Tjomme
-
Re: Tjomme
Fan vad fint ändå!
-
Någon som ser den utlovade sändningen på fb?
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
-
Kollar nu tänkte jag. I alla fall scrolla igenom en smula…
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
3 säsongers förlängning! Snyggt!!
Dags att lägga krut på Elve och Klo
Dags att lägga krut på Elve och Klo
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Jag hittade den till slut och kunde spola tillbaka så jag såg hela sändningen. Nyheten var ju att Tjomme förlängt med tre år och att de intygade att ekonomin var under uppsikt. Något annat nytt framkom inte egentligen.
Enda gången det spetsade till sig var när det kom en fråga om Kloos och Elvenes. Tjomme svävade lite på frågan och sa att det beror väl lite på hur Elvenes såg saken. Kloos kommenterade han inte ens. Jag tolkade det som att det inte ser så ljust ut i de fallen.
Vidare har Knuts ett år till och när det gäller Karlsson och Östman fick vi inte veta nåt.
Tjomme vill gärna se M.Karlberg kvar i laget men mer än så sa han inte.
Tjomme förlängt med tre år. De har koll på ekonomin. Det var väl vad vi fick veta.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
Tappar vi Elvenes är det ju bara att värva tillbaka CC.
Kör CCCPkedjan en sväng till.
Kan Jagr så kan TJ.
Kloos kanske tappade lite Go när ekonomin uppdagades, men det löser sig.
Kör CCCPkedjan en sväng till.
Kan Jagr så kan TJ.
Kloos kanske tappade lite Go när ekonomin uppdagades, men det löser sig.
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
- Intendent
Tittarfråga: Kommer importspelarna få sina bonusar?
Gärdsback: Det är ambitionen.

* * *
I övrigt konstaterade vi att tf VD duckade frågan vad som händer om LIF åker ner i Hockeyallsvenskan. Det är en tanke han inte ens tänker.
* * *
I övrigt konstaterade vi att tf VD duckade frågan vad som händer om LIF åker ner i Hockeyallsvenskan. Det är en tanke han inte ens tänker.
-
Tjomme hintade ju också om att vi skulle vänta och se vad tomten kunde komma med när det gäller förlängning med Mackan.
-
Är det sant? Uttryckte karln sig så? Minst sagt anmärkningsvärt. Vilken hockeyspelare med förnuftet i behåll vill skriva ett avtal med en klubb vars VD uttrycker sig så?Sniper skrev: tis 10 dec 2024, 19:58 Tittarfråga: Kommer importspelarna få sina bonusar?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
- Intendent
Yep. Jag gick genast till FK för att se om de hade det som liverapporteringsrubrik (och jag hade inte klandrat dem).Wittgenstein skrev: tis 10 dec 2024, 23:38Är det sant? Uttryckte karln sig så? Minst sagt anmärkningsvärt. Vilken hockeyspelare med förnuftet i behåll vill skriva ett avtal med en klubb vars VD uttrycker sig så?Sniper skrev: tis 10 dec 2024, 19:58 Tittarfråga: Kommer importspelarna få sina bonusar?
Jag vill ju tro på herrarnas ansträngningar att vända skutan - och gör det väl också i ganska hög grad - men nog verkar det lite skakigt av ordvalen att döma.
-
Frågan är hur mycket allt stök har påverkat våra potentiella kontraktsförlängningar. Om det kändes som 60-40 med Elvenes för ett par månader sen så känns det snarare som 10-90 nu
-
Bra jobbat styrelsen som trots det ekonomiska läget lyckats åstadkomma en förlängning med T. Johansson!
-
Nu vill vi ha en om Karlberg och Elvenes också.Gösen skrev: tis 10 dec 2024, 18:36Oavsett så är det skönt med åtminstone EN röd tråd i vår verksamhetsstyrning.Sniper skrev: tis 10 dec 2024, 18:33 Mina specialtrådar för enskilda spelare och ledare slutar alltid lyckligt. Det är sen gammalt.
Hrivik, Max och nu Tjomme.
Hur sen kontraktstiden artar sig är en helt annan sak![]()
Men det får man väl ändå ge dem att de inte verkar försköna sanningen. Inte bara ge oss de ord vi vill höra utan snarare den bistra sanningen. Själv börjar jag få förtroende för styrelsen igen, det hade jag inte för ett drygt halvår sedan.Sniper skrev: ons 11 dec 2024, 07:38Yep. Jag gick genast till FK för att se om de hade det som liverapporteringsrubrik (och jag hade inte klandrat dem).Wittgenstein skrev: tis 10 dec 2024, 23:38Är det sant? Uttryckte karln sig så? Minst sagt anmärkningsvärt. Vilken hockeyspelare med förnuftet i behåll vill skriva ett avtal med en klubb vars VD uttrycker sig så?Sniper skrev: tis 10 dec 2024, 19:58 Tittarfråga: Kommer importspelarna få sina bonusar?
Jag vill ju tro på herrarnas ansträngningar att vända skutan - och gör det väl också i ganska hög grad - men nog verkar det lite skakigt av ordvalen att döma.
Pain is temporary, glory is forever