Andras arenor

Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Andras arenor

Inlägg av Mats_ume »

Lite deppig stämning på forumet idag, så jag vill påminnas om den entusiam Stjärnan visade efter att ha besök Amerant Bank Arena i senhöstas.
Här kommer lite inspiration till efterföljaren till Tegera Arena: Intuit Dome.

Användarens profilbild
Gösen

Re: Andras arenor

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: ons 15 jan 2025, 17:05 Lite deppig stämning på forumet idag, så jag vill påminnas om den entusiam Stjärnan visade efter att ha besök Amerant Bank Arena i senhöstas.

200 gånger Ejendals arenas byggbudget.
Vad landar biljettpriset på?
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: ons 15 jan 2025, 17:29
Mats_ume skrev: ons 15 jan 2025, 17:05 Lite deppig stämning på forumet idag, så jag vill påminnas om den entusiam Stjärnan visade efter att ha besök Amerant Bank Arena i senhöstas.

200 gånger Ejendals arenas byggbudget.
Vad landar biljettpriset på?
Såg det gick att komma in för $35.11 (inkl avgifter och skatter) mot Chicago Bulls nästa tisdag. Steve Ballmer pröjsar väl kalaset.
Skillnad mot t.ex EV Zug i NLA, där det ofta kostar strax över 800 kr att komma in i arenan.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Låt mig ge den här fiaskotråden en hjälpande hand så den får ytterligare ett inlägg. Petco Park i San Diego har förekommit på bild förr, i annan tråd. Arenan kan förtjäna en till - med annat ljus, annat himlavalv.

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Hovets framtid tas också upp i rapporten från mötet. Hovet ska rivas 2029 och i AIK följer man givetvis situationen kring hemmaarenan noga. Klubbens vd Stefan Gustavson gav en uppdatering om hur han ser på den. Där framgår att Stefan Gustavson är skeptisk till om Hovet kommer kunna rivas 2029.

– Det skulle inte förvåna mig om de försöker skaka liv i Hovet igen, för det tar lång tid att slå upp en ny arena. Hovet är vår hemmaborg och jag har egentligen inget intresse av att vi ska spela i Avicii, säger han enligt rapporten från mötet.
https://hockeynews.se/nyheter/aik-trana ... vi-ar-nara
Djurgår’n är hemma - och den 13:e september spelar vi SHL-hockey. Här är det kompletta spelschemat till herrlagets grundserie 2025/2026, med fem hemmamatcher i Avicii Arena.
https://www.difhockey.se/article/joeaswc-1lead/view
Allt tal om "sista matchen på Hovet" i HA-slutspelets slutskede tycks ha varit överdrivet.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: lör 24 maj 2025, 08:47
Allt tal om "sista matchen på Hovet" i HA-slutspelets slutskede tycks ha varit överdrivet.
Arenornas Mark Twain.
Eller valfritt rockband från 70-talet om man hellre vill.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan