Silly season 24/25

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Lillgud skrev: mån 29 apr 2024, 17:56
Sniper skrev: mån 29 apr 2024, 16:13 Skulle inte förvåna mig om det blir Daniel Rosengren...Tjomme går inte över ån, och Midas Millner anser kanske att han kan göra guld även av vårens namngivne tredjemålvakt.
Skulle inte heller förvånas…
Den ligger med lite nära till hands…så naturligt att hans namn kommer upp med.
Men det vore verkligen katastrof då med…
Rosengren har dessutom ruggigt svaga siffror från Allsvenskan….
Han var dessutom Tingsryds 2ndra målvakt nere i Allsvenskan…

21/22 = 88,8%
22/23 = 89,0%
23/24 = 88,8%
Tjomme bekräftar: han kan fylla tomrummet efter Filip Larsson.

Bild
https://www.falukuriren.se/sport
Bildjämförelse:

Bild
https://hockeysverige.se/2022/06/01/upp ... d-tingsryd

Så här blir det när man har en ordförande som gör sig ovän med stora spelarfinansiären samt en styrelse som saknar strategier för att dra in pengar. Tjomme anpassar sin retorik och sina lösningar efter plånboken.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Uffe88 »

Vilken mardröm med Armalis som uttalad etta nästa säsong.

Men visst, han kanske är en sån person som presterar bättre när han vet att han alltid kommer få stå och inte har någon konkurrens.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Sniper skrev: tis 07 maj 2024, 09:00Så här blir det när man har en ordförande som gör sig ovän med stora spelarfinansiären samt en styrelse som saknar strategier för att dra in pengar. Tjomme anpassar sin retorik och sina lösningar efter plånboken.
Du har skrivit detta ganska många gånger nu, men vet vi egentligen vad som hänt? Vad exakt är det M. Ekelund har gjort som har vredgat P. Ejendal?
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Tjomme i FK:
En kille som han måste få spela på rätt position för att han ska kunna vara Carter Camper fullt ut. Som det ser ut idag skulle han få plats i tredje- eller fjärdekedjan och där kan inte han göra sig rättvisa, så även om vi gillar varandra vet jag inte var jag skulle göra av honom i lagbygget.
Jag ser det inte som Tjomme.

Första:
Max - Vejde - Elvenes

Andra:
Kjelle - Marek - Camper

Att snacka fjärdekedja är absurt.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

bjernagris skrev: tis 07 maj 2024, 11:21
Sniper skrev: tis 07 maj 2024, 09:00Så här blir det när man har en ordförande som gör sig ovän med stora spelarfinansiären samt en styrelse som saknar strategier för att dra in pengar. Tjomme anpassar sin retorik och sina lösningar efter plånboken.
Du har skrivit detta ganska många gånger nu, men vet vi egentligen vad som hänt? Vad exakt är det M. Ekelund har gjort som har vredgat P. Ejendal?
Varför POE blev så misslynt att han gick ut i FK i samband med den strandade aktieaffären får du fråga honom om. Sen får man tycka vad man vill om att han valde den kanalen och att han uttryckte sig som han gjorde. För mig är POE viktigare för Leksand än Ekelund. Om, jag säger om, POE inte vill sponsra fler spelare så länge Ekelund är kvar, då har vi ett problem. Blotta misstanken gör att jag "skrivit detta ganska många gånger nu". Man skulle t.o.m kunna kalla det ett grepp för att fästa fortsatt uppmärksamhet vid det hela.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Uffe88 »

Aggeman skrev: tis 07 maj 2024, 11:22 Tjomme i FK:
En kille som han måste få spela på rätt position för att han ska kunna vara Carter Camper fullt ut. Som det ser ut idag skulle han få plats i tredje- eller fjärdekedjan och där kan inte han göra sig rättvisa, så även om vi gillar varandra vet jag inte var jag skulle göra av honom i lagbygget.
Jag ser det inte som Tjomme.

Första:
Max - Vejde - Elvenes

Andra:
Kjelle - Marek - Camper

Att snacka fjärdekedja är absurt.
Eller återuppliva Max - PZ - Camper? Den linan höll väldigt hög klass, nästan samma nivå som PC, Marre - Camper
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tis 07 maj 2024, 12:53
bjernagris skrev: tis 07 maj 2024, 11:21
Sniper skrev: tis 07 maj 2024, 09:00Så här blir det när man har en ordförande som gör sig ovän med stora spelarfinansiären samt en styrelse som saknar strategier för att dra in pengar. Tjomme anpassar sin retorik och sina lösningar efter plånboken.
Du har skrivit detta ganska många gånger nu, men vet vi egentligen vad som hänt? Vad exakt är det M. Ekelund har gjort som har vredgat P. Ejendal?
Varför POE blev så misslynt att han gick ut i FK i samband med den strandade aktieaffären får du fråga honom om. Sen får man tycka vad man vill om att han valde den kanalen och att han uttryckte sig som han gjorde. För mig är POE viktigare för Leksand än Ekelund. Om, jag säger om, POE inte vill sponsra fler spelare så länge Ekelund är kvar, då har vi ett problem. Blotta misstanken gör att jag "skrivit detta ganska många gånger nu". Man skulle t.o.m kunna kalla det ett grepp för att fästa fortsatt uppmärksamhet vid det hela.
Ekelund är väl bara vald för ett år? Borde vara dags för valberedningen att visa upp sitt förslag till styrelse snart.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Uffe88 skrev: tis 07 maj 2024, 12:59
Aggeman skrev: tis 07 maj 2024, 11:22 Tjomme i FK:
En kille som han måste få spela på rätt position för att han ska kunna vara Carter Camper fullt ut. Som det ser ut idag skulle han få plats i tredje- eller fjärdekedjan och där kan inte han göra sig rättvisa, så även om vi gillar varandra vet jag inte var jag skulle göra av honom i lagbygget.
Jag ser det inte som Tjomme.

Första:
Max - Vejde - Elvenes

Andra:
Kjelle - Marek - Camper

Att snacka fjärdekedja är absurt.
Eller återuppliva Max - PZ - Camper? Den linan höll väldigt hög klass, nästan samma nivå som PC, Marre - Camper
Ja möjligheter finns med Camper. Tjomme känns dock som en person som har sin plan och inte gärna frångår den (vilket kan både vara bra och dåligt).
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Sniper skrev: tis 07 maj 2024, 12:53
bjernagris skrev: tis 07 maj 2024, 11:21
Sniper skrev: tis 07 maj 2024, 09:00Så här blir det när man har en ordförande som gör sig ovän med stora spelarfinansiären samt en styrelse som saknar strategier för att dra in pengar. Tjomme anpassar sin retorik och sina lösningar efter plånboken.
Du har skrivit detta ganska många gånger nu, men vet vi egentligen vad som hänt? Vad exakt är det M. Ekelund har gjort som har vredgat P. Ejendal?
Varför POE blev så misslynt att han gick ut i FK i samband med den strandade aktieaffären får du fråga honom om. Sen får man tycka vad man vill om att han valde den kanalen och att han uttryckte sig som han gjorde. För mig är POE viktigare för Leksand än Ekelund. Om, jag säger om, POE inte vill sponsra fler spelare så länge Ekelund är kvar, då har vi ett problem. Blotta misstanken gör att jag "skrivit detta ganska många gånger nu". Man skulle t.o.m kunna kalla det ett grepp för att fästa fortsatt uppmärksamhet vid det hela.
Jo, jag har också läst vad som skrivits i media samt på Leksands IF:s hemsida. Det finns olika versioner av historien kring aktieköpet.

Är det M. Ekelund själv som ångrat sig eller skulle det kunna finnas andra anledningar till att aktieköpet inte gick igenom? En version av historien ger ju vid handen att man insåg under processens gång att det hade blivit skattemässigt ofördelaktigt för Leksands IF att genomföra aktieköpet.

Är det rimligt att tro att M. Ekelund velat genomföra aktieköpet på egen hand utan att övriga ledningen i Leksands IF varit med på att det skulle vara en bra lösning? Detta ter sig otroligt utifrån hans roll i föreningen och hur styrelse- och föreningsarbete bedrivs, och styrks av att A. Hedbom uttalade sig på hemsidan i samband med att köpet avblåstes där han nämnde att Leksands IF behöver öka pengainflödet till föreningen och att man istället försöker lösa detta på annat sätt. Mot bakgrund av att aktieköpet antagligen varit ett gemensamt beslut av ledningen inom Leksands IF, liksom beslutet att dra sig ur när de skattemässiga konsekvenserna visade sig ofördelaktiga, är det rimligt att M. Ekelund ensam får skulden för P. Ejendals besvikelse och indragna stöd?

Finns det en möjlighet att P. Ejendal är besviken på något annat inom Leksands IF och att M. Ekelund får klä skott för detta? P. Ejendal ger ju ett lite egensinnigt intryck och det krävs antagligen inte speciellt mycket för att komma på fel fot med honom. Utifrån hans och M. Ekelunds uttalanden i media i samband med aktieköpet tycker åtminstone jag att den ena ger ett mer professionellt intryck än den andre.

Är det möjligen så att vissa har bestämt sig för att M. Ekelund är dålig främst p.g.a. att han representerar en styrelse som inte leds av K. Rosén, och därför letar efter anledningar att misskreditera honom?
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tis 07 maj 2024, 13:00
Sniper skrev: tis 07 maj 2024, 12:53
bjernagris skrev: tis 07 maj 2024, 11:21 Du har skrivit detta ganska många gånger nu, men vet vi egentligen vad som hänt? Vad exakt är det M. Ekelund har gjort som har vredgat P. Ejendal?
Varför POE blev så misslynt att han gick ut i FK i samband med den strandade aktieaffären får du fråga honom om. Sen får man tycka vad man vill om att han valde den kanalen och att han uttryckte sig som han gjorde. För mig är POE viktigare för Leksand än Ekelund. Om, jag säger om, POE inte vill sponsra fler spelare så länge Ekelund är kvar, då har vi ett problem. Blotta misstanken gör att jag "skrivit detta ganska många gånger nu". Man skulle t.o.m kunna kalla det ett grepp för att fästa fortsatt uppmärksamhet vid det hela.
Ekelund är väl bara vald för ett år? Borde vara dags för valberedningen att visa upp sitt förslag till styrelse snart.
Ja, det kan väl inte vara meningen att han ska fortsätta sitta på två stolar - i något slags halvspeglad styrelse. Han får gärna sitta kvar i ideella (han beskriver ju sig själv som "föreningsmänniska") så kan någon ny bli ordförande i AB. Förhoppningsvis räcker det för POE.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Första budet från ordförande var att han skulle köpa aktierna privat och att de sedan skulle bli till gagn för medlemmarna.

Vilka medlemmar däremot var högst oklart.

Varför POE ville sälja var ett utagerande av missnöje efter kuppen på stämman.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

Ganska uppenbart att det var Ekelund som var `grisen´ i den historien.
Och man förstår om en affärsman som Ejendal lackar ur när Ekelund har mage att bete sig som han gjorde.

Han hade slagit på stora trumman och sagt att han skulle köpa av Ejendals andel för 1miljon.
Det fanns dessutom ett skrivet kontrakt på det.

Sen var han sen inte så intresserad av att köpa (saknade pengar) eller insåg / kom på / blev informerad om att det var en väldigt dålig affär , och då försökte han istället `fult spel´ få föreningen/klubben Leksand att de skulle betala och genomföra köpet av dessa `värdelösa aktier´ till Ejendal. Och gick ut och pratade om att det skulle kunna vara bra för Leksand att dom tog över dom och att det skulle vara bra på sikt för klubben. Men då kom tur nog även klubben sen fram till att det inte heller var någon bra lösning och affär för dom. Och då hette det lite utåt sett att det inte gick att genomföra någon bra lösning tack vare skattemyndigheten.

—————

Är fortfarande din ambition att slutföra aktieaffären med Ejendal?
– Ja, men det är inte säkert att det är jag som blir den slutliga köparen.
Ekelund öppnar nu för att Leksand som förening, som redan äger nästan 90 procent, kan bli köparen istället. Det kan bli föreningen, Leksands IF, som blir det.

Trots att affären skulle varit slutförd 31 december – har den inte blivit verklighet.
– Vi har ett skriftligt avtal som säger att affären skulle varit klar senast den 31 december, men han har väl inga pengar. Han har inte fullföljt vår överenskommelse och jag skulle kunna stämma honom, säger Ejendal till FK.

—————
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

– Grundbulten är fortfarande att vi litar på honom som vår förstemålvakt, men vi tittar på vilka som finns tillgängliga, säger klubbens gm Thomas ”Tjomme” Johansson.
(Mm även inför slutspelet i år tex….gick antagligen tankarna så…. En stark övertro på Armalis att han skulle då vara tänkt att spela matcher i slutspelet… Oavsett om den andra Filip egentligen var bättre)

Daniel Rosengren från Tingsryd var namngiven tredjemålvakt i slutspelet och fanns med på bänken – har ni haft kontakt med honom efter säsongen?
– Absolut. Han är en av dem som finns med bland kandidaterna.

Om man ens teoretiskt skulle överväga just Daniel Rosengren….
Då är det verkligen chockerande….
Antar att han säger så , för att alla sen skall andas ut och bli nöjda när målvakten sen presenteras. För om vi skall ha Rosengren en andre målvakt från Allsvenskan med i princip sämst räddningsprocent i ligan…som ribb-mått då blir allt som kommer automatisk bättre än då honom.

I Leksand behövs det inga spöken….
TJ skrämmer upp alla så det räcker och blir över….
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

Joey LaLeggia är klubblös efter att ha brutit med Lugano.
Då uppges stjärnbacken kunna vara aktuell för en återkomst till HV71.

Under måndagen uppgav podcasten Sanny & Svensson att 31-åringen kan vara aktuell för en SHL-återkomst där bland annat HV71 och Rögle är intresserade av backen.

HV71 själva är dock förtegna om intresset för Joey LaLeggia.
– Jag vågar inte svara på det, jag är inte helt insatt i vilka vi pratar med eller inte. Men jag vet att det pågår diskussioner med flera spelare. Mer än så kan jag inte kommentera. Det kommer hända mer saker när vår nya sportchef är på plats, säger t.f. ordförande Andreas Davidsson till Jönköpings-Posten.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Lillgud skrev: tis 07 maj 2024, 16:31 Ganska uppenbart att det var Ekelund som var `grisen´ i den historien.
Och man förstår om en affärsman som Ejendal lackar ur när Ekelund har mage att bete sig som han gjorde.

Han hade slagit på stora trumman och sagt att han skulle köpa av Ejendals andel för 1miljon.
Det fanns dessutom ett skrivet kontrakt på det.

Sen var han sen inte så intresserad av att köpa (saknade pengar) eller insåg / kom på / blev informerad om att det var en väldigt dålig affär , och då försökte han istället `fult spel´ få föreningen/klubben Leksand att de skulle betala och genomföra köpet av dessa `värdelösa aktier´ till Ejendal. Och gick ut och pratade om att det skulle kunna vara bra för Leksand att dom tog över dom och att det skulle vara bra på sikt för klubben. Men då kom tur nog även klubben sen fram till att det inte heller var någon bra lösning och affär för dom. Och då hette det lite utåt sett att det inte gick att genomföra någon bra lösning tack vare skattemyndigheten.
Vet du att det var så det gick till eller är det teori/spekulation från din sida eller "snacket på byn" som lyder så? Om det förra är jag fullt beredd att stämma in i kritiken och har svårt att se att M. Ekelund får fortsatt förtroende från medlemmarna.