2024-11-23 Lördag 15:15 Leksand - Luleå 2-1
-
2024-11-23 Lördag 15:15 Leksand - Luleå 2-1
Skadelistan:
Mantas Armalis
Eddie Larsson
Arvid Eljas
Martin Karlsson
Lucas Elvenes
Peter Cehlarik
Patrik Zackrisson
Karlsson trillade och slog i huvudet på träning. Cehlarik får vi hoppas på att han plockades av som en säkerhetsåtgärd. Zackrisson och Elvenes är väl oklart men har kanske åkt på Östmans "influensa". Förhoppningsvis är Elvenes åter.
Övrigt: familjedag och i skrivande stund näst intill utsålt.
Mantas Armalis
Eddie Larsson
Arvid Eljas
Martin Karlsson
Lucas Elvenes
Peter Cehlarik
Patrik Zackrisson
Karlsson trillade och slog i huvudet på träning. Cehlarik får vi hoppas på att han plockades av som en säkerhetsåtgärd. Zackrisson och Elvenes är väl oklart men har kanske åkt på Östmans "influensa". Förhoppningsvis är Elvenes åter.
Övrigt: familjedag och i skrivande stund näst intill utsålt.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Re: 2024-11-23 Lördag 15:15 Leksand - Luleå
Satt och läste gårdagens matchtråd som alltid, dagen efter match och funderade på om jag skulle göra nåt som jag aldrig gjort hittills; starta morgondagens matchtråd. Men jag var tre minuter för sen, Gösen slog mig. 
Hur som helst, hoppas nu mer än nånsin på ordspråket "Det är i motvind..."osv, med tanke på alla skador, då jag ska upp och se första hemmamatchen på 2 säsonger tror jag. Drar med en småländsk granne upp och övernattar i en av Moskogens stugor, ska bli en förjävla kul grabbhelg. Vore ju underbart om den kunde krönas med 3 poäng.
Vart är bästa stället att käka lördagslunchen på anser ni? Ge mig några tips, så vi inte bara pratar match i matchtråden. Nån gång kan vi väl hamna utanför ämnet?
Nyfiken som fan på uppdateringar och Kjell-Erik och Zacke nu bara..

Hur som helst, hoppas nu mer än nånsin på ordspråket "Det är i motvind..."osv, med tanke på alla skador, då jag ska upp och se första hemmamatchen på 2 säsonger tror jag. Drar med en småländsk granne upp och övernattar i en av Moskogens stugor, ska bli en förjävla kul grabbhelg. Vore ju underbart om den kunde krönas med 3 poäng.
Vart är bästa stället att käka lördagslunchen på anser ni? Ge mig några tips, så vi inte bara pratar match i matchtråden. Nån gång kan vi väl hamna utanför ämnet?

-
- Intendent
Svår match (skojar du?).Den äldsta Nyckel Fatöl då det var Luleå bryggeri innan det blev nyckel bryggeri. Men L på sidan. Svår burk!
https://www.tradera.com/item/290409/651 ... a-bryggeri
Nyckel: få tillbaka ett par skadade forwards och målvaktsspel av högsta klass (Gidlöf?).
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
På hallen är ett bra alternativ om man vill snegla på morgonvärmningen. På matchdagar öppnar den dock inte förens två timmar innan, så det är ju trist. Man får snegla in på lunchen på fredagen då laget är på is runt 11:00.Ställbergarn skrev: fre 22 nov 2024, 08:09 Vart är bästa stället att käka lördagslunchen på anser ni? Ge mig några tips, så vi inte bara pratar match i matchtråden. Nån gång kan vi väl hamna utanför ämnet?
Superstars brukar göra reklam för både förfest och efterfest på Freds. Annars är Wanpens bra.
-
Enl minichalle så kommer Luleå inte göra ett enda misstag i morgon. Jag hoppas han har fel där eftersom det annars innebär att vi inte kommer göra ett enda mål.
Tippar 1-4. Vi börjar halka in i svackan (vårt normala tillstånd) igen och får det extra jobbigt utan PC.
Zacke ser ut att bli med dock, tack o lov.
Tippar 1-4. Vi börjar halka in i svackan (vårt normala tillstånd) igen och får det extra jobbigt utan PC.
Zacke ser ut att bli med dock, tack o lov.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
- Intendent
HÄR:I övrigt gäller fortsatt veckans tidigare skaderapport som ni hittar HÄR.
https://www.leksandsif.se/article/zktasnc-30ead/view
I morgon är en ny dag.Lucas Elvenes
- Lucas ådrog sig en skada under lördagens match mot Timrå som gör att han behöver stå över morgondagens match mot Linköping. Vi gör nya bedömningar och uppdateringar av läget dag för dag.
https://www.leksandsif.se/article/v3dasn8-30ead/view
-
I går var i dag imorgon.
Nu vill jag veta. Z. Lucas?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
13:15 kommer svaret.
Fram till dess kan jag passa på att höja blodtrycket genom att påminna om att vi idag möter spelare som Omark, Brome och Shinnimin.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
- Intendent
Sv: 2024-11-23, SHL-match 20, Leksand - Luleå
Inlägg av Jonken Idag 09:33
Tidig bortamatch idag. Brukar detta vara en bra kombination för oss?
Statistiskt är vi just nu bättre på det mesta i SHL -jämfört med Leksand. Det ENDA LIF slår oss på; är att de har mindre utvisningsminuter än oss.
Såna här matcher känns ju ALLTID på förhand lite 'så där'. I SHL har man inte råd att dra på sig mysbyxorna -eller tro att spegelbilden ser lite skönare ut än den faktiskt gör.
Kort så här: De LHF-spelare som inte känner för att jobba i systemet idag...![]()
![]()
![]()
av Pontaking Idag 09:37
Det här är verkligen en typisk match där vi förlorar. I bra form och tror vi redan vunnit på förhand.
https://www.luleahockeyforum.com/t2698- ... sand-luleaJonken Idag 09:47
Exakt så. När precis allt är uppdukat; så brukar det komma en oförklarligt brutal soppa torsk från ingenstans...
Istället för att förstå; att vi faktiskt gästar Tegera Arena idag i Dalarna. Leksand är ingen jävla plastförening! De spelar alltid 6- mot 5 hemma (publiken). Dessutom har vi; trots att vi vunnit: Haft ett pärlband med med jäkligt märkliga domslut mot oss på sista tiden i matcherna.
För alla de som kör manuellt med kulram: Hur många procent kan vi dippa idag; för att ändå få med oss poäng från Dalarna?
-
- Intendent
Gösen skrev: lör 23 nov 2024, 09:3913:15 kommer svaret.
Fram till dess kan jag passa på att höja blodtrycket genom att påminna om att vi idag möter spelare som Omark, Brome och Shinnimin.
#18iTaket
23 november 2024, 09:04
Enligt källor spelar Lucas inte idag om inte nått extraordinärt inträffar under förmiddagen.
-
Sniper skrev: lör 23 nov 2024, 09:50#18iTaket
23 november 2024, 09:04
Enligt källor spelar Lucas inte idag om inte nått extraordinärt inträffar under förmiddagen.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
-
- Intendent
idag är det alltså internationella hattdagen. Är det någon som vågar sig på att tippa ett hattrick i ett läge man knappt förstår hur Leksand ens ska kunna göra tre mål med utspritt målskytte. När vi senast tippade tvåmålsskyttar blev det istället en motståndarspelare som gjorde två.
Men här kommer ett tips från mig: Marcus Karlberg.
-
Man ska aldrig ge upp sina drömmar. Idag får vi spela powerplay fler än en eller två gånger som vi max brukar belönas med. Idag testar vi dessutom att sätta upp Rindell för slagskott från blå och voila hattrick från finnen som därmed går från hackkyckling till det bästa nyförvärvet sedan Gulobovski dominerade på Åland.Sniper skrev: lör 23 nov 2024, 12:35 idag är det alltså internationella hattdagen. Är det någon som vågar sig på att tippa ett hattrick i ett läge man knappt förstår hur Leksand ens ska kunna göra tre mål med utspritt målskytte. När vi senast tippade tvåmålsskyttar blev det istället en motståndarspelare som gjorde två.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
-
Efter att ha genomlidit en match med Broc Little så påminner du om detta. Jag ska testa att kräkas innan matchen börjar denna gång.Gösen skrev: lör 23 nov 2024, 09:3913:15 kommer svaret.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
-
Ser tunnt ut idag. Losing streak incoming.