Var bor du?

Var bor du?

Storstockholm
7
24%
Skåne
0
Inga röster
Örebro Län
3
10%
Göteborg med omnejd
1
3%
Norr om Dalarna
0
Inga röster
Dalarna
10
34%
Leksands kommun
3
10%
Utomlands
0
Inga röster
Övriga Sverige
5
17%
 
Antal röster: 29

Rocket Lang#14
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 11:58

Re: Var bor du?

Inlägg av Rocket Lang#14 »

Född i Örebro
Uppvuxen i Nora
Bodde i Lindesberg
Bor i Leksand
Ni kanske kommer ihåg resor från Örebro
Marknader i Nora, Linde o Kopparberg
LSS Örebro
Ja det e ja
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Var bor du?

Inlägg av SteveY »

Född i Orsa.
Uppväxt i Rättvik.
Bott i Falun och Sollentuna.
Bor i Västervik.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Var bor du?

Inlägg av Mats_ume »

Leksing i vargaland skrev: fre 17 nov 2023, 19:06
Mats_ume skrev: fre 17 nov 2023, 18:33
Leksing i vargaland skrev: fre 17 nov 2023, 18:28 Övriga Sverige, fnys :twisted: Tycker att Värmland borde få ha ett eget alternativ :lol:
I en byhåla utanför Karlstad.
Och innan det kastas skit om mitt kära Värmland så tar vi det med en gång. Karlskoga ligger INTE i Värmland [-X
Bor du i Skoghall alltså?
Nu ligger ju Karlskoga i Värmland men inte i Värmlands län. 8-)
Skoghall :( Nej för bövulen. Det går en skarp linje genom Värmland om man är öststatare eller tillhör den fria värden, linjen följer Norsälven och Fryken och då gäller det att bo på rätt sida älven :mrgreen:
Nu har jag lärt mig att Sunne faktiskt ligger väster om Karlstad!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Var bor du?

Inlägg av Sniper »

Om det fortfarande finns en föreställning att spelarna bor "på campingen" - på Leksand Strand - så måste den revideras. Att Hrivik och Lyytinen bor i Hjortnäsheden vet vi redan. I dess närhet i Sunnanäng står Carter Ashton fortfarande skriven. Max och Caito hittar vi i POE- och Christer Abris-land, Karlsarvet.

Bild

I samma ände av Leksand, vid en mindre sjö, bor Cehlárik. Vid Styrsjön i Styrsjöbo. Kloos bor mer centralt. Närmare bestämt på Gropgatan - gatan som löper ner till Tegera från Siljansvägen. Passerar man över Siljansvägen kommer man in på Jonsvägen. Där bor Kalle Östman i coola gamla kedjehus.

När jag var liten tyckte inte min mamma om att jag var borta vid "hyreshusen" och lekte. I ett av de hyreshusen på Käringberget bor nu Mantas Armalis. Kanske hade det varit mer okej för mig att leka där om han bott där redan då. Hela hennes syn på området hade antagligen varit annorlunda. Kan Mantas bo där så kan också förment fina villaungar leka där.

I mitt tycke är Strandvägen lika fint - och då talar jag om Strandvägen i Leksand, inte Stockholm. Där hittar vi Oskar Lang.

Bild

Se där, ett axplock av adresser som inte är "campingen".
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Var bor du?

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 06 aug 2024, 11:23 .

När jag var liten tyckte inte min mamma om att jag var borta vid "hyreshusen" och lekte. I ett av de hyreshusen på Käringberget bor nu Mantas Armalis. Kanske hade det varit mer okej för mig att leka där om han bott där redan då. Hela hennes syn på området hade antagligen varit annorlunda. Kan Mantas bo där så kan också förment fina villaungar leka där.
Om vän av ordning får flika in så bor han i ett nybyggt hyres/kedjehus på andra sidan av dem du menar. Kanske såpass nytt att han är den ende som hittills stått på hyreskontrakt på den lägenheten.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Var bor du?

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 06 aug 2024, 12:15
Sniper skrev: tis 06 aug 2024, 11:23 .

När jag var liten tyckte inte min mamma om att jag var borta vid "hyreshusen" och lekte. I ett av de hyreshusen på Käringberget bor nu Mantas Armalis. Kanske hade det varit mer okej för mig att leka där om han bott där redan då. Hela hennes syn på området hade antagligen varit annorlunda. Kan Mantas bo där så kan också förment fina villaungar leka där.
Om vän av ordning får flika in så bor han i ett nybyggt hyres/kedjehus på andra sidan av dem du menar. Kanske såpass nytt att han är den ende som hittills stått på hyreskontrakt på den lägenheten.
Aha, ja jag tyckte väl att det kändes lite sunkigt :mrgreen:
Emilia bor tydligen också där (dock inte under samma innertak).
Vad fasen, tänkte jag, bor de i HYRESHUSEN?

Min mamma borde inte ha varit så dömande och fördomsfull; familjen bodde själva i hyreslägenhet fram till mitt första levnadsår. I röda tegelhusen nere på Hantverkargatan. På den gatan ser jag för övrigt att Patrik Norén bor.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Var bor du?

Inlägg av Sniper »

23 januari 2022 kunde man läsa följande ingress till låst FK-artikel:
Uppgavs ha träffat tjej – nu dementerar LIF-stjärnan romansryktet
Max Veronneau fortsätter ösa in poäng för LIF på isen, vid sidan av har ett romansrykte dykt upp.
Enligt Cmore ska stjärnan ha funnit kärleken i Leksand, information som överraskar honom själv.
– Det var nyheter för mig också! Jag vet inte var de fick den informationen ifrån, säger han och skrattar.
https://www.falukuriren.se/2022-01-23/u ... ansryktet/
Sökning på Max Veronneau + flickvän ger också en träff till en blogg. Jag har inte tagit del av så många döda ord sedan Lifboten postade inlägg på Leksandsfärjan eller Kamala Harris senast öppnade munnen https://kandisblog.com/max-veronneau-flickvan/

Men nu verkar det som vi har fått fram en flickvän. Hur är inte svårt att ana med tanke på inläggen ovan. Ytterligare sökning leder till ett instagram-konto https://www.instagram.com/s.macartney/
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Var bor du?

Inlägg av Wittgenstein »

Så mycket spam som jag överöstes med när jag klickade på blogglänken var det länge sedan jag drabbades av.

Jag besökte Leksand för första gången i mitt liv när jag var cirka 10 år. Jag hade då bara sett laget spela på bortaplan, och i huvudsak var det mest via Radiosporten som jag följde laget. Laget satt uppklistrat vid min säng - urklippt ur tidningen Hockey, vilket gjort att jag än idag skulle kunna ta ett antal laguppställningar från den tiden på utseende, vilket jag inte skulle göra med dagens lag. Hursomhelst, den där gången när jag var 10 år, och tog mina första steg på leksandsmark vid en mataffär, så passerade Magnus Svensson bara precis framför näsan på mig. Vilket för mitt 10 åriga jag var ungefär som om Jesus Kristus passerat en Kristdemokrat eller som om Joe Biden passerat framför Sniper. Det kändes, minst sagt, svindlande - i denna lilla by kunde alla mina hjältar handla på snabbköpet som vilka vanliga människor som helst. Jag tänker på det när ni redogör för var spelarna bor. Och ärligt talat, lite märkligt känns det än idag att Gösen kanske springer på Marek Hrivik vid frysdisken. Vilken upplevelse!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Var bor du?

Inlägg av Sniper »

I augusti 1998 tog jag en stockholmare till Leksand för att låta honom röra sig runt på holy ground. Han var neutral i lagsympatier men hade stor koll på de olika lagens rosters (70-90-tal). Utanför kommunalkontoret kom de fortfarande aktiva Mikael Karlberg och Jens Nielsen gående tillsammans när vi passerade i bil. Senare tittade vi in i isstadion och nere på isen stod hela laget samlat runt nytillträdde tränaren Sune Bergman. Inget var dock större än att sakta åka förbi Mats Åhlbergs och Dan Söderströms hus på Lisselbyvägen. Åhlberg är tydligen avflyttad sedan sexton år tillbaka och är inte längre granne med Söderström. I gengäld har Jon Knuts bott på gatan i åtta år.
zaewin
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 25 sep 2023, 10:20
Ort: Farsta

Re: Var bor du?

Inlägg av zaewin »

Född på SÖS och bor i Farsta utanför Stockholm.
Leksandsanknytningen kommer från pappas sida då farmor och farfar kom till Sunnanäng på bröllopsresa 1946.
Därefter blev det ett antal somrar i härbret på Brissgården innan ett eget hus köptes i byn på 50-talet vilket fortfarande är i familjens ägo.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Var bor du?

Inlägg av Wittgenstein »

Medan Sniper och Gösen grälar om vem som postar mest om ingenting i silly-tråden övervägde jag att väcka upp kulturella och mediala-tråden, men kom till slut fram till att det skulle vara att frångå konceptet lite väl mycket. Detta då följande kulturella och mediala faktiskt inte har med LIF att göra. I veckans avsnitt av podden Flashback forever har Ina Lundström hittat "Sveriges mest sympatiska entreprenör". Ni locals kan säkert räkna ut vad det handlar om för kiosk och vem ferocius är. Själv har jag ingen aning. Sisådär 35 minuter in börjar Inas prata.

https://open.spotify.com/episode/4LsEYr ... Q-67kefL8A
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.