Arenaupplevelsen

Användarens profilbild
Wiborg

Re: Arenaupplevelsen

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: lör 28 dec 2024, 20:55 Buss?
Din lata värmlänning :mrgreen:
Det är typ 1,5 km promenad.
Till och med min 4-åring pallar den promenaden (om än med en del gnäll) ;-)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Gösen skrev: tis 12 nov 2024, 14:37 och skapa (om det går) en dovare belysning över publikplatserna.
Tack till den som sett till att detta skett!
I vart fall på B och C. A är antagligen svårare.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Gösen skrev: sön 19 jan 2025, 09:15
Gösen skrev: tis 12 nov 2024, 14:37 och skapa (om det går) en dovare belysning över publikplatserna.
Tack till den som sett till att detta skett!
I vart fall på B och C. A är antagligen svårare.
Kanske ska låta publiken styra belysningen på läktarna via en app? Upptänt och ljust vid trevligt och engagerat spel och allt dovare när spelet är som ett mörker. Ger spelarna en direkt och tydlig feedback till skillnad från nu, då det är samma malande och gärna lite ”krigare, krigare, krigare” trots dålig inställning och slappt spel överlag.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Det här med hymn har ju diskuterats i en annan tråd men är väl något som hör till arenaupplevelsen i allra högsta grad. Många gillar inte "Bröder" men lika många gillar väl den gissar jag.
Själv håller jag mig väldigt neutral i denna fråga, en hymn kommer aldrig tilltala alla oavsett, personligen tycker jag man kan variera sig här och köra olika hymner och variera sig lite allt efter säsongen går OM man nu ens ska ha någon. Jag har inte hört något lag som har en bra hymn i SHL och knappt någon annanstans heller, men visst kan det vara trevligt för de som gillar allsång, även om man då kanske lika gärna ska bege sig till Skansen och hälsa på Pernilla eller möjligen Lotta på Liseberg. En hymn/allsång blir aldrig riktigt bra/mäktig förrän det är riktigt många som sjunger, typ som hos vissa lag i Premier League, men inte ens där funkar det bra på alla arenor.
Kanske ska man också göra som lagen där och i så fall välja en redan befintlig och populär låt i så fall som egentligen inte behöver vara skriven till just detta ändamål. Dessa specialskrivna låtar blir ofta inte så bra och ofta lite för klämkäcka och framförallt för långa, man hör dem dessutom ingen annanstans än just i arenan och även det tycker jag är en avgörande detalj som sänker vitsen med denna idé om en hymn, men som sagt visst kan det vara en trevlig detalj för de som gillar allsång, men det finns SÅ mycket annat än en hymn som kan höja arenaupplevelsen.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Luleå tycker jag är de enda (som jag sett) som tar detta med intro på allvar och gör det riktigt bra. Överlägset bäst i SHL av alla jag sett, en bra kombination av ljusspel, bildprojektion (på isen som jag tycker blir bra) och ljud.
Notera dock att jag tycker 2023 år intro är mycket bättre (då man inte har en hymn utan bara skriker luleå till tonerna av ac/dc:d TNT) än 2024 där hymnen bara gör det segt och långdraget (hade föredragit den vid annat tillfälle om den ens ska finnas med alls), vad tycker ni?

2023

2024
Användarens profilbild
Masjavel_

Inlägg av Masjavel_ »

Var det inte Jakob Porser som slantade ur egen ficka för Luleås isprojektor ?
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Masjavel_ skrev: ons 22 jan 2025, 19:10 Var det inte Jakob Porser som slantade ur egen ficka för Luleås isprojektor ?
Det kunde man ge sig sjutton på :/ Finns det ingen som kan sponsra oss med en? För visst blir det bra?
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Detta är ju lite häftigt också om det gick att ordna något liknande

...man använder sig alltså av publikens smartphones
Jjax

Inlägg av Jjax »

För min del finns det två saker som jag tycker har överlevt sig själv. De där eldsprutande sakerna och pris till första målskytt. Gillade projektorn i övrigt tänk nytt och inte för långt intro.
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Att vi börjar vinna hockeymatcher. Det skulle öka min arenaupplevelse med 100%.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff