Silly season 25/26

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Sniper »

einars2
27 april 2025, 10:04

tomten blå skrev:
Lite lustigt
Jag lyssnade på radiosporten nyss och de drog Djurgårdens vinst igår med deras expert*
De diskuterade nyförvärv och då tillfrågades experten om Gidlöfs framtid
Han tyckte Wikegård skulle lasta upp miljoner på bordet och köpa loss Gidlöf
Sådana talanger är sällsynta sade de

Lite orolig om det händer, har föreningen råd/ kraft att stå emot då?

Stå emot vad? Skulle vi få miljoner för Gidlöf så måste vi ju ändå lägga ut grova pengar för en ersättare. Dessutom går vi miste om en del av dom x antal miljoner vi får i ersättning från NHL den dagen Islanders väljer att plocka över honom. Makes no sense

Vad är det för "experter" som sitter och tramsar?
Kanske inte så grova om ersättaren är Robin Christoffersson.
einars2
27 april 2025, 21:36

theyellowking skrev:
Det är en helt bisarr take från experterna* på p4.

Om det är något över huvud taget som Leksand har råd med så är det Gidlöf.

Men man ska iofs aldrig underskatta finanshajarna inom Leksands IF och vilka dårskaper de kan hitta på.

Detta kommer såklart inte hända men skulle det göra det så har jag sett min sista match med Leksands IF någonsin. Det svär jag.
Drastiskt - men han kanske inte är ensam om att känna så?

*Experten (singularis) var alltså Daniel Widing.
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Robin Christoffersson: - "För bra för att vara sant".
Milosivic: -" Glad och stolt".
Strandell: -"Att åka ut i en fullsatt Tegera Arena som Leksandsspelare är något jag drömt om hela livet och jag längtar redan nu till säsongen drar igång".
Östman: -"En ära att få skriva på 2 nya år".
Gidlöf: -" Det är i Leksand jag har mitt hjärta ".

Tror att det är helt rätt karaktärer som kommer in och kommer att jobba arslet av sig, lägg till att Hedberg kan få en utveckling och spelarna kommer göra allt och lite till för att förtjäna istid.
Min känsla är att vi kommer bli jobbigare att möta den här säsongen.... B-)
Utan motgång, finns inte framgång.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

En förutsättning för att vi ska klara det här stålbadet är att vi spelar kvar i SHL. Då duger det inte att sälja Gidlöf och ställa en allsvensk målvakt i målet.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Min första tanke när jag såg valet av rubrik var att det var Falu-Kurirens egen upplevelse av det hela (inte Christofferssons). "Det känns skumt".
KLART: LIF värvar ytterligare en målvakt: ”Det känns skumt”
5 maj 2025 16:19

På söndagen avslöjade Vimmerby Tidning att målvakten Robin Christoffersson var på väg att flytta hem till Leksand.

På måndagen blev det klart.

– Det är overkligt att få komma hem. Det har alltid varit en pojkdröm att få skriva kontrakt med A-laget här så jag är stolt, absolut, säger han.
https://www.falukuriren.se/2025-05-05/k ... nns-skumt/
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Förutom Charles-Edouard D’Astous, så ser det ut som att Brynäs kommer att tappa fler spelare.

Victor Söderström väntas också vända tillbaka till NHL, sedan Utah tagit över rättigheterna till backen under säsongen. Theo Lindstein kommer också att åka över.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... tampa-bay/
Den svåra andra säsongen...
deatknut

Inlägg av deatknut »

Gösen skrev: Igår, 21:52 Eller så vet Tjomme någonting om Gidlöf som vi andra än så länge är besparade från att veta.
Hur stor är Wikegårds pung?
får fan inte bli till DIF hellre till Islander isånnafall...
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Möjligt att V. Söderström lämnar Brynäs men det blir i så fall till Chicago Blackhawks, som tidigare i år bytte till sig hans rättigheter från Utah HC.
Ludde

Inlägg av Ludde »

Är det inte så enkelt att vi redan nu värvat en ”trea” istället för att vänta till januari?

Om Gidlöf skriver NHL kontrakt så kommer han ju högst troligt missa inledningen på säsongen också.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

deatknut skrev: Igår, 16:30
bjernagris skrev: Igår, 15:22 Officiellt nu.
Robin Christoffersson är klar för en hemkomst till Leksands IF, målvakten ansluter från Vimmerby HC och avtalet är skrivet över den kommande säsongen.
https://www.leksandsif.se/article/7m9asvs-30ead/view
känns bara som slöseri med pengar att ta in en optövad målvakt när vi har oprövade juniorer 😢
Min enda tolkning av denna värvning är att man räknar med att Gidlöf åker iväg på någon camp i början på säsongen och man vill ha en billig backup för den tiden som Gidlöf eventuellt är indisponibel. Annars har jag ingen förståelse alls för denna värvning.
Pain is temporary, glory is forever