2025-03-04 Tisdag 19:00 Örebro - Leksand 4-3

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

2025-03-04 Tisdag 19:00 Örebro - Leksand 4-3

Inlägg av Mats_ume »

Inte många matcher kvar nu. Nu kommer tre mot lag som ligger alldeles strax bakom oss - Örebro, Malmö och Växjö. Örebro borta först. Roadtrip månntro?
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: 2025-03-04 Tisdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Sniper »

Blä.
Orkar inte tänka på fortsättningen (åtminstone inte närmaste tolv timmarna).
Hatar att förlora. With a passion.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Korven

Inlägg av Korven »

Mats_ume skrev: lör 01 mar 2025, 20:45 Inte många matcher kvar nu. Nu kommer tre mot lag som ligger alldeles strax bakom oss - Örebro, Malmö och Växjö. Örebro borta först. Roadtrip månntro?
Ja, det är nu den här svårdefinierade säsongen ska kokas ned. Vad är vi för ett lag egentligen.

Man kan säga många trista saker om Örebro.. men förjävla god korv, det har de. ;)
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Korven skrev: lör 01 mar 2025, 22:22
Mats_ume skrev: lör 01 mar 2025, 20:45 Inte många matcher kvar nu. Nu kommer tre mot lag som ligger alldeles strax bakom oss - Örebro, Malmö och Växjö. Örebro borta först. Roadtrip månntro?
Ja, det är nu den här svårdefinierade säsongen ska kokas ned. Vad är vi för ett lag egentligen.

Man kan säga många trista saker om Örebro.. men förjävla god korv, det har de. ;)
Kanske en semmelkorv eller korvsemla på tisdag? 8-)
Korven

Inlägg av Korven »

Mats_ume skrev: sön 02 mar 2025, 10:30
Korven skrev: lör 01 mar 2025, 22:22

Kanske en semmelkorv eller korvsemla på tisdag? 8-)
Vore fett, som grädde på moset!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Jag har aldrig spenderat ett korvöre i Örebro - av den enkla anledningen att jag aldrig varit där.
Inte i vuxen ålder eller under tonår i alla fall (det är möjligt att mina föräldrar tog mig dit i barndomen).

När det gäller semlor är jag inget fan. Såvida man inte köper på Tössebageriet eller motsvarande. Men jag tänker inte åka tunnelbana till Östermalm bara för att köpa semla. Kanske blir det en muffin på 7-Eleven vid Gullmarsplan eller i Hammarbyhöjden istället. "Det är lite fest idag".

Åtminstone om vi slår Örebro.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Korven

Inlägg av Korven »

Sniper skrev: sön 02 mar 2025, 10:58 Jag har aldrig spenderat ett korvöre i Örebro - av den enkla anledningen att jag aldrig varit där.
Inte i vuxen ålder eller under tonår i alla fall (det är möjligt att mina föräldrar tog mig dit i barndomen).

När det gäller semlor är jag inget fan. Såvida man inte köper på Tössebageriet eller motsvarande. Men jag tänker inte åka tunnelbana till Östermalm bara för att köpa semla. Kanske blir det en muffin på 7-Eleven vid Gullmarsplan eller i Hammarbyhöjden istället. "Det är lite fest idag".

En semla köper jag från ett riktigt bageri/konditori, eller inte alls.
En korv kan jag äta precis varsomhelst.
En sockermunk vet jag vad det är, men inte varför det heter så.

Örebro passerar jag ofrivilligt varje gång jag ska till eller från mina hemtrakter. Jag väntar fortfarande på en seger där, med ett stort bortafölje som efter slutsignalen skanderar "Det är ni som är Örebro."
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Korven skrev: sön 02 mar 2025, 11:10
Sniper skrev: sön 02 mar 2025, 10:58 Jag har aldrig spenderat ett korvöre i Örebro - av den enkla anledningen att jag aldrig varit där.

En semla köper jag från ett riktigt bageri/konditori, eller inte alls.
En sockermunk vet jag vad det är, men inte varför det heter så.
Det är en munk med socker på.

Semlor är basvara. Förutom i Februari och mars. Då får amatörerna härja. Och i December när de envisas med att ha saffran i dem. Annars kan ett dubbelpack från Hemköp utgöra gräsänklingsmiddag en Tisdag i Januari.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Jag har bevittnat de senaste 4 matcherna borta mot Örebro på plats, och likaså nu på tisdag. Det jag har tagit med mig därifrån är att det ofta blir målsnålt, tajta matcher och att det är ett stort bortafölje. Båda lagen har mycket att spela för, men på pappret bör vi ses som favoriter.

Hoppas på att slovakerna spelar ihop med Elvenes och att den linan levererar minst ett mål.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: sön 02 mar 2025, 10:58 Jag har aldrig spenderat ett korvöre i Örebro
Jag försöker inbilla mig att jag kostar mer för Örebro än vad jag ger tillbaka. Jobbar och får lön i Örebro, men betalar skatt i annan kommun och konsumerar mest utanför Örebro. Hoppas det är gott nog ;)

Självgoda örebroare hoppas jag slippa se på onsdag. Som en bekant sa, Örebro kan åka ur och Karlskoga gå upp, då är Degerfors bättre än Örebro i fotboll och Karlskoga bättre än Örebro i ishockey, det lär täppa igen truten på dem.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Wiborg skrev: mån 03 mar 2025, 08:29

Självgoda örebroare hoppas jag slippa se på onsdag. Som en bekant sa, Örebro kan åka ur och Karlskoga gå upp, då är Degerfors bättre än Örebro i fotboll och Karlskoga bättre än Örebro i ishockey, det lär täppa igen truten på dem.
Det är mitt drömscenario :d
Och dom får fortfarande SHL hockey kvar i länet ;)
Lat Värmlänning
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Leksing i vargaland skrev: mån 03 mar 2025, 10:13

Och vill det sig riktigt väl kan jag gå och kolla på Örebro när de gästar Lindesberg ;-)
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Risk att vi måste gå rent för att kunna nå top6, men det kan även gå med 3 av 4 (riktiga) segrar.
Jag tror fortfarande inte vi klarar att nå det målet utan hamnar 8 till slut.
Vi är i praktiken klara för slutspel redan nu men 3p i morgon gör att vi är 100% klara, så väldigt viktigt att slå in den spiken och sedan fokusera på att ev börja klättringen mot 6e platsen, utifall att jag har fel, menar jag.

Hur ska vi slå Närkingarna då? Numera känns det åtminstone inte kört på förhand, men svårt blir det.
För det första måste vår defensiv fortsätta sitta. Och sen kan vi ju inte bara göra ett enda mål i matcherna.
Antar att Gidlöf är tillbaka i kassen igen?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Stjärnan skrev: mån 03 mar 2025, 13:27
Hur ska vi slå Närkingarna då? Numera känns det åtminstone inte kört på förhand, men svårt blir det.
För det första måste vår defensiv fortsätta sitta. Och sen kan vi ju inte bara göra ett enda mål i matcherna.
Antar att Gidlöf är tillbaka i kassen igen?
Hålla ett extra öga på Kossila och Karlqvist kanske?
Sedan är det ju detta med att göra mer än ett mål, frågan är hur det ska gå till, möjligen genom att elda på Elvenes lite extra och få honom att prestera på topp.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Wiborg skrev: mån 03 mar 2025, 11:16
Leksing i vargaland skrev: mån 03 mar 2025, 10:13

Och vill det sig riktigt väl kan jag gå och kolla på Örebro när de gästar Lindesberg ;-)
Taget :twisted:
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.