Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Aggeman »

Uttalande från Superstars på FB:
UTTALANDE GÄLLANDE SVT:S PUBLIKATION

Med tanke på att SVT valt att publicera en granskning gällande förra sommarens händelser kring Leksands IF behöver vi som förening bemöta detta. Detta eftersom vi nu felaktigt framställts som part i frågan och då detta får negativa konsekvenser för oss som förening såväl som på individnivå.

Att Leksand Superstars framställs som en part i frågan är i sig högst anmärkningsvärt då vi som organisation i det närmaste stod utanför det som pågick. Vi gjorde ett par officiella uttalanden där det ena var ett klargörande kring ryktesspridning och rena lögner om föreningen Leksand Superstars och det andra var ett ställningstagande där vi som förening ställde oss bakom det alternativa styrelseförslaget. Men nu har vi alltså framställts som högst delaktiga i ett drev av hat och hot gentemot vid tillfället sittande valberedning och delar av förslag till styrelse som de lade fram, vilket är både osant och missvisande.

EN BRISTFÄLLIG GRANSKNING SOM SPÄR PÅ MISSUPPFATTNINGAR
Granskningen från SVT är i våra ögon bristfällig, den insinuerar felaktigheter och den spär på en missuppfattning som förekommit sedan tidigare. Dessutom driver den återigen igång ett drev mot oss som förening samt individer förknippade med oss.

Vi som förening har ett ansvar att agera när vi ser att vårt varumärke felaktigt dras i smutsen, precis som vi har ett arbetsgivaransvar att agera då vi ser att vår anställda personal felaktigt hängs ut på tork. För det är vad som sker just nu. Det antyds att vi som supporterförening och supportrar i stort utsatte företrädare för Leksands IF för en hatkampanj. Vi kallas för kriminella av vissa och fördöms kraftigt. Och detta sker alltså på felaktiga grunder.

Konsekvenserna av detta blir att vi som förening och individer förknippade med oss utsätts för trakasserier och glåpord, det vill säga just det som felaktigt påstås att vi utsatt andra för. Detta förekommer i sociala medier såväl som via fysiskt post och telefonsamtal.

Att vi ses som skurkarna när vi om något är de som är utsatta för en storm är något som tål att funderas på. Vilka tjänar på detta narrativ? Vilka driver det?

VI UPPMANAR LIF ATT OFFENTLIGGÖRA RAPPORTEN
Därför uppmanar vi nu Leksands IF att snarast offentliggöra den utredning/rapport som gjordes efter sommarens händelser. I den kan alla ta del av vad som faktiskt hände (och framför allt inte hände) under sommaren och i efterspelet till den, istället för att falska sanningar och felaktiga slutsatser ska skapas och dras på sociala medier.

Det har ett stort värde för alla inblandade parter där Leksands IF bär ett stort ansvar för att oskyldiga inte skall dras i smuts och anklagas för saker som de inte har gjort eller som inte ens har förekommit. Nu behöver helheten fram så att var och en kan se vad slutsatsen är.

Vi i Leksand Superstars kommer alltid att stå upp för föreningsdemokratiska rättigheter, precis som vi alltid kommer att förespråka en linje av att bara älska och inte hata. Tyvärr finns det människor som drar nytta av och har ett egenintresse i att dessa felaktigheter kommer upp till ytan igen, bland annat för att det ska skada oss. Det vore direkt dumt och skadligt att spela dessa personer i händerna. Låt oss istället tala klarspråk och ta bladet från munnen. Vad hände och vad hände inte?

Styrelsen Leksand Superstars
240423
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Wittgenstein »

Man vet att det är off season när styrelsekriget bryter ut igen.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: tis 23 apr 2024, 15:28 Man vet att det är off season när styrelsekriget bryter ut igen.
Ändå hade jag inte trott det, när Bjerna skrev det sista:
bjernagris skrev: sön 24 mar 2024, 19:25
Gösen skrev: sön 24 mar 2024, 18:43
bjernagris skrev: sön 24 mar 2024, 18:33 Tråkigt att fokusera på interna stridigheter nu när vi har säsongens roligaste matcher att följa.
Det är verkligen inga interna stridigheter.
Färjan har absolut ingenting med Superstars att göra😉
Nej jag vet, jag menade tjafs oss leksingar emellan. Det är ju nu vi ska sluta samman och stötta laget! Vi har en hel sommar på oss att kasta invektiv mot varandra :)
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Finns inte hela X som bevismaterial för vem som skrev vad? Eller är det som snappchat att kränkningar försvinner efter att mottagaren tagit del av dem?

Om inte så var det där uttalandet ett nytt lågvattenmärke (igen) där man tycker att man ska skilja på person (klubbchef, ordförande, styrelsemedlemmar och cheerleaders) och den föreningen de företräder.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Ludde »

Aggeman skrev: tis 23 apr 2024, 14:49 Uttalande från Superstars på FB:
UTTALANDE GÄLLANDE SVT:S PUBLIKATION

Med tanke på att SVT valt att publicera en granskning gällande förra sommarens händelser kring Leksands IF behöver vi som förening bemöta detta. Detta eftersom vi nu felaktigt framställts som part i frågan och då detta får negativa konsekvenser för oss som förening såväl som på individnivå.

Att Leksand Superstars framställs som en part i frågan är i sig högst anmärkningsvärt då vi som organisation i det närmaste stod utanför det som pågick. Vi gjorde ett par officiella uttalanden där det ena var ett klargörande kring ryktesspridning och rena lögner om föreningen Leksand Superstars och det andra var ett ställningstagande där vi som förening ställde oss bakom det alternativa styrelseförslaget. Men nu har vi alltså framställts som högst delaktiga i ett drev av hat och hot gentemot vid tillfället sittande valberedning och delar av förslag till styrelse som de lade fram, vilket är både osant och missvisande.

EN BRISTFÄLLIG GRANSKNING SOM SPÄR PÅ MISSUPPFATTNINGAR
Granskningen från SVT är i våra ögon bristfällig, den insinuerar felaktigheter och den spär på en missuppfattning som förekommit sedan tidigare. Dessutom driver den återigen igång ett drev mot oss som förening samt individer förknippade med oss.

Vi som förening har ett ansvar att agera när vi ser att vårt varumärke felaktigt dras i smutsen, precis som vi har ett arbetsgivaransvar att agera då vi ser att vår anställda personal felaktigt hängs ut på tork. För det är vad som sker just nu. Det antyds att vi som supporterförening och supportrar i stort utsatte företrädare för Leksands IF för en hatkampanj. Vi kallas för kriminella av vissa och fördöms kraftigt. Och detta sker alltså på felaktiga grunder.

Konsekvenserna av detta blir att vi som förening och individer förknippade med oss utsätts för trakasserier och glåpord, det vill säga just det som felaktigt påstås att vi utsatt andra för. Detta förekommer i sociala medier såväl som via fysiskt post och telefonsamtal.

Att vi ses som skurkarna när vi om något är de som är utsatta för en storm är något som tål att funderas på. Vilka tjänar på detta narrativ? Vilka driver det?

VI UPPMANAR LIF ATT OFFENTLIGGÖRA RAPPORTEN
Därför uppmanar vi nu Leksands IF att snarast offentliggöra den utredning/rapport som gjordes efter sommarens händelser. I den kan alla ta del av vad som faktiskt hände (och framför allt inte hände) under sommaren och i efterspelet till den, istället för att falska sanningar och felaktiga slutsatser ska skapas och dras på sociala medier.

Det har ett stort värde för alla inblandade parter där Leksands IF bär ett stort ansvar för att oskyldiga inte skall dras i smuts och anklagas för saker som de inte har gjort eller som inte ens har förekommit. Nu behöver helheten fram så att var och en kan se vad slutsatsen är.

Vi i Leksand Superstars kommer alltid att stå upp för föreningsdemokratiska rättigheter, precis som vi alltid kommer att förespråka en linje av att bara älska och inte hata. Tyvärr finns det människor som drar nytta av och har ett egenintresse i att dessa felaktigheter kommer upp till ytan igen, bland annat för att det ska skada oss. Det vore direkt dumt och skadligt att spela dessa personer i händerna. Låt oss istället tala klarspråk och ta bladet från munnen. Vad hände och vad hände inte?

Styrelsen Leksand Superstars
240423

Hur var det nu med om man söker till armén som vår gode Olsson utryckte sig? 🤔
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Krille
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 22:02

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Krille »

Haha nu är det offerkoftan. Inget eget ansvar alls.
Tapeten
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 15:10

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Tapeten »

Mm. Vet inte ifall SVT har släppt allt än? LIF kände sig kanske tvugna att göra ett uttalande. Det var iaf helt ok. Kortfattat och med ett bra budskap, inget skylla på någon annan. Men sedan ja... Vad var det Mats sa, älskar de Leksands IF eller sin egna åsikt?
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Ullvi, typ »

Vet inte. Men maken till oskönare snubbe än korpral Olsson är väl svårt att tänka sig. Gör ju bort sig rejält precis när han tror han styr upp hela grejen. Klippt, vinklat eller inte klippt - mer footage hade bara gjort det värre.
Men dålig, ytlig och illa gjord dokumentär.
Men obehagliga vittnesmål ändå…
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Det som såg ut att förlöpa så smidigt och utan komplikationer https://hockeynews.se/nyheter/ordforand ... er-leksand blev en härva av Mora-trams, valberedningsslarv, läckt medlemsstatus, twitter-uppvigling osv.

Valberedningen fulspelade https://lifnews.se/herrarna/avslojar-va ... stadgarna/ men var de ensamma om det? Vem/vilka läckte medlemsstatus? Var "flera av varandra oberoende källor" sant eller var det i huvudsak singularis? Hade dessa uppgifter ens kommit till allmän kännedom om styrelseförslaget varit Mora-fritt och bättre behagat falangen? Hade de månne tummat på sin idealism? Hade spegling helt plötsligt varit värt att pröva? Osv.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Mats_ume »

Torbjörn Olsson @Tobbelexus · 1h
Det är min poäng, och allt vad som sägs i intervjun och hur har jag inspelat, varför, jo för att jag visste att det alltid klipps som man vill få det att passa sin vinkling. Vad vinkeln är här är väldigt uppenbar!
Du kan få lyssna på hela intervjun om du vill...
Skulle gärna vilja ta del av materialet. Han kanske redan lagt upp det på nätet?
Emil Nilsén 🪕 @Dalastark · 6m
Fast Jennie det är ju inte det han säger. Han säger att det alltid finns risker med alla uppdrag - men ändå söker sig folk dit.
Detta skulle jag vara supernyfiken att höra ett utvidgat resonemang kring - både rent allmänt och specifikt kring denna händelse.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: tis 23 apr 2024, 18:52
Torbjörn Olsson @Tobbelexus · 1h
Det är min poäng, och allt vad som sägs i intervjun och hur har jag inspelat, varför, jo för att jag visste att det alltid klipps som man vill få det att passa sin vinkling. Vad vinkeln är här är väldigt uppenbar!
Du kan få lyssna på hela intervjun om du vill...
Skulle gärna vilja ta del av materialet. Han kanske redan lagt upp det på nätet?
Darknet 02:00 i natt.

Annars kommer det säkert upp på ettleksandsif.se inom kort. Tillsammans med färska semianonyma texter som alla har en och samma persons signum.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 23 apr 2024, 20:22
Mats_ume skrev: tis 23 apr 2024, 18:52
Torbjörn Olsson @Tobbelexus · 1h
Det är min poäng, och allt vad som sägs i intervjun och hur har jag inspelat, varför, jo för att jag visste att det alltid klipps som man vill få det att passa sin vinkling. Vad vinkeln är här är väldigt uppenbar!
Du kan få lyssna på hela intervjun om du vill...
Skulle gärna vilja ta del av materialet. Han kanske redan lagt upp det på nätet?
Darknet 02:00 i natt.
Jaha. Tänkte att han har lagt upp det i sin helhet på Superstars forum.

För det är SVTs oredigerade råmaterial vi pratar om och som han har tillgång till?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Aggeman »

Hämtat från Superstars på Facebook:
Ordföranden talar klarspråk
Leksand Superstars som förening har tidigare idag gjort ett uttalande gällande SVT:s nyligen publicerade granskning. Jag känner dock att jag som ordförande i föreningen vill uttala mig lite längre och personligt i frågan. Jag vill tala klarspråk.

Då Leksand Superstars har anställd personal tillkommer ett arbetsgivaransvar, att se till att de anställda har en god arbetsmiljö. När direkta felaktigheter varvas med insinuationer som skapar ett drev mot denna personal blir det ett problem som jag som ordförande har ett ansvar att bemöta och hantera.

För felaktigheter är just vad som förekommer.

Var är objektiviteten?
SVT:s nyligen publicerade granskning gör mig oerhört besviken. I mina ögon är det undermålig journalistik och redan i ingressen till inslaget kan man tydligt märka att de valt ingång: ”…berättar flera personer om vad som hände när de ville modernisera och professionalisera ishockeyklubben Leksands IF.”

Inslaget är personligt tyckande och tänkande, det är känslor och det är en plattform där personer som förlorade en omröstning kan få vädra sin frustration gentemot de personer som tog ställning mot dem. Bara genom att fastslå att de ville ”modernisera och professionalisera” tar SVT ställning och går i försvar för dessa personer. Det är ju deras version och inte fakta – så var är objektiviteten? Var är bakgrundsbeskrivningen? Var är de konkreta exemplen? Var är den grävande journalistiken?

Föreningsdemokrati ska vara något fint
Det som skedde förra sommaren var egentligen helt odramatiskt. Det var en valberedning som la ett förslag som ett antal personer inte tyckte om och därför lanserade ett motförslag. När det sedan visade sig att valberedningen dessutom brutit mot föreningens stadgar växte intresset överlag och valberedningens förslag förlorade en omröstning.

Det beskrivet ovan är föreningsdemokrati såsom den bör och ska fungera. Det är något fint i att folk engagerar sig, det är något berikande i att folk fattar intresse för ett årsmöte, det är något utvecklande i att medlemmarna ser till så att föreningen de älskar sköts på ett korrekt sätt.

Varför har inte de påstådda grova hoten polisanmälts?
Det finns flera frågor man kan och bör ställa sig nu istället för att bilda sig en uppfattning utefter enbart rubriker:
* I direkt anslutning till årsmötet basunerades det ut om ”grova hot”, bland annat genom dåvarande LIF-ordförande Anders Lindell i FaluKurirens webbsändning. Allvarliga ord som man bör vara säker på innan man uttalar dem. Men varför har inte dessa hot polisanmälts? Det borde vara en absolut självklarhet om det nu förekommit. Dessa grova hot lyser dessutom med sin frånvaro i utredningen som LIF genomfört. Hur kan det komma sig?
* I vilkas intresse ligger det att fortsatt driva en diskussion kring detta? Vilka drar nytta av att smutskasta Leksand Superstars och våra företrädare – och varför kan det vara av intresse att smutskasta en stark part som kan driva opinion? Att smutskasta en part vars företrädare försvarade föreningsdemokratiska värden i somras? Vilka kan störa sig på det måntro…?

Inga grova hot förekommer i rapporten
För att klargöra mycket kring denna diskussion uppmanar vi i Leksand Superstars härmed Leksands IF att släppa den rapport som gjordes efter sommarens händelser offentligt och det nu. I den rapporten framgår nämligen enkelt förklarat att grova hot inte förekommit, åtminstone inte något som når upp till nivån för en polisanmälan, vilket verkligen är en nivå man förväntar sig med tanke på ordvalen och nivån på diskussionerna i efterspelet till detta i somras. Och i SVT:s granskning nu. Om man som företrädare uttalar sig om att hoten varit grova så föreställer nog alla sig något värre än en meme i en Facebook-kommentar. Och jo, det är sant, det lyfts som ett exempel i rapporten, vilket i sig är väldigt talande för avsaknaden av substans i utredningen enligt mig.

Det enda som rättfärdigar en polisanmälan enligt rapporten är fysiska brev som skickades hem till två personer som engagerade sig mot valberedningen, där Torbjörn Olsson, klubbchef Leksand Superstars, är den ena av de två. Torbjörn som för övrigt nu efter SVT:s publikation kraftigt smutskastas och får utstå bland annat telefonsamtal med förinspelade meddelanden, på grund av en liknelse han gör som uppfattas som något helt annat än det han menar. Tänk på att han känner till att rapporten saknar grova hot, det vet Torbjörn när han gör intervjun. Så i den felaktiga tron att han har stått bakom en hatkampanj och rättfärdigar den är det tydligen okej för många att hata och förolämpa honom öppet nu. Stormen mot honom nu är beklämmande och oförtjänt men jag antar att det även är helt i linje med vad vissa önskar och vill få ut av denna situation. Tyvärr.

Ett hårt tonläge berättigar inte detta efterspel
Det är givetvis beklagligt om folk använder ett dåligt språkbruk – men vi måste samtidigt göra någon form av omvärldsanalys här. Med tanke på vad som lyfts i utredningen så ser man ett grövre språkbruk på väldigt många ställen på en daglig basis. Min personliga åsikt är att diskussionerna var överlag okej i somras och att man fick anstränga sig för att hitta ett grovt språkbruk. Ett hårt tonläge bitvis, absolut, men det kan man inte likställa med hot och det berättigar absolut inte det efterspel som varit sedan i somras samt den skada Leksands varumärke tagit från detta.

Det är väldigt beklagligt om vi ska skapa ett problem som inte finns eller svälja substanslösa påståenden på grund av att vi är godtrogna. Vi leksingar är fortsatt de som aldrig sjunger en hata-ramsa på matcher exempelvis. Har ni hört och sett hur det fungerar på andra arenor? När Rögle firade sin finalplats så såg man flera ”HATA MALMÖ”-halsdukar som barn höll i exempelvis. Så får de väl jobba om de vill men vi gör det inte. Sen kan man aldrig skydda sig från enskilda individers dumhet – men som ett kollektiv är vi leksingar otroligt skötsamma och vänliga och det är vår förenings ambition att bibehålla det.

Vilka är de negativa krafterna bakom kulisserna?
Att utmåla Leksand Superstars och individer kring föreningen som bovar och som maktgalna, försök till det görs tyvärr med regelbundenhet, ligger direkt i vissa personers intressen och att hjälpa till med att sprida det narrativet är att spela dessa personer rakt i händerna. Det vore högst olyckligt då personerna jag åsyftar nu är personer som aldrig mer borde sitta på ansvarsposter i Leksands IF. Vi har lyckats så pass bra som vi gjort på sistone trots att dessa personer funnits kvar runt föreningen, inte tack vare dem. Tro mig – vi vill inte tillbaka till tiderna då dessa personer hade mer att säga till om än de har idag.

Det är sant att en tystnadskultur har funnits kring Leksands IF och att folk varit rädda för att uttala sig. Men det är inte supportrarna som man är rädda för i dessa fall – det är personerna jag åsyftar i föregående stycke. Bara det faktum att jag uttalar mig som jag gör i denna krönika gör garanterat att jag får en stämpel på mig och att jag kommer att baktalas. Jag är medveten om det – men jag bryr mig faktiskt inte. Jag hoppas bara att gemene man kan se sanningen genom all dynga som florerar. Någon behöver tala klarspråk och offentligt belysa det som så många redan vet om. Förhoppningsvis hänger fler på mig. Förhoppningsvis kan vi vädra ut på riktigt.

Vi står upp mot tystnadskultur och hot
Så låt mig vara övertydlig: det är alltså inte vi supportrar som skapat eller driver den tystnadskultur som funnits, det är inte vi som sätter skräck i folk. Det är vi som försöker stå upp emot det! Det är vi som under åratal blivit motarbetade av starka negativa krafter i och runt Leksands IF på grund av vår ambition att öppna upp, att öka insynen, att få till ett sundare klimat och en modernare förening.

Vi behöver fortsatt stå upp för föreningsdemokratiska värderingar. Vi behöver se till att dessa destruktiva, egocentriska och maktgalna personer successivt tappar sitt inflytande över vår älskade förening. En sådan process tar tid men jag kan se att Leksands IF redan rör sig i rätt riktning och det ger mig hopp. Det vill jag verkligen understryka: det finns många vettiga personer inom Leksands IF idag och föreningen har tagit många steg i rätt riktning. De personer jag åsyftar tidigare i texten rör sig ofta i periferin och försöker påverka utifrån och bakom kulisserna. Men det har alltså blivit bättre de senaste åren!

Förlorad kontroll leder till panik och skitsnack
Det är även just därför vissa personer sparkar bakut och har ett intresse av att skapa kaos kring föreningen, för de tycker inte om den positiva utveckling som sker, en utveckling där insynen ökar och deras kontroll över föreningen minskar. Den rädslan kombinerat med att de förmodligen vill begränsa insynen i det förflutna är vad som driver deras agerande, det är åtminstone vad jag tror.

För just där har ni pudelns kärna, det är faktiskt inte svårare än så. Snälla, gå inte i fällan och svälj deras retorik. Det vore att ta stora steg tillbaka i vår utveckling.

Det största problemet här överlag just nu är ju vad konsekvenserna tydligen blir om man engagerar sig föreningsdemokratiskt i Leksands IF – eller om man uttalar sig kritiskt kring det som varit. Då utsätts man för smutskastning av dessa personer, man blir baktalad, man får fysisk post med hån hemskickad. Och inte minst blir man offentligt på ett årsmöte kallad för ”rättshaverister” framför publik och webbkameror.

Vem är egentligen rättshaveristen? Den som står upp för föreningsdemokratin – eller den som systematiskt bespottar och baktalar den som utövar sin föreningsdemokratiska rättighet?

Niklas Niva Sjökvist
Ordförande Leksand Superstars
240423
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Ludde »

Tobbe Olsson framstår ju som maktfullkomlig deluxe och polarna hänger på likt blinda möss.

Det är farligt att umgås med bara människor av samma åsikt hela dagarna då kan den egna åsikten framstå som en solklar sanning.

Ironiskt och samtidigt tragiskt att Superstarsfalangen håller på att förvandlas till det dom själva avskyr som pesten av rädsla att förlora sitt inflytande och kassaflöde genom att utnyttja varumärket Leksands IF för egen vinning.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Dasen
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 16:27

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Dasen »

https://www.falukuriren.se/2024-04-23/b ... ten-i-lif/

Bäckis har rätt angående SVT i denna krönika, men lite mer kritik mot ledande folk i Superstars hade varit på sin plats. Valberedningen får ju med rätta en känga.
En bra hockeyspelare spelar där pucken är. En suverän hockeyspelare spelar där pucken kommer att hamna.