Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se
-
- Webbplatsadministratör
Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se
På måndag den 20 maj klockan 9:00 kommer forumet att stängas ner en kort stund då vi ska byta domännamn.
Den nya adressen blir: leksandsfarjan.se
Efter att det är klart så spelar det ingen roll om ni skriver den gamla adressen, ni skickas automatiskt vidare till den nya.
Kan vara bra att ha reda på sitt användarnamn och lösenord då vi måste byta cookies (kakor) till den nya domänen. Jag förmodar att man måste logga in på nytt efter bytet.
Efter att det är klart så spelar det ingen roll om ni skriver den gamla adressen, ni skickas automatiskt vidare till den nya.
Kan vara bra att ha reda på sitt användarnamn och lösenord då vi måste byta cookies (kakor) till den nya domänen. Jag förmodar att man måste logga in på nytt efter bytet.
-
Re: Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se
Snyggt!Pastis skrev: ↑tis 14 maj 2024, 10:32 På måndag den 20 maj klockan 9:00 kommer forumet att stängas ner en kort stund då vi ska byta domännamn.
Efter det är klart så spelar det ingen roll om ni skriver den gamla adressen, ni skickas automatiskt vidare till den nya.
Pain is temporary, glory is forever
-
- Gammal räv
-
- Webbplatsadministratör
-
Hoppas det finns en "har du glömt ditt lösenord" funktion.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
- Webbplatsadministratör
Det finns också. Om man sparar sina inloggningar i webbläsaren kan man även kolla in dem där. Högst upp i webbläsaren finns en menysymbol (ser ut som = fast tre streck eller tre punkter) och där under "lösenord" finns de. Sök efter lif.tauzero.se, då kan du se eller kopiera ditt lösenord.
-
- Webbplatsadministratör
Nu är det klart med domänbytet! leksandsfarjan.se är adressen som gäller.
Logga in med ert gamla användarnamn och lösenord.
Logga in med ert gamla användarnamn och lösenord.
-
Funkar finfint!
-
- Webbplatsadministratör
-
Snyggt Pastis och återigen tack för en toppensida!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Första gången jag loggade in på forumet så tänkte jag: Vad är det här för ett namn? Mats_umes internhumor och/eller en blinkning till LIF-kryssningen?
Men det tog inte lång stund förrän man omfamnade namnet.
Kan dock tänka mig att gästande läsare undrar. En del blir kanske t.o.m avskräckta från att registrera sig? Och vadå "löst folk"?
Blandad grupp människor - check
Kan dock tänka mig att gästande läsare undrar. En del blir kanske t.o.m avskräckta från att registrera sig? Och vadå "löst folk"?
Asociala i meningen att man föredrar leksandsfarjan.se framför sociala medier - checkVad betyder löst folk?
Det betyder: folk utan (bestämd) samhällsställning (ofta om asociala personer men äv. skämts., t. ex. om en blandad grupp människor)
https://www.ordlista.se/idiom/lost-folk/
-
- Gammal räv
Förutom min Rederietfäbless (med tillhörande estetik) så tycker jag att atmosfären är lite som på en färja - en massa människor utan koppling till varandra förutom att de befinner sig på färjan. Ingen tillhörande verksamhet utan enbart njutning och avkoppling. "Löst folk" kanske skulle kunna skrivas lite mer sofistikerat - kom gärna en en kraftfullare catchphrase!Sniper skrev: ↑mån 20 maj 2024, 11:44 Första gången jag loggade in på forumet så tänkte jag: Vad är det här för ett namn? Mats_umes internhumor och/eller en blinkning till LIF-kryssningen?
Asociala i meningen att man föredrar leksandsfarjan.se framför sociala medier - checkVad betyder löst folk?
Det betyder: folk utan (bestämd) samhällsställning (ofta om asociala personer men äv. skämts., t. ex. om en blandad grupp människor)
https://www.ordlista.se/idiom/lost-folk/
-
Hur många registrerade användare hade Superstars forum?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Nej, gör inga ändringar. Det är inarbetat nu.
2000+ Hur mycket plus minns jag inte - men jag tror 2500+
Varav majoriteten registrerade sig första åren, 2005 och framåt, och aldrig skrev ett inlägg.
-