Sundsvalll skrev: lör 18 nov 2023, 17:59
Men hv71 kör texten på jumbon det är rätt smart för att då är texten inte ett problem.
Tror tyvärr inte att det hjälper om vi ska sjunga Bröder.
Texten till bröder rullade på jumbotronen senast.
Efter att hört HVs hymn eller vad det var i 12 minuter så stärker det min uppfattning om att vi inte ska gå i den riktningen. Hitta på något nytt, eget, fräscht istället.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Vi på läktaren
Ni på isen
Tillsammans är vi lif lif
Vi på läktaren
Ni på isen
Tillsammans är vi lif lif
Vi bär varandra
Tillsammans når vi högre
När vi bär varandra
Vi på läktaren
Ni på isen
Tillsammans är vi lif
Något sådant här enkelt och tar med alla delar skulle jag vilja ha
Smaken är som baken och som jag skrev i en annan tråd angående detta med hymn, alla kommer inte vara nöjd över vad som än spelas. Kanske är det så som skrevs att det inte passar in i hockey (jag är benägen att hålla med) och bättre att göra som Luleå gjorde 2023, det är i alla fall rock och lättare för publiken att vara med i (och inte långdraget och segt). Jönköping är ju lite av en dansbandshåla och den där HV-låten skulle åtminstone jag inte kalla för annat än en något upp-poppad och klämkäck dandsbandsmelodi, men man har ju olika preferenser och olika smak som sagt, framförallt när det gäller musik.
Med tanke på hur trycket var under helgens ”Bröder” när det var 7650 på hallen tycker jag inte att den ska spelas. Skit i hymn och kör någon rocklåt på hög volym (i alla fall högre än i dagsläget), alternativt kör ”Leksands stars-låten”. Jag tycker det var trevligt när den kördes i slutspelet.
Pellefant skrev: sön 26 jan 2025, 19:50
Smaken är som baken och som jag skrev i en annan tråd angående detta med hymn, alla kommer inte vara nöjd över vad som än spelas. Kanske är det så som skrevs att det inte passar in i hockey (jag är benägen att hålla med) och bättre att göra som Luleå gjorde 2023, det är i alla fall rock och lättare för publiken att vara med i (och inte långdraget och segt). Jönköping är ju lite av en dansbandshåla och den där HV-låten skulle åtminstone jag inte kalla för annat än en något upp-poppad och klämkäck dandsbandsmelodi, men man har ju olika preferenser och olika smak som sagt, framförallt när det gäller musik.
Kan inte annat än hålla med. HV låten är ju dansbandspop inspirerad av rock n´roll. Jag ser gärna rock n´roll hos oss, men inte så här.