2025-02-13 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 3-2 OT
-
- Intendent
2025-02-13 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 3-2 OT
För en gångs skull hinner motståndarlägret före https://hockeybulletin.se/d/3031-linkop ... -tv4-motor
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
Re: 2025-02-13 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand
Riktigt viktig match som kommer att upplevas på plats för min del. Det är alltid hemskt att förlora där och riktigt skönt att vinna. Det senare har man varit bortskämd med på slutet.
Kommer Hrivik spela? Troligtvis inte men FKs lunchrapportering kommer följas med spänning imorgon.
Kommer Hrivik spela? Troligtvis inte men FKs lunchrapportering kommer följas med spänning imorgon.
-
Ja denna match känns i dagsläget viktigare än dubbelmötet mot Modo, vinst är och vi har distanserad oss med 11 poäng ner till negativt kval, förlust och det är bra fem poäng igen. Har vi koll på Linköpings svagheter, kan vi spela tålmodigt och disciplinerat, vem får stå i målet?
-
Örebro, Timrå, Färjestad och Leksand.
Lagen som behöver vinna på Torsdag för en topp 6 placering.
Känslan (något man inte ska lita så mycket på) säger att det undantagslöst är vid dessa tillfällen vi gör plattmatcher. Speciellt när vi kommer från en övertygande vinst.
Tålamod. 33 poäng kvar att spela om och även Timrå sju poäng före går att vittra.
Play in funkar ju annars. Om vi vinner vill säga.
Annars gör det väl varken till eller från ekonomisk.
Lagen som behöver vinna på Torsdag för en topp 6 placering.
Känslan (något man inte ska lita så mycket på) säger att det undantagslöst är vid dessa tillfällen vi gör plattmatcher. Speciellt när vi kommer från en övertygande vinst.
Tålamod. 33 poäng kvar att spela om och även Timrå sju poäng före går att vittra.
Play in funkar ju annars. Om vi vinner vill säga.
Annars gör det väl varken till eller från ekonomisk.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Hrivik var med på träningen men spelar inte imorgon.
Kjelle och Joonas var inte med på träningen men spelar imorgon.
Eddie klev av och spelar inte imorgon.
Källa: FKs intervju med CB.
-
Hemsidan med Emilia borde lämna skaderapporter, inte varje vecka, utan varje dag.. Händer ju nåt nytt i varenda träning.Aggeman skrev: ons 12 feb 2025, 14:12 Hrivik var med på träningen men spelar inte imorgon.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Boston 1 steg fram två steg bakåt tycks vara vårt öde på skadefronten. Men jag sörjer nog Eddie mer än Hvrik.
Men kan vi bra få med oss poäng så är jag nöjd mitt tips 2-2 vid fullt och förlust i straffar. Bara för att vi efter fbk tror vi är bättre än vad vi är och börjar lira som sköningar
Men kan vi bra få med oss poäng så är jag nöjd mitt tips 2-2 vid fullt och förlust i straffar. Bara för att vi efter fbk tror vi är bättre än vad vi är och börjar lira som sköningar
-
Ja, Bruins har verkligen backat i tabellen de senaste två åren efter att ha varit fullständigt överlägsna i grundserien för två år sedan. Backväxeln kom i efter att de skrällslagits ut redan i åttondelen mot ett visst katt-lag.Hejalif skrev: ons 12 feb 2025, 15:21 Boston 1 steg fram två steg bakåt tycks vara vårt öde på skadefronten. Men jag sörjer nog Eddie mer än Hvrik.
Men om vi ska tala om SHL då, så undrar jag om man kan vara nöjd med en poäng direkt efter en förlust. Här vill jag ha tre, men blir det två får man väl glädjas åt det också.
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Boston är en dans och under ett rally i början av 20 talet var det svårt att få bilar upp för backarna mot Sundsvall. En förare kom då på att backa bilen för att få upp den. På Knaust fick han frågan vad han gjort på dagen. Då sa han dansat bostonStjärnan skrev: ons 12 feb 2025, 20:12Ja, Bruins har verkligen backat i tabellen de senaste två åren efter att ha varit fullständigt överlägsna i grundserien för två år sedan. Backväxeln kom i efter att de skrällslagits ut redan i åttondelen mot ett visst katt-lag.Hejalif skrev: ons 12 feb 2025, 15:21 Boston 1 steg fram två steg bakåt tycks vara vårt öde på skadefronten. Men jag sörjer nog Eddie mer än Hvrik.
Men om vi ska tala om SHL då, så undrar jag om man kan vara nöjd med en poäng direkt efter en förlust. Här vill jag ha tre, men blir det två får man väl glädjas åt det också.
Jag är realistisk i mina förväntningar för vi har en tendens när det gått bra att få förstora egon och vilja lira och inte jobba. Därför är jag rädd att förlust kan komma som ett brev på posten
-
Nu säger hon att Eddie ska spela.Stjärnan skrev: ons 12 feb 2025, 15:10Hemsidan med Emilia borde lämna skaderapporter, inte varje vecka, utan varje dag.. Händer ju nåt nytt i varenda träning.Aggeman skrev: ons 12 feb 2025, 14:12 Hrivik var med på träningen men spelar inte imorgon.
https://www.falukuriren.se/2025-02-12/t ... ela-match/
-
Otroligt viktig match och som gösen säger brukar det inte båda gott. Särskilt när det är mot ett lag som vi känner att vi kan slå.(Linköping har ju inte gått som tåget på senaste).
Vi spelade jämnt mot HV i två matcher och lyckades vinna båda och vann mot ett sjukdomsdrabbat FBK. Så vart står vi egentligen?
Jag har en dålig magkänsla här, men det kan ju vara positivt i sig...
Vi spelade jämnt mot HV i två matcher och lyckades vinna båda och vann mot ett sjukdomsdrabbat FBK. Så vart står vi egentligen?
Södra Siljan speglar vinnare
-
Vi har väl inte vunnit fyra matcher i rad på hela säsongen?
Tror tyvärr på plump här med.
Tror tyvärr på plump här med.
-
Jag vill ju tro att vi är snäppet bättre än LHC och det är vi ju uppenbarligen ockdå, men tror det är sån liten skillnad att dagsform och vilja/desperation avgör.SteelSky skrev: tor 13 feb 2025, 09:35 Otroligt viktig match och som gösen säger brukar det inte båda gott. Särskilt när det är mot ett lag som vi känner att vi kan slå.(Linköping har ju inte gått som tåget på senaste).
Risken är att vi är lite nöjda just nu.
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Vi är bättre än Linköping på många punkter, men dom är lite svåranalyserade och dom har en kedja som brukar kunna sprattla till och producera, dom har av den anledningen också hyfsad statistik i PP, vill jag tro?Stjärnan skrev: tor 13 feb 2025, 14:34Jag vill ju tro att vi är snäppet bättre än LHC och det är vi ju uppenbarligen ockdå, men tror det är sån liten skillnad att dagsform och vilja/desperation avgör.SteelSky skrev: tor 13 feb 2025, 09:35 Otroligt viktig match och som gösen säger brukar det inte båda gott. Särskilt när det är mot ett lag som vi känner att vi kan slå.(Linköping har ju inte gått som tåget på senaste).
Risken är att vi är lite nöjda just nu.
Har vi förmågan att vara disciplinerade så vinner vi
-
Tack vare segern mot fbk kan vi komma med ett skönt utgångsläge till linköping.
Dom har verkligen kniven mot strupen , och måste vinna .
Skulle sitta så gött med en ”grisarseger”
Dom har verkligen kniven mot strupen , och måste vinna .
Skulle sitta så gött med en ”grisarseger”