att smälta allt.
Men under säsongen borde man ha agerat annorlunda.
Vem vet hur länge vi få ha kvar honom innan han flyttar till en bättre betald liga. Krama ur vad vi kan av honom redan nu istället.. MEn de ska väl dela på matcherna i slutspelet också kan jag tro, oavsett prestation.
Är Filip för tunn i slutspel, absolut, då kan man byta. Men har man bestämt på förhand att de ska stå varannan match som läget varit under säsongen så är det fullständigt feltänk. Enligt mig.
Ok, räddningsprocenten är inget vidare, men har inte speciellt mycket att göra med hur bra en målvakt är. Mantas har på inget sätt varit dålig. Mindre bra än Filip absolut men inte dålig och att då klassa honom typ sämst i ligan är inte ok enligt mig.

Han kanske hade hållit nollan de matcherna han vilade också, troligtvis inte men det får vi aldrig veta. Det jag menar är att det är lätt att vara efterklok när man själv varit en som tycker att han skulle vila matcher och sedan klaga på att han vilat för många matcher. Hade Filip spelat lika bra om han spelat fler matcher? Det vet vi inte heller. Kanske hade han dippat ifall han spelat fler matcher och inte orkat träna på lika bra med Millner som han gjort. Hade han spelat 90% av matcherna som tidigare säsonger och sedan dippat/blivit skadad så hade de fått skit för det att man lagt allt krut på en målvakt och nu enbart står med en matchotränad målvakt. Nu har de delat på bördan och då är även det fel. Hur fan ska man göra för att folk ska vara nöjda?
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av bjernagris »

Larsson bör såklart vara förstavalet i slutspel, men med varannandagsmatchandet i kvart- och semifinalerna är det nog klokt att hålla två målvakter igång och redo för spel.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Wiborg »

bjernagris skrev: fre 01 mar 2024, 10:57 Larsson bör såklart vara förstavalet i slutspel, men med varannandagsmatchandet i kvart- och semifinalerna är det nog klokt att hålla två målvakter igång och redo för spel.
Helt enig, och Gösens 2-1 strategi är inte dumt tänkt beroende på dagsform på de två målvakterna
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Aggeman »

Ett mindre finskt hot att hålla koll på imorgon: https://x.com/mrmadhawk/status/1763546266200412369?s=46
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: fre 01 mar 2024, 10:48
Stjärnan skrev: fre 01 mar 2024, 10:12 Jag gick efter ett minne av Lillguds statistik där Mantas tillhörde botten.. Kanske var ett misstag av mig?

Jag tyckte och tror fortfarande att det var helt rätt att vila Filip efter hans debutnolla. Det visade sig åtminstone inte vara fel då han höll nollan igen nästa gång. Där och då var han färsk och ny i sammanhanget och kanske behövde tid att smälta allt.
Men under säsongen borde man ha agerat annorlunda.
Vem vet hur länge vi få ha kvar honom innan han flyttar till en bättre betald liga. Krama ur vad vi kan av honom redan nu istället.. MEn de ska väl dela på matcherna i slutspelet också kan jag tro, oavsett prestation.
Är Filip för tunn i slutspel, absolut, då kan man byta. Men har man bestämt på förhand att de ska stå varannan match som läget varit under säsongen så är det fullständigt feltänk. Enligt mig.
Ok, räddningsprocenten är inget vidare, men har inte speciellt mycket att göra med hur bra en målvakt är. Mantas har på inget sätt varit dålig. Mindre bra än Filip absolut men inte dålig och att då klassa honom typ sämst i ligan är inte ok enligt mig.

Han kanske hade hållit nollan de matcherna han vilade också, troligtvis inte men det får vi aldrig veta. Det jag menar är att det är lätt att vara efterklok när man själv varit en som tycker att han skulle vila matcher och sedan klaga på att han vilat för många matcher. Hade Filip spelat lika bra om han spelat fler matcher? Det vet vi inte heller. Kanske hade han dippat ifall han spelat fler matcher och inte orkat träna på lika bra med Millner som han gjort. Hade han spelat 90% av matcherna som tidigare säsonger och sedan dippat/blivit skadad så hade de fått skit för det att man lagt allt krut på en målvakt och nu enbart står med en matchotränad målvakt. Nu har de delat på bördan och då är även det fel. Hur fan ska man göra för att folk ska vara nöjda?
Nu krånglar du ju bara till allting.

En målvakts uppgift är ganska enkel. Det handlar inte om att spela styrspel, göra assist eller mål, att spela fysiskt eller att åka i rätt bågar i mittzon. En målvakts uppgift är att stoppa puckar från att gå i mål. Iaf är det vad jag har fått för mig. Ju fler man stoppar desto bättre är man. Ju fler man stoppar desto bättre procent får man. Varför är det så svårt att förstå?

I andra stycket så krånglar du bara till allting, som sagt.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Lillgud »

Att ens diskussionen existerar….
Vilket dravel….
Märks på diskussionerna att vi aldrig lirar slutspel…
Bästa målvakten står….den andra stannar i båset….
Det är ingen social verksamhet med istid till alla i ett slutspel…

I förra årets slutspel….
ALLA lagen hade sin förstemålvakt som de satsade på konstant från start genom hela slutspelet.
Inget djävla dribblande på målvaktsposten…
Bästa målvakten står det är inte svårare än så , lagen gör allt för att vinna.
Krångla inte till det och försvåra det i onödan….vi har tillräckligt svårt med slutspel ändå.

Åttondelar ifjol…
Leksand - Rögle
3ggr = Armalis
3ggr = Rifalk

Oskarshamn - Luleå
3ggr = Juel
3ggr = Lassinantti

——————————

Kvartsfinaler ifjol
Växjö - Luleå
7ggr = Larmi
7ggr = Lassinantti

Färjestad - Frölunda
7ggr = Tomkins
6ggr = Johansson
1ggr = (Match 1 stod Dichow , pga sjukdom av Johansson som saknades helt)

Skellefteå - Rögle
6ggr = Rifalk
5ggr = Söderström
1gång = Tuohimaa (Söderström hade hållit nollan innan i 2raka slutspelsmatcher mot Rögle och de valde då spara Söderström i 1match här , pga hans skadehistorik de var lite nojiga om han skulle hålla hela slutspelet)

Timrå - Örebro
6ggr = Johansson
5ggr = Enroth
1gång = Arntzen ***Detta är den enda matchen i hela förra slutspelet , som det sker en naturlig målvakts rockad i… Niklas Eriksson chansade på att byta målvakt till match 4…då dom hade förlorat i match 3. Innan dess hade Örebro tagit 2 raka.

———————————

Semifinaler
Växjö - Frölunda
6ggr = Larmi
6ggr = Johansson

Skellefteå - Örebro
6ggr = Söderström
6ggr = Enroth

——————————

Final
Växjö - Skellefteå
4ggr = Larmi
4ggr = Söderström

—————————-

Guldet till Växjö = Totalt 17 av 17 matcher på Larmi….
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-03-02 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: fre 01 mar 2024, 14:28 Nu krånglar du ju bara till allting.

En målvakts uppgift är ganska enkel. Det handlar inte om att spela styrspel, göra assist eller mål, att spela fysiskt eller att åka i rätt bågar i mittzon. En målvakts uppgift är att stoppa puckar från att gå i mål. Iaf är det vad jag har fått för mig. Ju fler man stoppar desto bättre är man. Ju fler man stoppar desto bättre procent får man. Varför är det så svårt att förstå?

I andra stycket så krånglar du bara till allting, som sagt.
Ja, vill man inte förstå kommer man inte förstå.

Givetvis spelar det ingen roll vilket motstånd man möter, vilka lägen man får emot sig, ifall man är sliten/lätt förkyld/småskadad, det handlar givetvis bara om hur många puckar man stoppar. Jag lägger mig platt och erkänner att jag har fel i att det finns minst en dimension till att ta hänsyn till när det gäller hur bra en målvakt är.
Pain is temporary, glory is forever