Sniper skrev: ↑tis 07 maj 2024, 12:53
bjernagris skrev: ↑tis 07 maj 2024, 11:21
Sniper skrev: ↑tis 07 maj 2024, 09:00Så här blir det när man har
en ordförande som gör sig ovän med stora spelarfinansiären samt en styrelse som saknar strategier för att dra in pengar. Tjomme anpassar sin retorik och sina lösningar efter plånboken.
Du har skrivit detta ganska många gånger nu, men vet vi egentligen vad som hänt? Vad exakt är det M. Ekelund har gjort som har vredgat P. Ejendal?
Varför POE blev så misslynt att han gick ut i FK i samband med den strandade aktieaffären får du fråga honom om. Sen får man tycka vad man vill om att han valde den kanalen och att han uttryckte sig som han gjorde. För mig är POE viktigare för Leksand än Ekelund. Om, jag säger om, POE inte vill sponsra fler spelare så länge Ekelund är kvar, då har vi ett problem. Blotta misstanken gör att jag "skrivit detta ganska många gånger nu". Man skulle t.o.m kunna kalla det ett grepp för att fästa fortsatt uppmärksamhet vid det hela.
Jo, jag har också läst vad som skrivits i media samt på Leksands IF:s hemsida. Det finns olika versioner av historien kring aktieköpet.
Är det M. Ekelund själv som ångrat sig eller skulle det kunna finnas andra anledningar till att aktieköpet inte gick igenom? En version av historien ger ju vid handen att man insåg under processens gång att det hade blivit skattemässigt ofördelaktigt
för Leksands IF att genomföra aktieköpet.
Är det rimligt att tro att M. Ekelund velat genomföra aktieköpet på egen hand utan att övriga ledningen i Leksands IF varit med på att det skulle vara en bra lösning? Detta ter sig otroligt utifrån hans roll i föreningen och hur styrelse- och föreningsarbete bedrivs, och styrks av att A. Hedbom uttalade sig på hemsidan i samband med att köpet avblåstes där han nämnde att Leksands IF behöver öka pengainflödet till föreningen och att man istället försöker lösa detta på annat sätt. Mot bakgrund av att aktieköpet antagligen varit ett gemensamt beslut av ledningen inom Leksands IF, liksom beslutet att dra sig ur när de skattemässiga konsekvenserna visade sig ofördelaktiga, är det rimligt att M. Ekelund ensam får skulden för P. Ejendals besvikelse och indragna stöd?
Finns det en möjlighet att P. Ejendal är besviken på något annat inom Leksands IF och att M. Ekelund får klä skott för detta? P. Ejendal ger ju ett lite egensinnigt intryck och det krävs antagligen inte speciellt mycket för att komma på fel fot med honom. Utifrån hans och M. Ekelunds uttalanden i media i samband med aktieköpet tycker åtminstone jag att den ena ger ett mer professionellt intryck än den andre.
Är det möjligen så att vissa har bestämt sig för att M. Ekelund är dålig främst p.g.a. att han representerar en styrelse som inte leds av K. Rosén, och därför letar efter anledningar att misskreditera honom?