2025-01-11 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 5-2

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Aggeman

2025-01-11 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 5-2

Inlägg av Aggeman »

Vilket segerrus!
Vi slår serieledarna och ser till att de inte är det längre. Nu kan laget åka till Karlstad med axlarna nere med en god känsla, både med tanke på senaste matcherna i Karlstad, men även med en gedigen prestation i ryggen. Vi trycker dit den nya serieledaren också!

Jag överlever om inte Gidlöf står. Mantas såg bättre ut än på länge idag.
Senast redigerad av Aggeman den tor 09 jan 2025, 21:53, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: 2025-01-11 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Sniper »

Kaffelag 2.
Jag dricker ju varken Gevalia eller Löfbergs utan Zoégas.
Vanligtvis Mollbergs blandning men idag köpte jag Skånerost för första gången.
Är Elvenes tillbaka på lördag?
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Aggeman skrev: tor 09 jan 2025, 21:36 Vilket segerrus!
Vi slår serieledarna och ser till att de inte är det längre. Nu kan laget åka till Karlstad med axlarna nere med en god känsla, både med tanke på senaste matcherna i Karlstad, men även med en gedigen prestation i ryggen. Vi trycker dit den nya serieledaren också!

Jag överlever om inte Gidlöf står. Mantas såg bättre ut än på länge idag.
Så Hellsten alltså.
Men två mål framåt behöver nog minst bli ett till.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: tor 09 jan 2025, 21:43 Kaffelag 2.
Jag dricker ju varken Gevalia eller Löfbergs utan Zoégas.
Vanligtvis Mollbergs blandning men idag köpte jag Skånerost för första gången.
Är Elvenes tillbaka på lördag?
Gevalia Eller Löfbergs? Pest eller kolera som vi säger här hemma.
Vinner vi på lördag så firas det med en espresso, nymalda bönor rostade av Barristashopen.
IMG_0361.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
bjernagris

Re: 2025-01-11 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av bjernagris »

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

I Sälen har jag Löfbergs lila då en i släkten ville vara snäll och bidra, och kom dragandes med detta paket. Kan vara därför vi råkade ut för den olycksaliga vändningen hemma senast mot dom.
Osäker om jag har kvar den fortfarande men jag ska upp dit i kväll igen och ser matchen förstås därifrån.

Mantas bra som sagt. Verkligen trygg i går. Om bara laget skulle lära sig att ställa om till anfall och försvar när de har vs inte har pucken i ägo så skulle vi nog ligga högre i tabellen. Framförallt om de lär sig sätta chanserna.
Men nu i de två senaste matcherna tycker jag mig se en bättre effektivitet. Kanske inte baserat på förhållandet skott/mål, utan mer på heta chanser/mål.
Förutom de två baljor vi gjorde igår så räknade jag det till två chanser. Caito, och någon mer.

Ska vi kunna slå fbk i morgon så kommer det krävas betydligt bättre vilja framåt, men samtidigt behålla skärpan i försvaret. Mäktar vi med det?
Jag tror Mantas står igen. Två matcher var verkar vara det förutbestämda. Oavsett resultat. Och den här gången är han värd det.

PS
Brynässpelaren måste ha blivit livrädd senast i slutet när Mantas kom farande med plocken återigen, för att hjälpa Norre. Alla borde veta vad den plockhandsken kan göra för skada med en uppretad Mantas bakom.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Om man blickar framåt - efter Färjestad återstår följande sju matcher före uppehållet:

Torsdag 16 januari Leksand-Örebro
Lördag 18 januari Leksand-Malmö
Torsdag 23 januari Växjö-Leksand
Lördag 25 januari Leksand-Linköping
Tisdag 28 januari Skellefteå-Leksand
Torsdag 30 januari Leksand-HV71
Lördag 1 februari HV71-Leksand

Lampa

Inlägg av Lampa »

Mycket kommer nog avgöras i dubbelmötet med HV. Jävlae vad viktiga matcher.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Lampa skrev: fre 10 jan 2025, 12:38 Mycket kommer nog avgöras i dubbelmötet med HV. Jävlae vad viktiga matcher.
Ja, man får hoppas att vi lägger lite extra krut på dessa matcher, samt de mot Modo, vi har dålig poängskörd mot båda dessa lag denna säsong, hoppas någon scoutar/studerar dem och deras svagheter noga inför mötena. Extremt viktiga matcher som sagt.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Lampa skrev: fre 10 jan 2025, 12:38 Mycket kommer nog avgöras i dubbelmötet med HV. Jävlae vad viktiga matcher.
Va varför det? Och vad avgörs då?
Ska vi förlora två av dessa matcher så är det ju HV matcherna vi ska förlora.

Skellefteå, Malmö, Växjö och Örebro är ju de lagen vi ska förbi och vinst mot dem kan i teorin ta upp oss till en sjätteplats.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: fre 10 jan 2025, 14:17

Skellefteå, Malmö, Växjö och Örebro är ju de lagen vi ska förbi och vinst mot dem kan i teorin ta upp oss till en sjätteplats.
Vinner vi båda mot HV så får de nog svårt att undvika kval, det är nog det Lampa menar. För vår del känns de inte riktit lika viktiga ;-)
Pain is temporary, glory is forever
Lampa

Inlägg av Lampa »

Vi ser nog olika på säsongen, jag fasar mest för kval och har inte sinnesron att enbart titta uppåt i tabellen som du verkar ha :)
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Hade vi mött HV nu i dubbelmöte hade jag nog hållit med Lampa om att de varit extra viktiga. Men vi har sex matcher före dess som ska avverkas.
Har vi fått bra poängskörd fram till HV-matcherna och t ex drygat ut med ytterligare 5-10 pinnar så är de matcherna knappast avgörande(möjligen för topp 6). Men har det däremot gått risigt o HV är ikapp eller förbi, ja då blir det extremt viktigt.

Vilka motståndare som är extra viktiga att slå framöver är med det sagt svårt att sia om, jag vill vinna alla \:d/ . Just nu känns Örebro på tisdag som den som är viktigast i närtid ;) . Men tackar inte nej till att tvåla dit kaffesumparna först.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Man kan ha önskemål om Linköping och Växjö i kval, men om det kvittar vilka lag det blir så länge det inte är Leksand ser jag nog helst att HV knäcks mentalt framöver - fortsätter förlora och upplever det som tröstlöst efter att ha gått ikapp och tillfälligt varit ovanför strecket. När vi sedan möter dem är de frustrerade och fulla av misströstan. Man kan jaga ikapp en gång men knappast två.

Hur som helst blir Linköping-Modo intressant i morgon. En chans Modo måste ta.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Jag vill se lag som får svårt att ta sig tillbaka till SHL i kvalserien. Med det sagt hoppas jag att HV inte åker ut. Å andra sidan så klipper vi lite i vingarna på HV om de skulle tvingas göra en resa ner igen. De har så stark ekonomi att de klarar en återresa så kan vi nagga lite i deras ekonomi är jag fine med att HV åker ner.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.