2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand 2-1 OT

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand 2-1 OT

Inlägg av Mats_ume »

Nio omgångar kvar och intresset för att starta matchtrådar (samt uppdatera trådstarten med slutresultatet) verkar ha minskat. Som administratör får jag dra mitt strå till stacken. Nu ett par dagars ledighet för laget medan vi andra fokuserar på tisdagens CHL-final mellan Genève-Servette och Skellefteå AIK. Kommer Klas och Wiborg stå på riksväg 50 och heja på spelarbussen, eller gör de laget sällskap i Örebro ishall?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: lör 17 feb 2024, 21:26 , eller gör de laget sällskap i Örebro ishall?
När helvetet fryser till is gissar jag på den.

Bara fortsätta på den inslagna vägen mot Växjö så ska detta nog gå. Örebro sätter inte varenda chans de får, Filip hittar åter formen och framåt sättet vi våra A-lägen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Klas »

Jag är indisponibel tyvärr. Om det nu är bra eller dåligt låter jag vara osagt iofs.
Men torsk mot Örebro i Örebro….finns inte ord nog, ens i min utökade vokabulär, för att beskriva jävligheten i det. Så av ren självbevarelsedrift kanske man ska vara glad att man inte är hemma. Kommer avnjuta spektaklet via paddan uppe vid riksgränsen.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Finns inte på kartan att förlorar här. Bara vi ställer Filip i kassen så vinner vi med 2-1. (Nån gång ska vi göra mer än ett mål)

Sen kan allt hända.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Lillgud »

Skall Leksand gå mot 7nde raka är ju den stora frågan nu…. ???????

Att förlora många matcher på raken utan kunna studsa tillbaka är ett riktigt bottenlags beteende…

För övriga lag i ligan ser det ut så här:
Lagens längsta förlustsvit utan vunnen match under säsongen….

——————-
Växjö 2st raka förluster….som längst har radat upp…
——————-
Färjestad 3st
Frölunda 3st
Timrå 3st
Luleå 3st
———————
Skellefteå 4st
Örebro 4st
———————
Linköping 5st
Rögle 5st
Modo 5st
HV71 5st
———————
Malmö 6st
Leksand 6st (Pågående svit……..)
———————
Oskarshamn 10st (Har även en pågående på 9st matcher)
———————

Leksands kommande 3matcher….
Örebro - Leksand
Leksand - Luleå
Oskarshamn - Leksand

Skall Leksand hinna bryta trenden innan matchen mot Oskarshamn….
Eller skall vi få till ett möte mellan 2st lag som inte verkar kunna vinna den 27Feb….
Skulle vara oerhört förnedrande om vi lyckas torska 3st raka till….med grädde på moset även mot Oskarshamn av bara farten.
Matchen efter Oskarshamn är det Leksand - Frölunda….
Skall vi kunna komma upp i 10raka….rent ut av….
Och kanske kunna rent av tangera Oskarshamns rekord….

————————

Det går bra nu Leksand….

————————
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Lillgud »

Känslan är att nu står Filip i 2 raka….
Örebro borta…………
Och Luleå hemma….

Sen efter det… Mantas får stå borta mot Oskarshamn…
Då ökar chanserna…för att vi kan lyckas torska mot Oskarshamn med….

Kikar man lite mer specifikt mot Örebro….
Vinner Örebro den matchen (3p) , då är de bara 8p bakom oss….
Ett avstånd de kan teoretiskt äta upp…om vi har slutat vinna…

Luleå lär väll med komma riktigt laddade till matchen mot oss…
I nuläget skiljer det bara 2poäng… Mellan Luleå och Leksand…
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Lillgud skrev: sön 18 feb 2024, 08:31 Känslan är att nu står Filip i 2 raka….
Örebro borta…………
Och Luleå hemma….

Sen efter det… Mantas får stå borta mot Oskarshamn…
Då ökar chanserna…för att vi kan lyckas torska mot Oskarshamn med….

Kikar man lite mer specifikt mot Örebro….
Vinner Örebro den matchen (3p) , då är de bara 8p bakom oss….
Ett avstånd de kan teoretiskt äta upp…om vi har slutat vinna…

Luleå lär väll med komma riktigt laddade till matchen mot oss…
I nuläget skiljer det bara 2poäng… Mellan Luleå och Leksand…
Jag skulle vilja få ett ärligt svar på frågan varför de fortfarande delar på målvakterna. Nu på slutet verkar det kvitta eftersom vi bara gör ett mål framåt, och jag vill betona att Mantas inte är dålig och Filip gjorde väl ingen superinsats mot fbk utan att för dens skull vara dålig, Men han är ju bevisat bättre i allt, utom möjligen straffar och borde därför öka våra chanser.

Vill man spela bästa laget eller går man för mycket på fjolårets siffror..? Eller är det för mycket rött hos ledarna?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Gösen »

Man vill antagligen hållit igång båda två samtidigt som man vill hålla bägge fräscha inför slutspelet.
Men bästa sättet att hålla dem fräscha är att säkra topp 6 och få 12 dagars vila mellan grundspel och kvartsfinal.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Sniper »

Jag märker att jag för varje förlust skyr matchtrådsupptakten mer och mer. Spjärnar emot likt kapten Quint när han gled in i hajen. För att inte tala om själva matchen - jag vill inte bli slukad av ytterligare ett motståndarlag.

Nu är jag här förhållandevis tidigt, men jag kan inte förstå hur Leksand överhuvudtaget ska kunna vinna. Inte för att de i grunden är ett sämre lag än Örebro, tvärtom, utan för att lagets tro och självförtroende är på botten.

Som vanligt finns inget annat botemedel än att gå emot misströstan och kämpa hårdare än vanligt. Tur, marginaler och vändning kommer till den som först gör jobbet. Oftast först i matchen efter. Men detta kanske är matchen efter? Själv vet jag inte eftersom jag slutade titta en bit in i andra igår.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Wittgenstein »

När får vi ringa och berätta om en leksandsseger igen? På torsdag kväll? Det börjar kännas så längesedan att jag nästan börjar tro att vi då ringde från en analog telefon. Kanske hade vi sett klart på Rederiet, smugit fram sidan 377 på text-tv och med bultande hjärta följt de sista minuterna via målservice. Kanske slog vi på radion? "Bam-bam bam bam ba...måååål". Och segern var säkrad. Var det då? Jag minns snart inte...
Televerket.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Sniper »

- Lördag-torsdagsuppehållen brukar vara sega, men skönt att inte behöva uppleva en enda förlust fyra veckodagar.
- Fr.o.m. torsdag blir det matchtätt serien ut: match varannan eller var tredje dag, nio till antalet.
- Vid topp 6 efter 52 omgångar får vi i väntan på kvartsfinal luta oss tillbaka 12-22 mars och följa åttondelar och kvalhockey https://hockeysverige.se/2024/02/01/sa- ... valet-2024
- Vid missad topp 6 blir det spel ganska omgående och därefter antingen 3-5 dagars vila fram till kvartsfinal eller ett uppehåll som varar ända till september.

Bild
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Bagarn »

Svacka eller genomklappning?

Det är frågan för laget.
Med tanke på tabelläget borde det finnas glädje och en ”allt att vinna” känsla i omklädningsrummet.
Kommer vi upp på banan igen, så är svackan väldigt vältajmad. Ett lag är sällan så bra som efter att vänt en längre förlustrad.

Pandemisäsongen var tvärtom där vi radade upp vinster och allt kom gratis. Då var vi väldigt sköra istället när slutspelet kom.

Men som sagt ÄR det en svacka?
Jag vet fan inte.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: lör 17 feb 2024, 21:40 Jag är indisponibel tyvärr. Om det nu är bra eller dåligt låter jag vara osagt iofs.
Men torsk mot Örebro i Örebro….finns inte ord nog, ens i min utökade vokabulär, för att beskriva jävligheten i det. Så av ren självbevarelsedrift kanske man ska vara glad att man inte är hemma. Kommer avnjuta spektaklet via paddan uppe vid riksgränsen.
Själv är jag inte ens sugen på att vara på plats i den skithallen de kallar för Arena, inte ens när Leksand är på besök. Många bekanta som håller på andra lag som säger att de ändå vill ha Örebro kvar för att kunna se SHL i närheten. Själv åker jag hellre en timme eller två extra och kollar någon annanstans.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Sniper »

Örebros besked: Emil Larssons säsong troligtvis över
Emil Larsson fick en skridsko på underarmen.
Nu har han opererats.
– Med stor sannolikhet spelar inte Emil mer den här säsongen, säger Örebros lagläkare Ulf Nordström.https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... tvis-over/
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Då vi numera mer eller mindre även måste förlita oss på andra resultat är det läge att kika lite närmare på våra största konkurrenter. Siffrorna anger poäng ifrån oss. Tik har en match mer spelad. Vi måste ha två av dessa bakom oss när serien är färdigspelad för att nå topp 6.
Luleå -2, Timrå +2 och Linköping +6.

Luleå möter här IKO. En säker etta. Bombsäker förstås. Iko slog de faktiskt i höstas men Luleå är något bättre idag och Iko är sämre. Dessutom har Luleå vunnit de två senaste och dessförinnan säkert många fler. Som sagt en säker etta. Det enda som kan tala för Iko är underskattning i samband med att Iko nu vill varva upp inför kvalet och faktisk försöker vinna för en gångs skull.

Timrå i sin tur möter HV nere i J-köp. Mer osäkert här. HV har definitivt en bra chans när de är ganska hemmastarka. Förlorade mot Saik nyss men vem gör inte det :(
Timrås senaste stortorsk mot Modo svider förstås och de har inte gått särskilt bra, lite stagnerat i tabellen har de. Jag tror HV tar det i kraft av hemmaplan och desperation, avd sista halmstrået. Förlorar de så kan det skilja 8 poäng på bara 8 matcher att ta igen det, vilket enl mig brukar vara maxgränsen för vad man kan klara.

LHC. En avlägsen räddningsplanka som inte mycket tyder på att vi tar oss förbi, men 6 poäng på 9 matcher är fullt möjligt bara vi börjar vinna nu så de får vara med här.
De möter Malmö nere i skåne. Bra för oss om Malmö vinner men det ser svårt ut. LHC har vunnit samtliga tre möten, dock var segern just i Malmö hårfin så är det någonstans Mif har chansen mot de så är det på hemmaplan. De borde dessutom vara snäppet mer desperata till poängen.
Väldigt osäkert. Luktar x i bästa fall men hoppas Malmö skräller.

Däremot måste vi vinna för att det ska ge någon effekt i LHCs matcher. Skiljer det 9 poäng med 8 matcher kvar så är det i princip kört att komma förbi dom.

Vi har alltså goda chanser att halka upp på topp 6 redan på torsdag i egenskap av 3 poäng mot Örebro. Här kan jag inte tippa annat än vad jag skrev efter Växjömatchen. Vi vinner. Men även om vi inte gör det så är det inte för sent. Däremot MÅSTE vi då vinna 3 poäng hemma mot Luleå på lördag. Men det tar vi då. Jag vet inte.. kanske mår vi bättre av att jaga istället för att bli jagad? Våra otaliga ledningsmål och otaliga tappade ledningar till förlust tyder på det.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!