2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo 6-3

Matchtrådar för alla matcher.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo 6-3

Inlägg av harfager »

Kör bara kör…
Senast redigerad av harfager den tor 07 mar 2024, 21:16, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Gösen »

Medans Wiborg ligger och slappar i en säng och äter bilmörad älggryta så funderar Uffe på skogen i stort och varför MO och Domsjö AB, numera Holmen Skog inte har bytt namn på sitt hockeylag.
Men allra mest funderar han som alltid på Leksand och resan vi gjort.


Vi kom körande genom skogen
Genom ett landskap som var svart och stort
Vi hade åkt hela natten längs denna ödsliga väg
Vi hade kört länge, vi hade kört fort

Vi hade tagit oss ut ur mörkret
Vi hade en lång natt bakom oss
Nu kunde vi se långt bort i fjärran
Vi hade tagit oss ut ur mörkret
Det var så skönt att se ljuset igen


Ulf Lundell - Ut ur mörkret
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Gösen »

Enligt uppgift tränar Knuts i väst men är inte uttagningsbar vilket ikväll antagligen betyder samma lag (uppställning?) som senast.

Tingsryd och Västerås spelar säsongens sista match imorgon vilket betyder att vi från Lördag (om inga skador dyker upp ikväll) har 15 forwards och 9 backar tillgängliga.

Vinst idag så är vi i princip klara för topp 6 och får från tisdag nio dagar att träna in de nya killarna i spelsystemet.

Men först en match mot ett lag som antagligen vill vinna ännu mer än vad vi vill. Modo i dagsläget på sista slutspelsplats endast 1 poäng före jagande Malmö och Rögle. Kan bli slutspelskarraktär och skador redan ikväll.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: tor 07 mar 2024, 07:58 Medans Wiborg ligger och slappar i en säng och äter bilmörad älggryta så funderar Uffe på skogen i stort och varför MO och Domsjö AB, numera Holmen Skog inte har bytt namn på sitt hockeylag.
Men allra mest funderar han som alltid på Leksand och resan vi gjort.


Vi kom körande genom skogen
Genom ett landskap som var svart och stort
Vi hade åkt hela natten längs denna ödsliga väg
Vi hade kört länge, vi hade kört fort

Vi hade tagit oss ut ur mörkret
Vi hade en lång natt bakom oss
Nu kunde vi se långt bort i fjärran
Vi hade tagit oss ut ur mörkret
Det var så skönt att se ljuset igen


Ulf Lundell - Ut ur mörkret
Är det detta som illustreras här? https://www.youtube.com/watch?v=zbRyKNTKZag
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: tor 07 mar 2024, 09:04

Är det detta som illustreras här? https://www.youtube.com/watch?v=zbRyKNTKZag
Klas fick enligt rekonstruktionen stödkrage och firade med champagne när den kunde tas av.
Är Wiborg nya grannen i Beck?

https://m.youtube.com/watch?v=kcOS5kI6W ... RsZw%3D%3D
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Sniper »

Jag tror jag aldrig haft en ryggsäck. Inte ens som barn. Går lika bra med en kasse från Mårtas.

LIF-spelarna har dock haft ryggsäckar - i form av vissa lag och sättet de spelar. Dit hör normalt inte Modo. Antagligen ännu mindre ikväll med tanke på att Örnsköldsvik i förrgår firade säkrat kontrakt som SM-guld. Vad som sker hädanefter är bara bonus. Bara att föreställa sig vad det kan innebära i avslappnat spel.

Kommer Leksand hitta ett sätt sjabbla bort topp 6? Inte om man ska tro Tomas Jonsson.
(...) jag har sett så mycket som är bra. Jag tjatar om det. Blir det vinst i morgon [Luleå] då kan det hända saker, jag är helt övertygad om det. Jag tror de kommer bli livsfarliga i slutspelet. Det man har sett med ”Challe” och ”Challe” är att de försvarar sig på ett bättre sätt [...)
Matchsponsor är ICA Supermarket Mårtas.

Bild

Vi har älgen för helgen, maten för faten
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: tor 07 mar 2024, 10:05
Mats_ume skrev: tor 07 mar 2024, 09:04

Är det detta som illustreras här? https://www.youtube.com/watch?v=zbRyKNTKZag
Klas fick enligt rekonstruktionen stödkrage och firade med champagne när den kunde tas av.
Är Wiborg nya grannen i Beck?

https://m.youtube.com/watch?v=kcOS5kI6W ... RsZw%3D%3D
Nope, jag skulle aldrig kunna bära upp en gurka i kavajfickan på det där sättet. Inte i närheten lika cool...
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: tor 07 mar 2024, 08:56 Enligt uppgift tränar Knuts i väst men är inte uttagningsbar vilket ikväll antagligen betyder samma lag (uppställning?) som senast.
I FKs sändning från/efter träningen nämndes att det tränades i samma uppställningar som senaste matchen, men att Fred och Eljas var med.

Jag såg dock att under två olika spelövningar spelade Hrivik med Ash och Lang. Så man kan inte veta säkert.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: tor 07 mar 2024, 08:56Tingsryd och Västerås spelar säsongens sista match imorgon vilket betyder att vi från Lördag (om inga skador dyker upp ikväll) har 15 forwards och 9 backar tillgängliga.
Hellberg borde väl om inte annat bli ett kanontillskott i J20 lagom till slutspelet.
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av svepet »

Skulle gärna se forwards formeras så här:
Cehlarik-Vejdemo-FUS
Max-PZ-Elvenes
Kloos-Hrivik-Ash
Lang-Östman-Karlberg

Ev skifta FUS o Elvenes o återförena succékedjan då Elvenes kommit i form igen o även Vejdemo blir allt bättre igen. Annars intressant vad Max o Elvenes skulle kunna uträtta tillsammans.

PZ får man ut mest av med Max o Hrivik-linan blir tyngre men kanske mindre spetsig såklart. Lang o Karlberg verkar trivas väldigt bra tillsammans så fortsätt så.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Stjärnan »

Då håller vi på oss och Linköping ikväll då.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Aggeman »

Stjärnan skrev: tor 07 mar 2024, 13:38 Då håller vi på oss och Linköping ikväll då.
Vinner vi våra matcher spelar det mindre roll, jag ser gärna att Linköping missar topp sex. Åsikten enbart grundad i avsky.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: tor 07 mar 2024, 13:46
Stjärnan skrev: tor 07 mar 2024, 13:38 Då håller vi på oss och Linköping ikväll då.
Vinner vi våra matcher spelar det mindre roll, jag ser gärna att Linköping missar topp sex. Åsikten enbart grundad i avsky.
Håller med och jag ser gärna att vi tar oss upp på femte eller fjärde plats så vi får möta Frölunda då jag hellre möter dem än Skellefteå av någon anledning. Jag håller även en liten tumme för Rögle, Modo (dock inte denna match givetvis) och Malmö så att några av de lagen slår ut Örebro från topp tio...
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Stjärnan »

Aggeman skrev: tor 07 mar 2024, 13:46
Stjärnan skrev: tor 07 mar 2024, 13:38 Då håller vi på oss och Linköping ikväll då.
Vinner vi våra matcher spelar det mindre roll, jag ser gärna att Linköping missar topp sex. Åsikten enbart grundad i avsky.
Och jag bryr mig inte om var något annat lag hamnar. Bara vi klarar våra mål. Därför ser jag gärna att vi blir klara redan ikväll för top 6 och sedan kan fortsätta sikta mot att behålla 5e eller nå 4e platsen.

Egentligen räcker det ju om vi vinner vår sista grundseriematch, men vem vill vänta på att det ev ska ske..
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Bagarn »

Elvenes fortsatt i 3e. FAN!
Bara att hoppas att Zacke sätter den chans som han med 100% sannolikhet kommer få av #25
(kul detalj att kolla in Zackes blick när han får drömläget i slutet mot Rögle, rakt ned i isen blundandes)

Lite orolig att vi vankas in i en falsk trygghet efter vinsterna.
Tycker vi stoppat blödningen genom:
- aningen tightare defensiv
- Max, som har gjort ett antal solomål/stölder
- FILIP LARSSONs storspel som släppt in typ 4 mål på dessa matcher. Enskilt största anledningen.

Offensiven måste varva igång!

Vi är inte riktigt där vi var mellan runda 10-30. Ännu.