2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 2-1

Matchtrådar för alla matcher.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: tis 12 mar 2024, 22:06
CMB skrev: tis 12 mar 2024, 21:49
Klas skrev: tis 12 mar 2024, 21:11

:shock: :evil: :(
Jag och min stora käft….
Men dom måste ha ett till…
-Örebro vidare alltså, trots att de låg under. Han levererade en jinx. Och insåg det själv. Men levererade ändå direkt en till. Vilka röstar för ett straff för Klas?

Bild
Daglig tvångsmatning av Örebroröra med Sabaton på repeat medels korrekturläsning av samtliga gjorda inlägg någonsin ändå tills de förhatliga är utslagna ur slutspelet.
Klas skrev: tis 12 mar 2024, 21:26 Fy fan vilken jävla röra dom har äckel-örebroooo
Vad sägs om att innan korrekturläsningen sker låta hans egen autokorrekt behandla alla inlägg? :twisted:
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av bjernagris »

Hockeyekul99 skrev: tis 12 mar 2024, 20:56 Timrås mål måste ha varit AJs fel! Han satt på fel plats på bänken……
bjernagris skrev: tis 12 mar 2024, 19:16 Det måste sägas. Anton Johansson har inte varit bra på sistone, inte många rätt nu i första perioden heller. Inom loppet av ett byte gjorde han följande:

- dribblade på offensiv blå med pucktapp och spelvändning som följd
- slog en ganska onödig icing
- tappade pucken till Timråspelare i egen zon med skott på mål som följd
Jag har inte sagt något om Timrås mål. Johansson hade några dåliga ingripanden men spelade upp sig i andra, där gjorde han några bra ageranden. För övrigt rätt omogen argumentationsteknik du kör med.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Klas »

CMB skrev: tis 12 mar 2024, 22:13
Gösen skrev: tis 12 mar 2024, 22:06
CMB skrev: tis 12 mar 2024, 21:49

-Örebro vidare alltså, trots att de låg under. Han levererade en jinx. Och insåg det själv. Men levererade ändå direkt en till. Vilka röstar för ett straff för Klas?

Bild
Daglig tvångsmatning av Örebroröra med Sabaton på repeat medels korrekturläsning av samtliga gjorda inlägg någonsin ändå tills de förhatliga är utslagna ur slutspelet.
Klas skrev: tis 12 mar 2024, 21:26 Fy fan vilken jävla röra dom har äckel-örebroooo
Vad sägs om att innan korrekturläsningen sker låta hans egen autokorrekt behandla alla inlägg? :twisted:
Jag är oförbätterlig… :roll: :oops: :cry:
Jag ska ta mitt straff, och öva på att tygla min käft och mitt tangentbord. Oddsen på ett lyckosamt utfall är väl tyvärr på samma nivå som vårat odugliga PP.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Gösen »

Klas skrev: tis 12 mar 2024, 22:18

Jag är oförbätterlig… :roll: :oops: :cry:
Jag ska ta mitt straff, och öva på att tygla min käft och mitt tangentbord. Oddsen på ett lyckosamt utfall är väl tyvärr på samma nivå som vårat odugliga PP.
:mrgreen:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 2-1

Inlägg av Ludde »

Så med perspektiv och en sluttabell att titta på så kan vi konstatera att med 4 segrar till vid full tid så hade vi delat förstaplatsen med FBK, vid 3 segrar till så hade vi kommit tvåa.

Små marginaler med kostsamma svackor men överlag måste man ju ge grundserien väl godkänd.

Jag var länge övertygad att hockeygudarna skulle ha oss mot Örebro i en åttondel, med facit i hand och en stark avslutning så blev marginalen till det scenariot även det 12 poäng, lika mycket som till ”seriesuveränen FBK”
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 2-1

Inlägg av harfager »

Känns skönt att avsluta säsongen som obesegrad vid matchtrådstartarrodret (ja det är ett ord).
För övrigt vette fan om inte Lagerberg på något sätt måste prånglas in i backuppsättningen till slutspelet. Tyckte verkligen om det jag såg idag. Vet att det var känsla av träningsmatch idag men det var det för alla backar och tycker han presterade bättre än ett par andra.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 2-1

Inlägg av Sniper »

Så Mantas fick mashatten mot HV. Det redovisades aldrig på Facebook (förståeligt med de dårar som kan dyka upp i kommentarsfältet). Och gav den ikväll till - Hrivik! "One guy is bigger than the game: Nr 27!".
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 2-1

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: ons 13 mar 2024, 00:06 Så Mantas fick mashatten mot HV. Det redovisades aldrig på Facebook (förståeligt med de dårar som kan dyka upp i kommentarsfältet). Och gav den ikväll till - Hrivik! "One guy is bigger than the game: Nr 27!".
Hade han inte tappat den där pucken från plocken i andra perioden så hade han kunnat behållt den. Skönt att se honom steppa upp även om det mest troligt innebär att han blir vår förstemålvakt i slutspelet, i bästafall delar de lika på uppgiften. Vilket är så märkligt agerat av ledarna. Avd, mashatt och Sannys hatta hatta hatta.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Sniper »

Aggeman skrev: tis 12 mar 2024, 21:16 Edlund och Sanny har ju inte styrt de sista minuterna fläckfritt.
Man trodde de hade rett ut allt och fått klart för sig förutsättningarna när Sanny SLÅR TILL IGEN tjugotalet sekunder före 60:00 och högtidligt gratulerar Modo till åttondel.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av bjernagris »

Klas skrev: tis 12 mar 2024, 21:26 Fy fan vilken jävla röra dom har äckel-örebroooo
En rödsvart röra.

https://sverigesradio.se/artikel/912467
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 2-1

Inlägg av Sniper »

Bortsett från tennissiffrorna mot Modo blev serieavslutningen nästan fotbolls-VM 1990 resultatsmässigt. 1-2, 1-2, 2-1. Halvtråkiga segersiffror kan man tycka, men sättet målen kom till på i de två sista betydelselösa matcherna är inte tråkiga. Två pp-mål mot HV, och två snygga spelmål igår.

* * *

Lite till mans upplever vi väl att Östmans fjolår var ett succéår och årets grundserie en...mellansäsong. Ändå - tack vare spurt - slutade han faktiskt på fler gjorda mål den här säsongen.

2022-23 14+16=30
2023-24 15+12=27
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Gösen »

Lillgud skrev: tis 12 mar 2024, 16:41
Stjärnan skrev: tis 12 mar 2024, 13:12 Tydligen spelar Knuts ikväll och förändringar på backsidan... Hmmm, var inte alla tillgängliga igår? Får hoppas på någon enkel förkylning om någon är borta, eller helt enkelt lite vila för en småskavank.
Känns som att Printz kom på det försent och ej var förberedd på frågan ´det nästan så han bet sig i tungan` och kom på att han inte fick avslöja något för att ev ge någon ledtråd till Frölunda….

- Ja Lagerberg kommer ju in på grund av……ööaaa…lite förändringar på backsidan…

Hade nästan vart smidigare om han tillåmed nämnt sen frånvarande back/backarna vid namn.
Då det ändå kommer fram ikväll vilken som saknas….
Men han hade redan vart på väg och säga för mycket…så han slöt sig istället mer.

Nu blev som att han började säga a…i en mening men inte b….
Och det kändes som att han faktiskt dolde lite en möjlig tänkbar skada på en Leksands back…

Så mycket enklare och smidigare om han bara sagt….
Eftersom vår tabellplacering är klar redan…
Så vill vi lufta och ge Lagerberg chansen att få visa upp sig idag.
Och samtidigt kan vi då vila en ordinarie back `Lindholm´ som vi vet vart vi har ändå.
Då hade det aldrig uppstått ens spekulationer….

Nu har Printz lite öppnat upp…för att Lasu eller någon…
Kommer testa direkt en tackling…mot den Leksands back som saknas idag sen i slutspelsmatch 1.
CB I FK från någon livesändning

– Lindholm ville absolut inte vila. Men jag sade att ”det är bra om vi kan spela Lucas Lagerberg när han ändå är här och ska vara med oss nu, så att vi får titta på Lucas inför framtiden nu också”. Man vet ju aldrig vad som händer, resonerar Berglund, som till slut fick med sig förstabacken på idén.

När det gäller centerstjärnan Hrivik var övertalningskampanjen ännu svårare.

– Marek sade: ”Nej, det gick inget bra förra gången vi gjorde en sådan variant att jag skulle vila.” ”Ja, men nu vill vi att Jon ska få spela eftersom han var borta med sin hjärnskakning.” Vi ville få en match i benen på honom också. Så att till slut så gav även Marek upp, berättar tränare Berglund.

Du fick tjata?

– Ja, men jag tycker ändå om att få spelarna att känna delaktighet i besluten
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: tor 14 mar 2024, 07:42
Lillgud skrev: tis 12 mar 2024, 16:41
Stjärnan skrev: tis 12 mar 2024, 13:12 Tydligen spelar Knuts ikväll och förändringar på backsidan... Hmmm, var inte alla tillgängliga igår? Får hoppas på någon enkel förkylning om någon är borta, eller helt enkelt lite vila för en småskavank.
Känns som att Printz kom på det försent och ej var förberedd på frågan ´det nästan så han bet sig i tungan` och kom på att han inte fick avslöja något för att ev ge någon ledtråd till Frölunda….

- Ja Lagerberg kommer ju in på grund av……ööaaa…lite förändringar på backsidan…

Hade nästan vart smidigare om han tillåmed nämnt sen frånvarande back/backarna vid namn.
Då det ändå kommer fram ikväll vilken som saknas….
Men han hade redan vart på väg och säga för mycket…så han slöt sig istället mer.

Nu blev som att han började säga a…i en mening men inte b….
Och det kändes som att han faktiskt dolde lite en möjlig tänkbar skada på en Leksands back…

Så mycket enklare och smidigare om han bara sagt….
Eftersom vår tabellplacering är klar redan…
Så vill vi lufta och ge Lagerberg chansen att få visa upp sig idag.
Och samtidigt kan vi då vila en ordinarie back `Lindholm´ som vi vet vart vi har ändå.
Då hade det aldrig uppstått ens spekulationer….

Nu har Printz lite öppnat upp…för att Lasu eller någon…
Kommer testa direkt en tackling…mot den Leksands back som saknas idag sen i slutspelsmatch 1.
CB I FK från någon livesändning

– Lindholm ville absolut inte vila. Men jag sade att ”det är bra om vi kan spela Lucas Lagerberg när han ändå är här och ska vara med oss nu, så att vi får titta på Lucas inför framtiden nu också”. Man vet ju aldrig vad som händer, resonerar Berglund, som till slut fick med sig förstabacken på idén.

När det gäller centerstjärnan Hrivik var övertalningskampanjen ännu svårare.

– Marek sade: ”Nej, det gick inget bra förra gången vi gjorde en sådan variant att jag skulle vila.” ”Ja, men nu vill vi att Jon ska få spela eftersom han var borta med sin hjärnskakning.” Vi ville få en match i benen på honom också. Så att till slut så gav även Marek upp, berättar tränare Berglund.

Du fick tjata?

– Ja, men jag tycker ändå om att få spelarna att känna delaktighet i besluten
"Man vet aldrig vad som händer"
Syftade han på rädsla för att få Lindholm skadad? Eller på att få någon skadad under slutspelet och ville se vad Lagerberg gick för?
Om svaret är det första köper jag det. Särskilt om han hade nån miniskavank. Man vill inte börja kvartsfinalen utan Lindholm. Om svaret är det andra så hade man ju kunnat vila AJ istället.

"Det blev inget bra senast jag vilade" Vad menar han med det? Vila inför tidigare slutspel eller någon gång mitt i serien?
Vila 10 eller 13 dagar borde inte ha en jättestor inverkan på hans prestation framöver?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 2-1

Inlägg av Gösen »

AJ behöver mer matchträning än AL.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Wiborg »

Leksing i vargaland skrev: tis 12 mar 2024, 20:25
Bagarn skrev: tis 12 mar 2024, 20:16 Rindell kommer ge oss lite gråa hår nästan säsong
Det är redan försent :grin:
Har du hår? Det var längesedan jag kunde kalla mitt fjun för hår... ;)
Aggeman skrev: tis 12 mar 2024, 20:58
Gösen skrev: tis 12 mar 2024, 20:42
Aggeman skrev: tis 12 mar 2024, 20:38

Visst är det kul om en kulturbärare levererar när det gäller, som Jon gjorde en gång i tiden. Men ska man satsa på att vinna sätter man det bästa laget på isen, då tycker jag i normalfall att varken Jon eller Martin har en plats på 12 forwards. Sen kan ju givetvis några underprestera, då blir det en annan diskussion.
Det är väl det som skiljer oss i frågan. Att du tycker Ashton har presterat.
Njaa tycker han blandar väldigt mycket, han gör bra grejer och riktigt dåliga. Dock har han enligt mig uppsidor som är nyttigare än både Jons och Martins motsvarigheter.
Jag säger inte emot dig men Ashton förmodar jag har högre lön samtidigt som Jon och Martin har kontrakt. Det blir i mina ögon ganska onödigt att ens diskutera vem man föredrar för jag tror ingen förordar att bryta något kontrakt för att förlänga med Ashton istället. Eller har jag fel?
Klas skrev: tis 12 mar 2024, 21:09 Nu ska jag njuta av de sista tre minuterna av Örebros säsong. :twisted:
Det var du din jävel som jinxade Örebro vidare? ;)

Tråkig match men kul med vinst. Synd bara på att Klas inte klarar av att göra sin del i att hålla Örebro under strecket. Får se om jag kommer förlåta det innan kvartsfinalerna drar igång.
Pain is temporary, glory is forever