Kanske en dum fråga, men är det bara Leksands IF och kommunen som skulle tänkas äga arenan?
Nu måste jag blanda mig i igen, även om jag försöker hålla fingrarna borta.
Inom fotbollen finns det lag som hyr ut eller säljer andelar i sin arena till företag, som nyttjar delar av den som kontor och som årsbiljetter i tex loger och andra utrymmen, skulle det vara en möjlighet att minska kostnaderna för arenan, i synnerhet nu med spel i allsvenskan (då det blir färre åskådare som letar sig dit på matchdagar).
Ett annat alternativ skulle kanske rent av vara att vara fler delägare i arenan?
Finns det kanske även andra som kan ha intresse av att ha tillgång till delar av en stor ishall? Eventarrangörer av olika slag kanske?
Kanske en dum fråga, men är det bara Leksands IF och kommunen som skulle tänkas äga arenan?
Nu måste jag blanda mig i igen, även om jag försöker hålla fingrarna borta.
Inom fotbollen finns det lag som hyr ut eller säljer andelar i sin arena till företag, som nyttjar delar av den som kontor och som årsbiljetter i tex loger och andra utrymmen, skulle det vara en möjlighet att minska kostnaderna för arenan, i synnerhet nu med spel i allsvenskan (då det blir färre åskådare som letar sig dit på matchdagar).
Ett annat alternativ skulle kanske rent av vara att vara fler delägare i arenan?
Finns det kanske även andra som kan ha intresse av att ha tillgång till delar av en stor ishall? Eventarrangörer av olika slag kanske?
vi vill väl inte ha samma situation som 2010 när LIF blev blåsta på hela leksand strand för att få tillbaka hela innehavet i Tegeraarena
måste nog vara det sämsta LIF gjort att sälja ut delar av tegera till privatpersoner...
Jag börjar bli lite småtrött på det här gänget. Pratar om att det är viktigt att våga säga emot men ingen argumenterar emot i deras egna samtal, helt överens i allt.
Har ännu inte lyssnat på avsnittet ovan - inte för att jag inte vill, utan för att det helt enkelt inte blir av. Och nu har det kommit ett till...som konkurrerar med sommaren och annat.
Avsnittsbeskrivning
Årsmöte stundar och lock börjar lyftas på. Sen har det kommit två nya spelare också. Men också:
"Under vintern 2020 påbörjade vi en resa med målet att ta vårt älskade Leksands IF till nya höjder. Syftet var att skapa en gemensam vision över var vi som förening ska befinna oss 2025, samt hur vi ska gå till väga för att nå vår målbild.
Vision: Ett Leksands IF
Mission: Genom att förena samtliga krafter i och kring Leksand blir vi ett vinnande lag – på alla plan. Det finns tusentals hockeyspelare och hundratals föreningar, men det finns bara ett Leksands IF – och det ska vi vara rädda om.
Löfte: Allt för Leksands IF!
Leksands IF ska bli en enad kraft och etablerade i SHL och SDHL. Vid 2024/2025 ska vi ha en stabil ekonomi och vara med och utmana om SM-gulden. Vi ska jobba hårt, och fokusera på delaktighet, förankring, förståelse, entusiasm och utveckling, på och vid sidan av isen. Men framförallt, vi ska göra det tillsammans!"
Emil påstår i senaste Cirkus Leksand att LIF är världens största ishockeyförening till antalet. Stämmer verkligen det? Lite märkligt isf att man (dvs jag) aldrig hört detta nämnas förut i något sammanhang.
- Jag har fortfarande inte hört två senaste avsnitten av Cirkus Leksand.
- Har de tagit bladet från munnen än som de lovade?*
- Hur ersätter de Kolan om han försvinner?