SM-slutspel 2024

Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Wiborg »

Lillgud skrev: ons 27 mar 2024, 22:29 Kikar man Bichsel siffror….
Match 1 = 2ndra mest istid i laget 20:46…. (Bara backen Brendon Davidson hade mer)
Match 2 = Mest istid i laget 21:41…..
Match 3 = Istid 34:30…. (Backarna Kapla och Claesson mer istid även Forwarden Everberg)
Match 4 = Istid 23:36 idag (Bara Kapla hade mer istid i laget)

———————————————

Vi hittar lite Bichsel / Rögle hån här nedan då….
Wiborg skrev: fre 05 jan 2024, 11:44 Fast vem skulle han peta i Leksand? Skulle han gå in på sex backar? Han tänker ju på sin egen framtid som är några månader i Rögle. Om de åker ur påverkar ju inte honom så länge han får speltid och utveckling för jag antar att han tänkt en hel säsong på andra sidan efter sommaren. Så speltid i ett bottenlag är ju klart bättre för hans framtid än bänknötande i Leksand.
Jag vet inte riktigt vad du vill få fram. Han fick speltid i ett bottenlag (ja de var ett bottenlag i SHL, det är inget som en kvartsfinal ändrar på) han utvecklades med den uppgiften och har tagit steg. Var är hånet?
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: ons 27 mar 2024, 22:16
Varför kraschade seriesegraren så brutalt?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -mot-rogle
Färjestads start är bland det mest imponerande jag sett i SHL det senaste decenniet.
Nu undrar jag om det här laget kan skriva historia och bli en av de bästa årgångarna i en klubb där konkurrensen är mördande.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... oria-i-shl
:d
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av bjernagris »

Wiborg skrev: tor 28 mar 2024, 08:29Jag vet inte riktigt vad du vill få fram. Han fick speltid i ett bottenlag (ja de var ett bottenlag i SHL, det är inget som en kvartsfinal ändrar på) han utvecklades med den uppgiften och har tagit steg. Var är hånet?
För din egen skull, mitt råd är att bara strunta i hen. Hen har varit så fullkomligt snett ute så många gånger att det närmast är Wennerholmsk precision. Själin dög inte när han togs tillbaka från Västerås, Lundqvist dög inte när han togs tillbaka från AIK, Östman var kass när han värvades från Västerås, Cehlaríkvärvningen förra säsongen skulle bli kanon, vår målvaktssida inför denna säsong var oroande, det var "ett djävla skämt" att köra med Challarna när Hellkvist sjukskrev sig... finns garanterat fler domedagsprofetior som resulterat i raka motsatsen, dessa är vad jag minns på rak arm.

Sen är det skrattretande imbecillt att använda räddningsprocent i enskilda matcher som någon slags absolut sanning för att bedöma målvakters kvalitet.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Wiborg »

bjernagris skrev: tor 28 mar 2024, 10:00
Wiborg skrev: tor 28 mar 2024, 08:29Jag vet inte riktigt vad du vill få fram. Han fick speltid i ett bottenlag (ja de var ett bottenlag i SHL, det är inget som en kvartsfinal ändrar på) han utvecklades med den uppgiften och har tagit steg. Var är hånet?
För din egen skull, mitt råd är att bara strunta i hen. Hen har varit så fullkomligt snett ute så många gånger att det närmast är Wennerholmsk precision. Själin dög inte när han togs tillbaka från Västerås, Lundqvist dög inte när han togs tillbaka från AIK, Östman var kass när han värvades från Västerås, Cehlaríkvärvningen förra säsongen skulle bli kanon, vår målvaktssida inför denna säsong var oroande, det var "ett djävla skämt" att köra med Challarna när Hellkvist sjukskrev sig... finns garanterat fler domedagsprofetior som resulterat i raka motsatsen, dessa är vad jag minns på rak arm.

Sen är det skrattretande imbecillt att använda räddningsprocent i enskilda matcher som någon slags absolut sanning för att bedöma målvakters kvalitet.
Tack, jag har försökt men ska försöka lite hårdare i fortsättningen ;)
Pain is temporary, glory is forever
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Lillgud »

Wiborg… (vem skulle han peta , skulle han gå in på 6backar)

Tycker han tagit som väntat grymma steg i år….
Så Bichsel platsar då på 6backar i Leksand utan problem…

Jag ser det som ett `hån´ att du inte tycker att han platsar på 6backar i Leksand…
Eddy och Anton är klart svagare pjäser….

Olle Alsing i Leksand skulle jag ranka som viktigare och bättre…
Men som Bichsel spelar just nu är han ju fasen bättre än vad Anton Lindholm presterar i Leksand till å med….
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Stjärnan »

Sjukt ödmjuk -och speciell- målvakt den där Linus i Saik. 8-)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Mats_ume »

Stjärnan skrev: tor 28 mar 2024, 21:36 Sjukt ödmjuk -och speciell- målvakt den där Linus i Saik. 8-)
https://attention.se/2022/12/02/ishocke ... n-passion/

Kanske allmänt känt, men ändå. 🙂
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Ludde »

Oväntat att alla andra matchserier bara blev 4 matcher.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Einar Berg »

bjernagris skrev: tor 28 mar 2024, 10:00
Wiborg skrev: tor 28 mar 2024, 08:29Jag vet inte riktigt vad du vill få fram. Han fick speltid i ett bottenlag (ja de var ett bottenlag i SHL, det är inget som en kvartsfinal ändrar på) han utvecklades med den uppgiften och har tagit steg. Var är hånet?
För din egen skull, mitt råd är att bara strunta i hen. Hen har varit så fullkomligt snett ute så många gånger att det närmast är Wennerholmsk precision. Själin dög inte när han togs tillbaka från Västerås, Lundqvist dög inte när han togs tillbaka från AIK, Östman var kass när han värvades från Västerås, Cehlaríkvärvningen förra säsongen skulle bli kanon, vår målvaktssida inför denna säsong var oroande, det var "ett djävla skämt" att köra med Challarna när Hellkvist sjukskrev sig... finns garanterat fler domedagsprofetior som resulterat i raka motsatsen, dessa är vad jag minns på rak arm.

Sen är det skrattretande imbecillt att använda räddningsprocent i enskilda matcher som någon slags absolut sanning för att bedöma målvakters kvalitet.
Exakt! Lillgud är den värsta domedagsprofeten av alla här inne. Jag är säker på att Lillgud och Wennerholm är samma person. Båda yrar en massa nonsens hela tiden.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Leksing i vargaland »

Einar Berg skrev: sön 31 mar 2024, 17:38
Exakt! Lillgud är den värsta domedagsprofeten av alla här inne. Jag är säker på att Lillgud och Wennerholm är samma person. Båda yrar en massa nonsens hela tiden.
:)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :-B
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Sniper »

Några muntra Skellefteå-röster:
Re: Slutspel 2024
Post by Dwight_Shrute » Today, 17:34
Tycker båda lagen har i stort sett alla verktyg i spelargruppen, vilket ju inte vi har (målskyttar, fysiska monster förutom PG, stabila backsidor), så känns hugget som stucket. Frölunda har vi ju dock jävligt svårt för generellt, så..får bli Leksand då. Men..mja.
Re: Slutspel 2024
Post by Frantisek Pospisil » Today, 18:23
Jo, det är inte mycket vi har,,, och har aldrig haft...
http://forum.northpower.nu/viewtopic.ph ... 8&start=90
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 04 apr 2024, 17:08 Går det att få som ett Twitter?
Nej, det är Facebook som gäller nu. Så att du också ska kunna se när Lena tjoar "flipperpuck" på ett roligt sätt https://www.facebook.com/tv4hockey/vide ... cale=sv_SE

För Rögles segermål har du väl inte sett live - du skulle ju vara upptagen 5 april?
Jag såg inte heller. Är som Tjomme, tittar inte på slutspel när Leksand är utslagna.

Däremot följer jag Cubs match mot Dodgers https://www.mlb.com/gameday/dodgers-vs- ... 46897/live
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Gösen »

Vann Rögle?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: lör 06 apr 2024, 08:19Vann Rögle?
Bottenlaget Rögle! 10 raka segrar nu. Tre raka i övertid. Clutch!
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Lillgud »

Först
2.37 (1-0)
Sen
8.27 (2-0)

Det går då lite lättare för Skellefteå att få hål på Lasse i Frölunda….
Till skillnad mot våra mer trubbiga forwards som har det överlag så svårt med avsluten….