2025-03-04 Tisdag 19:00 Örebro - Leksand 4-3
-
- Kapten
2025-03-04 Tisdag 19:00 Örebro - Leksand 4-3
Inte många matcher kvar nu. Nu kommer tre mot lag som ligger alldeles strax bakom oss - Örebro, Malmö och Växjö. Örebro borta först. Roadtrip månntro?
-
- Intendent
Re: 2025-03-04 Tisdag 19:00 Örebro - Leksand
Blä.
Orkar inte tänka på fortsättningen (åtminstone inte närmaste tolv timmarna).
Hatar att förlora. With a passion.
Orkar inte tänka på fortsättningen (åtminstone inte närmaste tolv timmarna).
Hatar att förlora. With a passion.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
Ja, det är nu den här svårdefinierade säsongen ska kokas ned. Vad är vi för ett lag egentligen.Mats_ume skrev: lör 01 mar 2025, 20:45 Inte många matcher kvar nu. Nu kommer tre mot lag som ligger alldeles strax bakom oss - Örebro, Malmö och Växjö. Örebro borta först. Roadtrip månntro?
Man kan säga många trista saker om Örebro.. men förjävla god korv, det har de.

-
- Kapten
Kanske en semmelkorv eller korvsemla på tisdag?Korven skrev: lör 01 mar 2025, 22:22Ja, det är nu den här svårdefinierade säsongen ska kokas ned. Vad är vi för ett lag egentligen.Mats_ume skrev: lör 01 mar 2025, 20:45 Inte många matcher kvar nu. Nu kommer tre mot lag som ligger alldeles strax bakom oss - Örebro, Malmö och Växjö. Örebro borta först. Roadtrip månntro?
Man kan säga många trista saker om Örebro.. men förjävla god korv, det har de.![]()

-
Vore fett, som grädde på moset!Mats_ume skrev: sön 02 mar 2025, 10:30Kanske en semmelkorv eller korvsemla på tisdag?Korven skrev: lör 01 mar 2025, 22:22Ja, det är nu den här svårdefinierade säsongen ska kokas ned. Vad är vi för ett lag egentligen.Mats_ume skrev: lör 01 mar 2025, 20:45 Inte många matcher kvar nu. Nu kommer tre mot lag som ligger alldeles strax bakom oss - Örebro, Malmö och Växjö. Örebro borta först. Roadtrip månntro?
Man kan säga många trista saker om Örebro.. men förjävla god korv, det har de.![]()
![]()
-
- Intendent
Jag har aldrig spenderat ett korvöre i Örebro - av den enkla anledningen att jag aldrig varit där.
Inte i vuxen ålder eller under tonår i alla fall (det är möjligt att mina föräldrar tog mig dit i barndomen).
När det gäller semlor är jag inget fan. Såvida man inte köper på Tössebageriet eller motsvarande. Men jag tänker inte åka tunnelbana till Östermalm bara för att köpa semla. Kanske blir det en muffin på 7-Eleven vid Gullmarsplan eller i Hammarbyhöjden istället. "Det är lite fest idag".
Åtminstone om vi slår Örebro.
Inte i vuxen ålder eller under tonår i alla fall (det är möjligt att mina föräldrar tog mig dit i barndomen).
När det gäller semlor är jag inget fan. Såvida man inte köper på Tössebageriet eller motsvarande. Men jag tänker inte åka tunnelbana till Östermalm bara för att köpa semla. Kanske blir det en muffin på 7-Eleven vid Gullmarsplan eller i Hammarbyhöjden istället. "Det är lite fest idag".
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
En semla köper jag från ett riktigt bageri/konditori, eller inte alls.Sniper skrev: sön 02 mar 2025, 10:58 Jag har aldrig spenderat ett korvöre i Örebro - av den enkla anledningen att jag aldrig varit där.
En korv kan jag äta precis varsomhelst.
En sockermunk vet jag vad det är, men inte varför det heter så.
Örebro passerar jag ofrivilligt varje gång jag ska till eller från mina hemtrakter. Jag väntar fortfarande på en seger där, med ett stort bortafölje som efter slutsignalen skanderar "Det är ni som är Örebro."
-
Det är en munk med socker på.Korven skrev: sön 02 mar 2025, 11:10En semla köper jag från ett riktigt bageri/konditori, eller inte alls.Sniper skrev: sön 02 mar 2025, 10:58 Jag har aldrig spenderat ett korvöre i Örebro - av den enkla anledningen att jag aldrig varit där.
En sockermunk vet jag vad det är, men inte varför det heter så.
Semlor är basvara. Förutom i Februari och mars. Då får amatörerna härja. Och i December när de envisas med att ha saffran i dem. Annars kan ett dubbelpack från Hemköp utgöra gräsänklingsmiddag en Tisdag i Januari.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Jag har bevittnat de senaste 4 matcherna borta mot Örebro på plats, och likaså nu på tisdag. Det jag har tagit med mig därifrån är att det ofta blir målsnålt, tajta matcher och att det är ett stort bortafölje. Båda lagen har mycket att spela för, men på pappret bör vi ses som favoriter.
Hoppas på att slovakerna spelar ihop med Elvenes och att den linan levererar minst ett mål.
Hoppas på att slovakerna spelar ihop med Elvenes och att den linan levererar minst ett mål.
-
Jag försöker inbilla mig att jag kostar mer för Örebro än vad jag ger tillbaka. Jobbar och får lön i Örebro, men betalar skatt i annan kommun och konsumerar mest utanför Örebro. Hoppas det är gott nog

Självgoda örebroare hoppas jag slippa se på onsdag. Som en bekant sa, Örebro kan åka ur och Karlskoga gå upp, då är Degerfors bättre än Örebro i fotboll och Karlskoga bättre än Örebro i ishockey, det lär täppa igen truten på dem.
Pain is temporary, glory is forever
-
Det är mitt drömscenarioWiborg skrev: mån 03 mar 2025, 08:29
Självgoda örebroare hoppas jag slippa se på onsdag. Som en bekant sa, Örebro kan åka ur och Karlskoga gå upp, då är Degerfors bättre än Örebro i fotboll och Karlskoga bättre än Örebro i ishockey, det lär täppa igen truten på dem.

Och dom får fortfarande SHL hockey kvar i länet

Lat Värmlänning
-
Och vill det sig riktigt väl kan jag gå och kolla på Örebro när de gästar LindesbergLeksing i vargaland skrev: mån 03 mar 2025, 10:13Det är mitt drömscenarioWiborg skrev: mån 03 mar 2025, 08:29
Självgoda örebroare hoppas jag slippa se på onsdag. Som en bekant sa, Örebro kan åka ur och Karlskoga gå upp, då är Degerfors bättre än Örebro i fotboll och Karlskoga bättre än Örebro i ishockey, det lär täppa igen truten på dem.![]()
Och dom får fortfarande SHL hockey kvar i länet![]()

Pain is temporary, glory is forever
-
Risk att vi måste gå rent för att kunna nå top6, men det kan även gå med 3 av 4 (riktiga) segrar.
Jag tror fortfarande inte vi klarar att nå det målet utan hamnar 8 till slut.
Vi är i praktiken klara för slutspel redan nu men 3p i morgon gör att vi är 100% klara, så väldigt viktigt att slå in den spiken och sedan fokusera på att ev börja klättringen mot 6e platsen, utifall att jag har fel, menar jag.
Hur ska vi slå Närkingarna då? Numera känns det åtminstone inte kört på förhand, men svårt blir det.
För det första måste vår defensiv fortsätta sitta. Och sen kan vi ju inte bara göra ett enda mål i matcherna.
Antar att Gidlöf är tillbaka i kassen igen?
Jag tror fortfarande inte vi klarar att nå det målet utan hamnar 8 till slut.
Vi är i praktiken klara för slutspel redan nu men 3p i morgon gör att vi är 100% klara, så väldigt viktigt att slå in den spiken och sedan fokusera på att ev börja klättringen mot 6e platsen, utifall att jag har fel, menar jag.
Hur ska vi slå Närkingarna då? Numera känns det åtminstone inte kört på förhand, men svårt blir det.
För det första måste vår defensiv fortsätta sitta. Och sen kan vi ju inte bara göra ett enda mål i matcherna.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Hålla ett extra öga på Kossila och Karlqvist kanske?Stjärnan skrev: mån 03 mar 2025, 13:27
Sedan är det ju detta med att göra mer än ett mål, frågan är hur det ska gå till, möjligen genom att elda på Elvenes lite extra och få honom att prestera på topp.
-
TagetWiborg skrev: mån 03 mar 2025, 11:16Och vill det sig riktigt väl kan jag gå och kolla på Örebro när de gästar LindesbergLeksing i vargaland skrev: mån 03 mar 2025, 10:13Det är mitt drömscenarioWiborg skrev: mån 03 mar 2025, 08:29
Självgoda örebroare hoppas jag slippa se på onsdag. Som en bekant sa, Örebro kan åka ur och Karlskoga gå upp, då är Degerfors bättre än Örebro i fotboll och Karlskoga bättre än Örebro i ishockey, det lär täppa igen truten på dem.![]()
Och dom får fortfarande SHL hockey kvar i länet![]()
![]()

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.