På Leksandsfärjan finns det de som lägger oxfilé på smörgåsen eller har en hel frys fylld med löjrom.Utanför pingisen har Möregårdh ett intresse för pengar, något som han pratar om i Avanzas podcast.
– Jag håller på pengarna rätt bra. Men jag älskar att spendera pengar på saker som jag alltid drömt om. Som att resa eller om jag ska hitta på något med kompisar, då tänker jag inte så mycket på pengarna. Då får det kosta vad det kosta vill, det kommer vara värt det framöver.
Pingisstjärnan får frågan om vad ekonomiskt oberoende skulle betyda för honom.
– Det skulle vara att kunna köpa en oxfilé utan att må dåligt. Att man kanske inte behöver tänka på vad man har råd att äta varje dag för att få vardagen att gå ihop, säger Möregårdh och fortsätter:
– Om jag vill äta en fin stek på en tisdag eller en lördag ska jag kunna göra det. Det kan ses som en liten sak men det är inte så många som kan det.
https://www.expressen.se/sport/truls-pe ... ma-daligt/
När det gäller "en kanna hemma" hade jag länge en föreställning att jag inte gillar mörkrost. Inte trodde jag att påsarna de sålde på Matdax för 10 kr styck under en period häromåret var mörkrost.Under samtalet återkommer de många gånger till vikten av att säga nej till saker man inte har råd med och hur svårt det kan vara.
22-åringen ger även exempel på alternativa lösningar som inte kostar lika mycket som andra.
– Det är kul att gå och ta en fika på stan, men det är otroligt dyrt nu. Då är det nog bättre att göra en kanna hemma och spara på så sätt.
Jag hann väl köpa tjugo stycken av det där tillfälliga partiet. När sedan sista påsen var tömd hamnade jag i en smärre kaffekris. Vad ska jag nu dricka för kaffe? Kanske någon annan Zoéga-sort kan tangera de där café-, hotell- och restaurang-påsarna? Varför inte prova den där Mollbergs Blandning som de tjatar om? Åven om det är mörkrost.
Sagt och gjort. Inte nog med att kaffet doftade och smakade lika bra - vid efterforskningar upptäckte jag att det var Mollbergs Blandning jag druckit hela tiden https://www.nestleprofessional-nordic.c ... -blandning