Bokmanus!? Gissar att en ganska begränsad skara människor är intresserade av att läsa en bok om styrelsecirkusen i LIF, men sure...
Angående Söderlund så vet jag inte exakt vad han skrivit, men han har ju definitivt varit en synlig supporterprofil med starka åsikter. Oftast, eller alltid, har han duktigt följts supportersvansen och viftat såsom den (han är, dessvärre, en förespråkare för det blott blåvita). Jag lyssnade lite på hans podcast när de drog igång men tröttnade snart då analyserna och resonemangen oftast var djupa som vattenpölar och alltid följde gängse supporterideologi. Skulle aldrig betala en krona för att lyssna på sådant snack. Har länge noterat att han ofta tycks byta mellan poddens X-konto och sitt eget och lagt den lite mer vassa formuleringarna i det senare, säkert för att inte råka komma på kant med LIF avseende podden. Kanske kommer han göra ett bra jobb, men nog kan jag tycka det är lite märkligt att man väljer att anställa någon med den historiken. Dock inte första gången LIF anställer en supporterprofil, det sker lika ofta som ekonomin havererar. Jag är inte helt främmande för att det finns någon slags sammanband där.