tomten blå skrev:
Lite lustigt
Jag lyssnade på radiosporten nyss och de drog Djurgårdens vinst igår med deras expert*
De diskuterade nyförvärv och då tillfrågades experten om Gidlöfs framtid
Han tyckte Wikegård skulle lasta upp miljoner på bordet och köpa loss Gidlöf
Sådana talanger är sällsynta sade de
Lite orolig om det händer, har föreningen råd/ kraft att stå emot då?
Stå emot vad? Skulle vi få miljoner för Gidlöf så måste vi ju ändå lägga ut grova pengar för en ersättare. Dessutom går vi miste om en del av dom x antal miljoner vi får i ersättning från NHL den dagen Islanders väljer att plocka över honom. Makes no sense
Vad är det för "experter" som sitter och tramsar?
Kanske inte så grova om ersättaren är Robin Christoffersson.
einars2
27 april 2025, 21:36
theyellowking skrev:
Det är en helt bisarr take från experterna* på p4.
Om det är något över huvud taget som Leksand har råd med så är det Gidlöf.
Men man ska iofs aldrig underskatta finanshajarna inom Leksands IF och vilka dårskaper de kan hitta på.
Detta kommer såklart inte hända men skulle det göra det så har jag sett min sista match med Leksands IF någonsin. Det svär jag.
Drastiskt - men han kanske inte är ensam om att känna så?
Robin Christoffersson: - "För bra för att vara sant".
Milosivic: -" Glad och stolt".
Strandell: -"Att åka ut i en fullsatt Tegera Arena som Leksandsspelare är något jag drömt om hela livet och jag längtar redan nu till säsongen drar igång".
Östman: -"En ära att få skriva på 2 nya år".
Gidlöf: -" Det är i Leksand jag har mitt hjärta ".
Tror att det är helt rätt karaktärer som kommer in och kommer att jobba arslet av sig, lägg till att Hedberg kan få en utveckling och spelarna kommer göra allt och lite till för att förtjäna istid.
Min känsla är att vi kommer bli jobbigare att möta den här säsongen....
En förutsättning för att vi ska klara det här stålbadet är att vi spelar kvar i SHL. Då duger det inte att sälja Gidlöf och ställa en allsvensk målvakt i målet.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Förutom Charles-Edouard D’Astous, så ser det ut som att Brynäs kommer att tappa fler spelare.
Victor Söderström väntas också vända tillbaka till NHL, sedan Utah tagit över rättigheterna till backen under säsongen. Theo Lindstein kommer också att åka över. https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... tampa-bay/
Gösen skrev: mån 05 maj 2025, 21:52
Eller så vet Tjomme någonting om Gidlöf som vi andra än så länge är besparade från att veta.
Hur stor är Wikegårds pung?
får fan inte bli till DIF hellre till Islander isånnafall...
Möjligt att V. Söderström lämnar Brynäs men det blir i så fall till Chicago Blackhawks, som tidigare i år bytte till sig hans rättigheter från Utah HC.
känns bara som slöseri med pengar att ta in en optövad målvakt när vi har oprövade juniorer
Min enda tolkning av denna värvning är att man räknar med att Gidlöf åker iväg på någon camp i början på säsongen och man vill ha en billig backup för den tiden som Gidlöf eventuellt är indisponibel. Annars har jag ingen förståelse alls för denna värvning.
Davemaster
8 maj 2025, 15:11
”Leksand tvingas tänka om i lagbygget inför nästa säsong – och nu överväger klubben att göra en fyndvärvning från Hockeyettan. Enligt uppgifter till Hockeynews förs en dialog med grovjobbaren Erik Aterius, 26, som senast spelade för Brödernas/Väsby.
Med en krympt spelarbudget till följd av ekonomiska utmaningar letar sportchefen Thomas Johansson alternativ längre ner i hierarkin – och ett namn som dykt upp är alltså Aterius. Forwarden har ett förflutet i Leksands organisation och tillbringade sina ungdomsår i klubben, vilket gör en återkomst till Dalarna särskilt intressant.
Aterius har gjort sig känd som en hårt arbetande spelare i Hockeyettan, och skulle i Leksand kunna fylla en roll längre ner i laguppställningen, där fysisk närvaro och arbetsmoral prioriteras.
Enligt uppgifterna pågår samtal mellan spelaren och klubben, men än är inget beslut fattat. Det återstår att se om Leksand väljer att gå vidare med värvningen – och därmed återföra Aterius till SHL-miljö.”
John Doe99
8 maj 2025, 15:12
MaskineN skrev:
Värvar dom aterius kommer jag inte förnya årskortet simpelt man skäms ju
Faktiskt. Men vad står det i artikeln? Är det ett legit rykte eller har de läst Masugnen?
Edit: Såg nu. Står Aterius på isen i LIF när säsongen drar igång blir det nog första gången någonsin jag känner att det får vara nog och att intresset droppar lite. Det kan väl inte vara ett riktigt rykte? Herregud
Davemaster
8 maj 2025, 15:11
”Leksand tvingas tänka om i lagbygget inför nästa säsong – och nu överväger klubben att göra en fyndvärvning från Hockeyettan. Enligt uppgifter till Hockeynews förs en dialog med grovjobbaren Erik Aterius, 26, som senast spelade för Brödernas/Väsby.
Med en krympt spelarbudget till följd av ekonomiska utmaningar letar sportchefen Thomas Johansson alternativ längre ner i hierarkin – och ett namn som dykt upp är alltså Aterius. Forwarden har ett förflutet i Leksands organisation och tillbringade sina ungdomsår i klubben, vilket gör en återkomst till Dalarna särskilt intressant.
Aterius har gjort sig känd som en hårt arbetande spelare i Hockeyettan, och skulle i Leksand kunna fylla en roll längre ner i laguppställningen, där fysisk närvaro och arbetsmoral prioriteras.
Enligt uppgifterna pågår samtal mellan spelaren och klubben, men än är inget beslut fattat. Det återstår att se om Leksand väljer att gå vidare med värvningen – och därmed återföra Aterius till SHL-miljö.”
John Doe99
8 maj 2025, 15:12
MaskineN skrev:
Värvar dom aterius kommer jag inte förnya årskortet simpelt man skäms ju
Faktiskt. Men vad står det i artikeln? Är det ett legit rykte eller har de läst Masugnen?
Edit: Såg nu. Står Aterius på isen i LIF när säsongen drar igång blir det nog första gången någonsin jag känner att det får vara nog och att intresset droppar lite. Det kan väl inte vara ett riktigt rykte? Herregud
Masugnen: rasar.
X: lyriska.
Leksandsfärjan?
En brunker i hockeyettan kan bli en spelarbar brunker i SHL om vederbörande har farten som krävs. Det är en hemsk värvning på pappret.
Det ser ut som ett rop på hjälp samtidigt som det är ett tafatt försök till publikfrieri. Utöver det så är det ett hån mot J20 spelarna som knackar på dörren. Jag tror några där säkerligen kan köpa en gnuggarroll i fjärde.
Senast redigerad av Aggeman den tor 08 maj 2025, 17:13, redigerad totalt 4 gånger.