Lillgud skrev: tis 12 mar 2024, 16:41
Stjärnan skrev: tis 12 mar 2024, 13:12
Tydligen spelar Knuts ikväll och förändringar på backsidan... Hmmm, var inte alla tillgängliga igår? Får hoppas på någon enkel förkylning om någon är borta, eller helt enkelt lite vila för en småskavank.
Känns som att Printz kom på det försent och ej var förberedd på frågan ´det nästan så han bet sig i tungan` och kom på att han inte fick avslöja något för att ev ge någon ledtråd till Frölunda….
- Ja Lagerberg kommer ju in på grund av……ööaaa…lite förändringar på backsidan…
Hade nästan vart smidigare om han tillåmed nämnt sen frånvarande back/backarna vid namn.
Då det ändå kommer fram ikväll vilken som saknas….
Men han hade redan vart på väg och säga för mycket…så han slöt sig istället mer.
Nu blev som att han började säga a…i en mening men inte b….
Och det kändes som att han faktiskt dolde lite en möjlig tänkbar skada på en Leksands back…
Så mycket enklare och smidigare om han bara sagt….
Eftersom vår tabellplacering är klar redan…
Så vill vi lufta och ge Lagerberg chansen att få visa upp sig idag.
Och samtidigt kan vi då vila en ordinarie back `Lindholm´ som vi vet vart vi har ändå.
Då hade det aldrig uppstått ens spekulationer….
Nu har Printz lite öppnat upp…för att Lasu eller någon…
Kommer testa direkt en tackling…mot den Leksands back som saknas idag sen i slutspelsmatch 1.
CB I FK från någon livesändning
– Lindholm ville absolut inte vila. Men jag sade att ”det är bra om vi kan spela Lucas Lagerberg när han ändå är här och ska vara med oss nu, så att vi får titta på Lucas inför framtiden nu också”. Man vet ju aldrig vad som händer, resonerar Berglund, som till slut fick med sig förstabacken på idén.
När det gäller centerstjärnan Hrivik var övertalningskampanjen ännu svårare.
– Marek sade: ”Nej, det gick inget bra förra gången vi gjorde en sådan variant att jag skulle vila.” ”Ja, men nu vill vi att Jon ska få spela eftersom han var borta med sin hjärnskakning.” Vi ville få en match i benen på honom också. Så att till slut så gav även Marek upp, berättar tränare Berglund.
Du fick tjata?
– Ja, men jag tycker ändå om att få spelarna att känna delaktighet i besluten
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.