Mörker

Stjärnan

Re: Mörker

Inlägg av Stjärnan »

Det är stor risk att vi på tisdag kväll ligger 12a med blott en poäng till godo från kval.
Sedan möter vi färjestad och brynäs.

Vi ligger nog på kvalplats efter någon av de kommande två eller tre matcherna, om inget radikalt sker innan tisdag.
Så här kan vi ju inte hålla på längre.

Börja med att spela Hellsten kontinuerligt nu.
Säg åt challe att fortsätta sätta press på domarkåren. Ikväll gav det ju någon effekt. Måste fortsätta så. Inte för att det ger oss nåt att spela pp men att få de lite tvekande att lyfta armen vid egna regelbrott är mer viktigt.
Sen MÅSTE Rindell bort. Han ställer ju till det hela tiden. Skiter i om vi inte har lag nog. Ta upp en junior istället!
Han måste verkligen bort.

Men för att få en riktig förändring så måste nog tränartrion bytas ut är jag rädd.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Rindell hade fler avslut på mål än hälften av våra forwards. Tillsammans.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Stjärnan skrev: lör 04 jan 2025, 20:46 Sen MÅSTE Rindell bort. Han ställer ju till det hela tiden. Skiter i om vi inte har lag nog. Ta upp en junior istället!
Han måste verkligen bort.
Kunde inte hålla med mindre, tycker du bara ser det du vill se. Senaste 7-8 matcherna är han vår bästa back. Aggressiv o fysisk i försvarsspelet och mer kreativ än de flesta forwards till o med. Och om nån forward kunde förvalta passningar eller skymma mer framför mål är så hade han haft betydligt fler poäng också.

Eddie Larsson som fick så mkt beröm i början har ju varit rent bedrövlig senaste tiden. Bidrar noll med fart i spelet eller offensivt o slår indianare i var o varannan match. Idag slår Lunkan(som annars var helt ok) en idiotpass som hade fått forum o brinna om det varit Rindell.

Idag hade vi embryon till ett bra PP o det var Rindell som hade klart mest del i det. Sen kom PP2 in o det blev kaos.

Så typiskt historiskt Leksandsfans att alltid såga spelare som spelar på marginalen. Senaste hemmamatchen jag var på satt jag framför en person som konstant ville att Elvenes skulle bänkas då han missat några pass. Han blundade nog när Elvenes slog en genial pass som ledde till mål….
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Tja. Man kan välja och se hur många avslut han har eller hur många horribla misstag han gör match efter match så där har du rätt. Man väljer vad man ser.
Men problemet är att hur många avslut utan resultat han än har väger inte upp alla missar han gör.
Ikväll hinner matchen knappt börja innan han bjuder på en het målchans. I tredje likadant. Och det händer flera ggr i varje match, möjligen röglemötena undantagna(?) Han är inte bra nog.

Sen beror det inte bara på honom förstås. Så mycket som är fel så jag vet inte hur man ska sammanfatta allt. Men med honom ur laget hade vi förmodligen haft några poäng till.
Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Utan honom i laget hade vi skapat ännu mindre än vi gör men knappast hans fel att vi inte gör mål på de chanser som han faktiskt är med o skapar. Och jag är övertygad att han snart kommer sätta en o annan puck på de lägena han skapar o då har vi en uppsida. Ett missat friläge eller öppet mål av forwards är väl lika illa som ett individuellt misstag av back som försöker vara konstruktiv? Ska vi sparka alla forwards som inte gjort mål på typ tio matcher? Att sparka vår offensivt skickligaste back när vi gör ett mål per match vore ett gigantiskt självmål…
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Håller med Svep och Klas.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

svepet skrev: lör 04 jan 2025, 23:02 Utan honom i laget hade vi skapat ännu mindre än vi gör men knappast hans fel att vi inte gör mål på de chanser som han faktiskt är med o skapar. Och jag är övertygad att han snart kommer sätta en o annan puck på de lägena han skapar o då har vi en uppsida. Ett missat friläge eller öppet mål av forwards är väl lika illa som ett individuellt misstag av back som försöker vara konstruktiv? Ska vi sparka alla forwards som inte gjort mål på typ tio matcher? Att sparka vår offensivt skickligaste back när vi gör ett mål per match vore ett gigantiskt självmål…
Håller med, klart Rindell ska vara kvar, och spelas.
Haken är väl att misstag av en back, eller målvakt, ofta synas hårdare än av en forward. Cehlarik ”avslut” vid friläget idag r.ex. Översatt till en miss av en back så motsvarar det väl ett slagskott i krysset i egen kasse. Är så jävla många av våra forwards som presterar så sjukt dåligt så man häpnar.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: lör 04 jan 2025, 23:07 Håller med Svep och Klas.
Men vad tusan?!? Är jag helt ensam i min kritik.
Vad är det för fel på alla andra?
;)

(Jag kommer förstås att erkänna mig fel om han bidrar till avgörandet i game 7 i finalen i vår… men mer troligt blir det hans misstag som gör att vi åker ur.)
Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Stjärnan skrev: lör 04 jan 2025, 23:21
;)

(Jag kommer förstås att erkänna mig fel om han bidrar till avgörandet i game 7 i finalen i vår… men mer troligt blir det hans misstag som gör att vi åker ur.)
Du är inte ensam. A. Rindells spel torde vara säsongens vattendelare här inne. Ungefär som L. Elvenes var under hans första säsong hos oss.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Jag har sagt det förut och jag säger det igen; det är styrelsestöket samt Tjommes bekvämlighet som i förlängningen gjort att vi är där vi är idag. Men jag tippade oss 12:a och står fast vid det. Men oron för kval gnager något jävligt.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

;)
Jag håller med dig i kritiken. Så många dåliga aktioner varje match och så pass lite offensiv slutprodukt förtjänar mycket kritik. Jag brukar gilla offensiva och kreativa spelare, men här blir det för mycket skit bakåt för att kunna ses mellan fingrarna. Ska han få sparken måste det finnas en tydlig plan för vem som ska in. I dagsläget är det kanske Fred. Men oavsett är det riskabelt att ge någon sparken då man inte vet hur det påverkar laget i slutändan.

Underbetyg till Tjomme som har bestämt sig för att plocka in finnarna, då båda faktiskt varit riktigt dåliga.
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Fast vi är inte i en situation att vi kan sparka någon spelare. Vi har tunn trupp och inga pengar så det är bara att bita ihop och hoppas att de får ihop det framöver. Även jag är trött och missnöjd, men funderar jag något varv tror jag inte att lösningen är att sparka spelare, även om det finns ett gäng forwards jag är less på.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Mörkret - ständigt närvarande i leksandssupporterns tillvaro? Kanske, iaf så tillvida att undergångshotet alltid ligger och pyr i undervegetationen. Innan den första nedflyttningen hette det alltid att om Leksand trillar ner så tar de sig aldrig upp igen. Och den stora världen runtomkring med sina krav på kommersialisering och storstadsegenskaper har alltid tyckts lura runt hörnet. Men här är vi, än idag, i högsta serien. Men nog finms det mörka hotet där fortfarande? Eller är det som Olle Öst konstaterade redan när hotet om en europaliga tornade upp sig; hockeyn i Leksand dör aldrig?
Hockeyn I Leksand.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

;)

Hoppar in sent i diskussionen. Jag står bakom dig Stjärnan, till 100%.
Rindell spelar som Magnus Sigge Svensson ungefär. En indianare här och där fast med bra offensiv kraft. Men olikt Sigge som gör Rindell inte ett endaste ynka poäng. Han skulle fixa vårt PP från förra säsongen var det tänkt. Han gör alltså inte det han skulle vara bra på men han gör desto mer av det han är dålig på. Bra intentioner räcker inte i SHL. Kanske dock i Leksands där man tittar på underliggande siffror...
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

SteelSky skrev: tis 14 jan 2025, 22:25
;)

Hoppar in sent i diskussionen. Jag står bakom dig Stjärnan, till 100%.
Rindell spelar som Magnus Sigge Svensson ungefär. En indianare här och där fast med bra offensiv kraft. Men olikt Sigge som gör Rindell inte ett endaste ynka poäng. Han skulle fixa vårt PP från förra säsongen var det tänkt. Han gör alltså inte det han skulle vara bra på men han gör desto mer av det han är dålig på. Bra intentioner räcker inte i SHL. Kanske dock i Leksands där man tittar på underliggande siffror...
Fast allt kan ju inte lastas på Rindell heller när det gäller uteblivna poäng, en hel del får faktiskt tillskrivas de som borde kunnat förvalta hans passningar bättre. Misstagen han gjort har även resulterat i att han fått minimalt med speltid i PP exempelvis så det är ganska dumt att stirra sig blind på siffrorna. Sedan har det ju varit backar som tagit kliv och varit bättre så det är klart att det är svårt att motivera speltid också. Han har inte riktigt lyckats ta chansen när han fått den, men det är bara att hoppas att han återigen tar petningen på rätt sätt och kan växa ännu mer av det. Funkade ju förra gången.
Pain is temporary, glory is forever