2024-10-05 Lördag 18:00 Leksand - Örebro 1-2 OT
-
-
- Gammal räv
Re: 2024-10-05 Lördag 18:00 Leksand - Örebro
Du hann först!
-
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Ge Hellberg chansen nu, peta MK och Knuts och in med två hungriga från J20.
-
- Gammal räv
-
Största bekymret är läckaget hemåt. Är det rätt att testa Gidlöf, i ett läge där laget är så jävla skört? Om han får samma hjälp som Hellsten så har vi snart tre målvakter med kraschat självförtroende.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
-
Känns ju inte riktigt rätt o starta Gidlöf i ett sånt här läge heller. Men vem vet, han kanske gör succé.
Hursomhelst är det inte lätt att vara målvakt med detta försvaret.
-
Tittat på highlights eller vad man ska kalla det och visst ingen av våra målvakter är i zonen men dom har ju även precis noll hjälp av våra utespelare.
Kanske lika bra att Hellsten får den här matchen då det kanske ger minst skada på självförtroendet vid förlust.
Underprestation deluxe på våra stjärnor så kanske någon av dom som ska vila en match också men håller med om att både Knuts och Karlsson blivit alldeles för bekväma och borde lägga skridskorna på hyllan.
Kanske lika bra att Hellsten får den här matchen då det kanske ger minst skada på självförtroendet vid förlust.
Underprestation deluxe på våra stjärnor så kanske någon av dom som ska vila en match också men håller med om att både Knuts och Karlsson blivit alldeles för bekväma och borde lägga skridskorna på hyllan.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Var några som tryckte på att PP var bättre i år än förra året. Vad vet jag men kanske finns underliggande statistik på det, hur pucken passas osv, men att man räknar bort effektiviteten. Vad jag kan se så ser det iaf betydligt sämre ut än förra året vi den här tiden. Som mycket annat. 6,67% i PP det är katastrofalt uselt det kan väl ingen förneka.
Försvaret är uselt, framåt i PP går det fortsatt lika trögt som förra året. Vad har vi förbättrat/uppgraderat mot förra året? Kontinuiteten? Arbetsmiljön? Kravställningen? Mysfaktorn?
Den här matchen ska vi vinna. Annars börjar även jag bli lite orolig...
Försvaret är uselt, framåt i PP går det fortsatt lika trögt som förra året. Vad har vi förbättrat/uppgraderat mot förra året? Kontinuiteten? Arbetsmiljön? Kravställningen? Mysfaktorn?
Den här matchen ska vi vinna. Annars börjar även jag bli lite orolig...
-
Att PP-träningen ännu inte gett önskat resultat kan bland annat bero på att han som är tänkt att styra PP1 varit bänkad ett par matcher.
-
Har vi ens någonsin slagit Örebro hemma?
Givetvis tar vi ytterligare en torsk i morgon.
Vi kan inte göra mål på våra chanser. Chanser vi då och då inte ens skapar. Vi skpade väl 15 heta chanser eller nåt sånt i går så det blir nog några matcher utan nu framöver.
Vi kan inte försvara oss.
Våra målvakter släpper in typ vart 5e skott i snitt.
Vi skapar i snitt en chans per PP.
Knuts ser ut att ha blivit 20 år äldre under sommaren. Har han fått nån bieffekt från solariet?
Hoppet står till Lang, Kloos, Elvenes och Karlberg. Det är de enda som visat något framåt. Bakåt har ingen visat något positivt alls.
Tippar 0-3
Givetvis tar vi ytterligare en torsk i morgon.
Vi kan inte göra mål på våra chanser. Chanser vi då och då inte ens skapar. Vi skpade väl 15 heta chanser eller nåt sånt i går så det blir nog några matcher utan nu framöver.
Vi kan inte försvara oss.
Våra målvakter släpper in typ vart 5e skott i snitt.
Vi skapar i snitt en chans per PP.
Knuts ser ut att ha blivit 20 år äldre under sommaren. Har han fått nån bieffekt från solariet?
Hoppet står till Lang, Kloos, Elvenes och Karlberg. Det är de enda som visat något framåt. Bakåt har ingen visat något positivt alls.
Tippar 0-3
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Det var lite ”varför skulle man få den här frågan i knät”. Det hade varit roligare om det hade varit om ett år (...), säger Andreas Gärdsback.
Sporten är vår ädelsten, och den ska vi vårda på alla sätt (...)
Ja, visst är den härlig? Och jag tänker på min ädelstenssamling nere i förrådet. Äkta ädelstenar, halvädelstenar, mineraler. Inte ens äkta ädelstenar är alla gånger så imponerande. Bland annat har jag en rå smaragd. Vad kostade den när jag köpte den på 90-talet? Femtiolapp?Det är kortfattat vår status just nu och vi återkommer så fort vi har något färdigt att kommunicera. Fram till dess, stötta vårt lag, vi är i början av en härlig säsong (...)
Tycker spelarna - många med utgående kontrakt - att det är störande att det inte är klart med GM/sportchef? Eller är det egentligen klart? Vet de något vi inte vet och ogillar det?
Och varför har den tidigare så självlysande Anton Johansson slocknat? Varför har utvecklingen avstannat? Är han negativt påverkad av något?
Slutligen: varför är den normalt så kommunikative TJ helt tyst?
-
Detta fick jag på mailen nyss:
Medlemsträff
Kom på medlemsträff nu på lördag den 5 oktober inför matchen mot Örebro. Vi kör från 16.20 och där får du bland annat träffa vår klubbdirektör Andreas Hedbom och Thomas ”Tjomme” Johansson. Anmäl dig här.
-
Din samling av saker du samlat på ökar med en nästan skrämmande konstant.
Börjar tro att när du byter lägenhet -som brukligt är i Stockholm- så är det varken storlek, läge eller skick som är viktigt. Det är storleken på källaren som är det enda som betyder något och när du pratar om cykelkällaren så inser jag först nu att det inte handlar om någon gemensam för hela huset utan att du har en helt egen med en gedigen samling, omfattande flera 100-tals cyklar från världens alla hörn.
Börjar tro att när du byter lägenhet -som brukligt är i Stockholm- så är det varken storlek, läge eller skick som är viktigt. Det är storleken på källaren som är det enda som betyder något och när du pratar om cykelkällaren så inser jag först nu att det inte handlar om någon gemensam för hela huset utan att du har en helt egen med en gedigen samling, omfattande flera 100-tals cyklar från världens alla hörn.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Igår under match satt jag och tänkte på vändningens lagar. Att det sällan vänder förrän man kämpat föredömligt men ändå förlorat. Att man måste förtjäna vändningen. Att den kommer i efterföljande match.
Igår under match - närmare bestämt när Skellefteå gick fram till 3-1 - tänkte jag att det här kan bli värre än Växjös 8-1 ifjol. Men det blev inte så illa. Laget började aldrig sloka med huvudet trots att allt grinade emot.
Har de nu förtjänat vändningen? Kommer den mot Örebro?
Igår under match - närmare bestämt när Skellefteå gick fram till 3-1 - tänkte jag att det här kan bli värre än Växjös 8-1 ifjol. Men det blev inte så illa. Laget började aldrig sloka med huvudet trots att allt grinade emot.
Har de nu förtjänat vändningen? Kommer den mot Örebro?