Styrelser samt ekonomi

Pellefant

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Pellefant »

Wittgenstein skrev: Igår, 12:24

Kanske en dum fråga, men är det bara Leksands IF och kommunen som skulle tänkas äga arenan?

Nu måste jag blanda mig i igen, även om jag försöker hålla fingrarna borta.
Inom fotbollen finns det lag som hyr ut eller säljer andelar i sin arena till företag, som nyttjar delar av den som kontor och som årsbiljetter i tex loger och andra utrymmen, skulle det vara en möjlighet att minska kostnaderna för arenan, i synnerhet nu med spel i allsvenskan (då det blir färre åskådare som letar sig dit på matchdagar).
Ett annat alternativ skulle kanske rent av vara att vara fler delägare i arenan?
Finns det kanske även andra som kan ha intresse av att ha tillgång till delar av en stor ishall? Eventarrangörer av olika slag kanske?

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Det enda riktigt vettiga alternativet är att Leksands kommun blir delägare eller partner som Sebbe hellre uttrycker det.

Då blir det långsiktigt och framförallt ett bra underhåll på fastigheterna.

Man kan plädera för att LIF betalar istid för J16 elit och uppåt och vi som kommun betalar istid för övrig barn och ungdomsverksamhet.

I'm the man with a fork in a world of soup

deatknut

Inlägg av deatknut »

Pellefant skrev: Igår, 15:07
Wittgenstein skrev: Igår, 12:24

Kanske en dum fråga, men är det bara Leksands IF och kommunen som skulle tänkas äga arenan?

Nu måste jag blanda mig i igen, även om jag försöker hålla fingrarna borta.
Inom fotbollen finns det lag som hyr ut eller säljer andelar i sin arena till företag, som nyttjar delar av den som kontor och som årsbiljetter i tex loger och andra utrymmen, skulle det vara en möjlighet att minska kostnaderna för arenan, i synnerhet nu med spel i allsvenskan (då det blir färre åskådare som letar sig dit på matchdagar).
Ett annat alternativ skulle kanske rent av vara att vara fler delägare i arenan?
Finns det kanske även andra som kan ha intresse av att ha tillgång till delar av en stor ishall? Eventarrangörer av olika slag kanske?

vi vill väl inte ha samma situation som 2010 när LIF blev blåsta på hela leksand strand för att få tillbaka hela innehavet i Tegera arena
måste nog vara det sämsta LIF gjort att sälja ut delar av tegera till privatpersoner...